Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - استاندار يزد با بيان اينکه ستاد انتخابات با حضور افراد با تجربه تشکيل شد، گفت: با اين وجود کمتر از نيمي از 10 فرماندار استان تجربه برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي را دارند، بايد با حساسيت و جديت بيشتر مباحث آموزشي اين پروسه در شهرستان ها مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، محمدعلي طالبي روز شنبه در نخستين نشست ستاد انتخابات يازدهمين دوره مجلس در استان افزود: انتخابات مظهر و مهمترين نماد مشارکت مردم در امور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: همچنين انتخابات بزرگترين دستاورد افتخار و عرصه فعاليت و ابزار وجود گروه هاي سياسي در نظام ايران است.
وي ادامه داد: انتخابات عامل ثبات سياسي کشور است، وجود آن از تشتت و اختلاف ها جلوگيري مي کند.
استاندار يزد با بيان اينکه آغاز زودهنگام فعاليت ستاد انتخابات در برهه کنوني به دليل اهميت برگزاري آن است، تاکيد کرد: با تدابير اتخاذ شده، دست اندرکاران امر مي توانند با آمادگي بيشتري وارد اين عرصه شوند و نبايد معطل قوانين جديد در اين خصوص باشند.
طالبي، پايبندي به بي طرفي، امانتداري و تلاش براي اعتماد بخشي به جامعه را از جمله ويژگي هاي دست اندرکاران انتخابات دانست و اظهار داشت: در فرصت باقي مانده تا برگزاري آن بايد خلاهاي قانوني به خصوص در مصاديق تبليغات مورد بررسي قرار گيرد.
وي با تاکيد بر اهميت حوزه اطلاع رساني و نقش رسانه ها و فضاي مجازي در ايجاد شرايط سالم برگزاري و مشارکت حداکثري مردم در انتخابات افزود: تعامل موثر ستاد انتخابات با هيات نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان بايد با برگزاري نشست هاي مشترک در دستور کار قرار گيرد و همکاري ها تقويت شود.
استاندار يزد با يادآوري رتبه نخست مشارکت مردم استان در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا ادامه داد: يزد در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي رتبه پنجم کشور را در بخش مشارکت مردمي کسب کرد و بايد براي حفظ و ارتقاي آن تلاش کرد.
طالبي با بيان اينکه در جانمايي شعبه ها و صندوق هاي اخذ راي بايد بهترين و راحت ترين دسترسي براي مردم فراهم شود، تصريح کرد: با توجه به شرايط کنوني بايد حداکثر صرفه جويي در برگزاري انتخابات لحاظ و تا حد امکان از افزايش تعداد شعبه هاي اخذ راي پرهيز شود.
همچنين سيدمهدي طلايي مقدم دبير ستاد انتخابات استان يزد با بيان اينکه 820 شعبه اخذ راي در استان برآورد شد، يادآور شد: تاکنون تخلفي مبني بر تبليغات زودهنگام انتخابات گزارش نشده است.
در اين نشست احکام رئيس، دبير، مسئولان کميته ها و اعضاي ستاد انتخابات استان توسط استاندار به آنها اعطا شد.
يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي دوم اسفند ماه 1398 برگزار مي شود.
يزد داراي چهار کرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.
شهرستان هاي يزد و اشکذر يک نماينده، شهرستان اردکان يک نماينده، تفت و ميبد يک نماينده ، شهرستان هاي ابرکوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهريز هم يک نماينده دارد.
استان يزد يک ميليون و 138 هزار نفر جمعيت و 10 شهرستان دارد.
7532 / 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ پایان می‌یابد.

ستاد انتخابات کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود