Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@18:03:58 GMT

جامعه نیازمند اشاعه نیکوکاری و مهربانی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۵۴۳۹

جامعه نیازمند اشاعه نیکوکاری و مهربانی است

جامعه نیازمند اشاعه نیکوکاری و مهربانی است چرا که هر انسانی در تمام سنین، تشنه کسب و انتقال محبت و عطوفت است و بدون آن با جامعه ای پوچ و به قهقراه رفته، روبرو می شویم.

خبرگزاری شبستان – مازندران؛ اگر با تعمق به چشمان کودکان نگاه کنیم، مظلومیت از دیدگان و رخسار آنها، هویدا است.

 

کودکان نیاز به محبت و مهربانی دارند و بهتر از هر کسی به دلیل عدم فاصله گرفتن از فطرت الهی خویش به این مهم، نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وقتی که سن هر انسانی قدم به قدم، بالاتر می رود، نیاز به عطوفت و نیکوکاری از او، رخت بر نمی بندد حتی تا لحظه مرگ و بعد از آن نیز به این امر، وابستگی دارد.

 

جامعه نیازمند اشاعه نیکوکاری و مهربانی است که می توان این خصلت ارزشمند را در ماه مبارک رمضان بیش از ماه های دیگر سال، ترغیب و تشویق نمود چرا که هر انسانی در تمام سنین، تشنه کسب و انتقال محبت است و بدون آن با جامعه ای پوچ و به قهقراه رفته، روبرو می شویم.

 

یکی از جامعه شناسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: تک تک افراد، جامعه را تشکیل می دهند و  هر جامعه ای، خواهان پیشرفت و تعالی است.

 

وی افزود: هر چند که نسبت به گذشته، ارتباطات چهره به چهره در جامعه کمتر شده است اما باز هم، مردمی که یک جامعه را تشکیل می دهند به یکدیگر، نیاز دارند و در حقیقت وابسته به هم هستند.

 

این جامعه شناس اظهار کرد: محبت، مهربانی، عطوفت و نیکوکاری در هر جامعه ای چه جامعه کوچک نظیر خانواده و چه جامعه بزرگ تر نظیر مدرسه، محیط کار و ... باید وجود داشته باشد.  

 

وی تاکید کرد: مردم جامعه برای پیشرفت و تعالی، تلاش می کنند و برای دستیابی به این مهم فقط نباید تعدادی از مردم یا برخی ادارات و نهادها را مرتبط به این مهم دانست بلکه تمام مردم جامعه و تمام ارگان ها و دستگاه های جامعه باید برای ترقی، اهتمام داشته باشند.

 

این جامعه شناس بیان کرد: نهادهایی در طول سال به ویژه ماه ضیافت الهی، جهت اشاعه نیکوکاری تلاش می کنند و علاوه بر تداوم آن در مابقی سال باید نهادها و تک تک مردم در انجام این مهم، خویش را دخیل بدانند.

 

وی ابراز کرد: خانواده می تواند، تخم مهربانی را از طفولیت در فرزند خویش بکارد تا در بزرگسالی، شاهد شکوفایی و میوه دادن درخت نیکوکاری در جامعه باشیم.

 

این جامعه شناس گفت: افراد بزهکار که از قانون، سرپیچی می کنند و به انواع خلاف ها، دست می زنند اگر در آنها کنکاشی عمیق و موشکافانه، صورت گیرد بی شک بسیاری از دلایل آن، فقدان صمیمت و مهربانی در خانواده آنها بوده است و سپس با پا گذاشتن در گروه همسالان و بدون نظارت به دام افراد زشتکار و پلیدی افتادند که در مرحله نخست، مهربانی را نصیب اینگونه از افراد کردند.

 

«کریمی»، یکی از شهروندان مازنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: نزاع خانواده را از کودکی، شاهد بودم و  همچنین رفتارهای پرخشاگر والدین به ویژه پدر که در کتک زدن نه تنها به همسر بلکه به فرزندان خردسال نیز کوتاهی نمی کرد.

 

وی افزود: از آن زمان نسبت به پدر خویش، دید مثبتی ندارم و نمی توانم، رفتارهای وی را الگوی خویش، قرار دهم حتی حاضر به گرفتن مشاوره با او نیستم.

 

این شهروند مازنی اظهار کرد: محبت و مهربانی را از افراد دیگر می توان آموخت اما بهترین مشوق های این مهم، خانواده هستند چرا که از طفولیت در آنها، بذر نیکوکاری کاشته می شود.

 

وی بیان کرد: نهادینه نشدن مهربانی موجب می شود تا فرزند در بزرگسالی و تشکیل خانواده، مهربانی را که نیاموخته نتواند به خوبی در خانواده مستقل خویش، پیاده سازد و یا به تفریط و بیش از حد مهربانی کردن در خانواده بپردازد.

 

این شهروند مازنی ابراز کرد: نباید به هر شخصی که در دامن خانواده، مهر و محبت واقعی را نیاموخته به او برچسب نامهربانی و ... زد بلکه هر فردی می تواند در زندگی خویش باتدبر و کسب تجربه های لازم از افراد معتمد و موفق، خانواده ای با شرایط روحی متعادل را تشکیل دهد.

 

مهربانی مرز نمی شناسد و سن و سال خاصی را محدود نمی شود و برای ارتقای هر جامعه ای باید عطوفت را همچون شمیم و گلاب ناب بدون افراط و تفریط، اشاعه داد.    

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان برجام خبرگزاری شبستان اصفهان نماز جمعه اردبیل شیراز مسجد برنامه های ماه رمضان مهربانی احسان و نیکوکاری جامعه شناس ماه رمضان جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵ جامعه در سال جاری ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • باند اشاعه فحشا‌‌ در شیراز دستگیر شدند
  • روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
  • ملاصدرا و محبت کردن
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری