Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد، برغم تمام تلاش های صورت گرفته، هنوز شاهد اعمال استانداردهای دوگانه در قبال تروریسم و افراط گرایی در جهان هستیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه این مطلب را طی سخنانی در ضیافت افطار سفیران کشورهای خارجی در آنکارا عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: متاسفانه اعمال استاندارد دوگانه در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی که در حال گسترش در جهان است، همچنان ادامه دارد.
اردوغان درباره تلاش برای پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا نیز گفت: پیوستن به اتحادیه اروپا برای ما همواره یک هدف راهبردی در زمینه سیاست خارجه بوده و خواهد بود. اما اتحادیه اروپا هنوز هم با اعتماد رفتار نمی کند.
وی تصریح کرد: ما عضو ناتو هستیم. پس نمی توانیم قبول کنیم که اعضای دیگر ناتو علیه ما رفتار اشتباهی در پیش بگیرند.
رئیس جمهوری ترکیه که کشورش چندی است به علت تمایل به خرید سامانه ضد موشکی اس 400 از روسیه ار سوی آمریکا تحت فشار قار دارد، افزود: ما فقط می خواهیم دوستان و متحدان واقعی خود را بشناسیم.
اردوغان اظهار داشت: در حالی که ما با گروه‌های تروریستی در شمالی سوریه مبارزه می کنیم، ( از برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا) به آنها ده‌ها هزار تریلی حامل سلاح و تجهیزات نظامی به طور رایگان ارسال می شود.
او گفت با بیان این که به زودی مناطق مرزی ترکیه با سوریه را از تروریست‌ها پاکسازی می کنیم، افزود: با این اقدامات زمینه بازگشت حدود 4 میلیون پناهجو به منازل خود را فراهم خواهیم کرد.
وی همچنین خطاب به سفیران کشورهای خارجی گفت: سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دیگر را دعوت کردیم تا 15 مارس ( 25 اسفند ) به عنوان «روز همبستگی بین‌الملل در قبال اسلام‌هراسی» معرفی شود. برای تایید این فراخوان ما، خواهان حمایت کشورهای شما هستیم.
او در مورد تحولات در جزیره قبرس و مدیترانه شرقی نیز گفت: برقراری ثبات در قبرس و مدیترانه شرقی فقط با درنظر گرفتن حقوق و منافع ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی قابل امکان است.
اردوغان همچنین به موضوع فلسطین و تحولات مربوط به سرزمین های اشغالی از جمله بمباران دفتر خبرگاری آناتولی در غزه نیز اشاره کرد و و با بیان اینکه تمام کشورها را فرا می خوانیم تا نسبت به مسئله فلسطین و قدس حساسیت بیشتری به خرج داده و مسئولانه عمل کنند، گفت: اسرائیل از حمله به ساختمان‌های سازمان‌های رسانه‌ای از جمله خبرگزاری آناتولی، برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که در نوار غزه مرتکب می شود، امتناع نمی کند.
خاورم**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اردوغان تروريسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد

نفت باکو با وجود تحریم همه جانبه تجاری که چند روز پیش آنکارا علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد همچنان از طریق ترکیه و خط لوله جیحان به رژیم صهیونیستی نفت صادر می‌شود. ترکیه تصریح کرد که اگر تجاوزات این رژیم در غزه متوقف شود و کمک‌ها بدون مانع وارد این باریکه شود، تجارت از طریق ترکیه به اسرائیل از سر گرفته می‌شود.

براساس گزارش العربی الجدید، منابع صهیونیست در مصاحبه با وبسایت صهیونیستی گلوبس تایید کردند جمهوری آذربایجان روابط نزدیکی با ترکیه و رژیم صهیونیستی دارد و ترکیه هنوز بارگیری نفت این کشور را در بندر جیحان به مقصد اراضی اشغالی متوقف نکرده است.

باکو از طریق خط لوله باکو-تفلیس-جیحان (BTC) تامین کننده مهم نفت رژیم است که در انتهای آن نفت بر روی تانکر‌هایی بارگیری می‌شود و آن را به حیفا منتقل می‌کنند.

در ژانویه امسال، رژیم صهیونیستی با ۵۲۳ هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۲۹۷ میلیون دلار در صدر فهرست مقصد‌ صادرات نفت باکو قرار گرفت. در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، این رژیم با ۲.۲۴ میلیون تن به ارزش ۱.۳۸ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفت. بر اساس گزارش گلوبس، دیگر تامین کنندگان عمده نفت رژیم صهیونیستی قزاقستان و نیجریه هستند.

شایان ذکر است الهام علی‌اف، رئیس‌ جمهوری آذربایجان با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که نمی‌خواهد مستقیماً به منافع آذربایجان آسیب برساند، روابط عالی دارد.

در عین حال رژیم اشغالگر تامین کننده بسیار مهم تسلیحات باکو است. تسلیحات صادراتی رژیم به این کشور شامل مهمات هاروپ تولید شده توسط صنایع هوافضای اسرائیل، سامانه لورا (توپخانه دوربرد) و سامانه موشکی زمین به هوای Barak MX است که جمهوری آذربایجان در نوامبر سال گذشته به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار خریداری کرد.

 به گزارش گلوبس، شرکت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی نیز در اکتبر گذشته دو ماهواره را به قیمت ۱۲۰ میلیون دلار به باکو فروخت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی