Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@15:08:45 GMT

حکيم خواستار خروج نيروهاي آمريکايي از عراق شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۶۷۰۵

حکيم خواستار خروج نيروهاي آمريکايي از عراق شد

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - `سيد عمار حکيم` رهبر جريان حکمت ملي، خواستار خروج نيروهاي خارجي که عمده آنها آمريکايي هستند، شد.

به گزارش ايرنا از دفتر جريان حکمت ملي، سيد عمار حکيم رهبر اين جريان يک نقشه راه سياسي سيد عبدالعزيز براي عراق ارائه کرد که در يکي از بندهاي آن بر خروج نيروهاي خارجي از اين کشور تاکيد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شکستن معادله ظالمانه (در تقسيم قدرت و پست هاي حکومتي عراق) و پي ريزي معادله‌اي اطمينان‌بخش براي مردم عراق بر اساس برابري فرصت‌ها ميان همگان، و پايبندي به قانون اساسي بعنوان `پايه و ستوني اساسي که امور ديگر حول محور آن مي چرخد زيرا قانون اساسي تصميم ملت است` از محورهاي مطرح شده در اين نقشه راه سياسي عراق از نظر حکيم است.
بازيابي حاکميت عراق، برون‌رفت از قيموميت بين‌المللي، مطالبه خروج نيروهاي نظامي خارجي از خاک عراق، يکپارچگي ملي، انسجام داخلي مردم عراق، محدودسازي حساسيت‌هاي مذهبي، منطقه‌اي و نژادي، تمرکززدايي مديريتي و توزيع مسئوليت‌ها و اختيارات در ميان تمامي استان‌ها در راستاي ارتقاي وضعيت خدماتي و توسعه کشور، محورهاي ديگري است که در اين نقشه راه مطرح شده است.
در پيش گرفتن سيستم درهاي باز در قبال منطقه و جهان از سوي عراق بر اساس منافع مشترک، آخرين محوري است که حکيم در نقشه راه سياسي پيشنهادي خود ارائه کرده است.
تنها نيروي خارجي مستقر در عراق در حال حاضر بجز کشور ترکيه که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق حضور دارد، ائتلاف بين المللي مدعي داعش به سرکردگي آمريکاست که ماههاست احزاب و افکار عمومي عراق بطور جدي خواستار خروج آنها هستند.
`محاصصه` يا سهميه بندي هاي سياسي و فرقه اي که طي 15 سال گذشته مبناي تقسيم مناصب حکومتي و پست هاي بزرگ و کوچک دولتي ميان شيعيان، اهل سنت، کردها، مسيحيان و ساير اقليت هاي قومي مذهبي عراق بوده است، يکي از محورهاي انتقاد افکار عمومي و شخصيت ها و ناظران عراقي است.
گسترش فساد اداري، سهم خواهي ها، خريد و فروش راي و منصب و از بين رفتن توان و امکان نظارت واقعي بر عملکرد مسئولان و دستگاه ها از جمله تبعات منفي اين نوع تقسيم بندي حکومتي در عراق عنوان شده است.
خاورم**4**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با وجودِ جمع آوریِ چادرهایِ دانشجویانِ معترض در نیویورک، صد‌ها دانشجو، دیشب در خارج از محوطه دانشگاه تجمع کردند.

معترضان؛ ضمن تاکید بر لزومِ قطع رابطه دانشگاه با رژیم صهیونیستی، آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

پلیس و نیرو‌های امنیتی در دو هفته اخیر، دستکم دو هزار و ۳۰۰ دانشجو و استاد را بازداشت کرده اند.

پلیسِ نیویورک پنجشنبه در حالی که دانشجویان در خواب بودند به چادر‌های آنها حمله و ضمن جمع آوری این چادرها؛ شماری از آنها را بازداشت کرد.

در تجمع دیشب دانشجویان این دانشگاه، شماری از یهودیان نیز حضور داشتند.

در حمله هفته گذشته پلیس به دانشگاه کلمبیا اعلام شد: پلیس از گلوله های جنگی استفاده کرده است.

پس از واکنش‌ها به این اقدام، پلیس اعلام کرد: شلیک گلوله‌های جنگی؛ ناخواسته بوده است.

شماری از دانشجویانِ دانشگاه پرینستون هم در اعتراض به همکاریِ این دانشگاه با رژیم صهیونیستی، اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.

در دانشگاهِ پنسیلوانیا هم اعتراضات دانشجویی ادامه دارد.

در مؤسسه فناوری ماساچوست آمریکا؛ محل تحصن دانشجویان، حصار فلزی، قرار داده شده و پرچم‌های رژیم صهیونیستی، نصب شده تا وانمود شود محل تحصن طرفداران این رژیم است.

پس از آن که برخی دانشگاههای آمریکا از جمله کلمبیا اعلام کردند دانشجویان شرکت کننده در اعتراض را از تحصیل تعلیق می‌کنند دولت یمن اعلام کرد به این دانشجویان تسهیلاتی برای تحصیل از جمله در دانشگاه صنعا اختصاص می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه