Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محمد یاران از تشکیل تیمی از کارشناسان محیط زیست و کارشناسان معادن وزارت صمت برای تعیین تکلیف معدن آلبلاغ در شهرستان اسفراین خبر داد.

محمدیاران دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از تشکیل تیمی با حضور کارشناسان محیط زیست و کارشناسان معادن وزارت صمت برای تعیین تکلیف معدن آلبلاغ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارشناسان برای بررسی موضوع در منطقه مستقر هستند، گفت: به عنوان دستگاه قضایی انتظار داریم وضعیت آن معدن توسط دستگاه های ذیربط تعیین تکلیف شود.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد افزود: این معدن در داخل منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین قرار دارد که در گذشته درخواست‌هایی توسط افراد بومی محل از وزارت صمت برای مجوز بهره برداری از معدن انجام شده بود.

محمدیاران تصریح کرد: به دلیل واقع شدن معدن آلبلاغ در منطقه حفاظت شده، سازمان محیط زیست با درخواست افراد مبنی بر دریافت مجوز بهره‌برداری مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه افراد با ورود غیرمجاز اقدام به حضور در معدن و برداشت غیرقانونی از آن کردند، ادامه داد: متاسفانه طی روزهای گذشته نیز شاهد فوت یک شخص بر اثر ریزش آوار بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با بیان اینکه در گذشته پیگیر تعیین تکلیف معدن آلبلاغ بوده‌ایم تاکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی استان خراسان شمالی در قالب شورای حفظ بیت المال طی جلسات متعدد  از دستگاه های متولی خواستیم این موضوع تعیین تکلیف شود.

محمدیاران در پایان گفت: مکاتباتی در این خصوص انجام گرفته و در نهایت به مکاتبه استاندار خراسان شمالی با شورای عالی محیط زیست منجر شد و در پی آن تیمی از کارشناسان محیط زیست و کارشناسان معادن وزارت صمت در حال حاضر در منطقه حاضر و مشغول بررسی وضعیت معدن هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سنگ معدنی دادستان بجنورد وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی

به گزارش خبرنگار مهر، علی محبوب پور، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم گردید.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام می‌باشد و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

محبوب پور، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 6098009

دیگر خبرها

  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی