Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@04:38:51 GMT

طرح «راهبران اندیشه» در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۶۸۶۹

طرح «راهبران اندیشه» در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در نظر داریم کارگاه آموزشی تربیت فرزندان و آسیب‌های اجتماعی، دوره آموزش تربیت مربی نماز برای مربیان کانون‌ها، دوره هنر، دوره روش کلاس‌داری و دوره مهندسی فرهنگی مهدویت با موضوعات آینده‌پژوهی را در 40 کانون منتخب ارومیه با همکاری حوزه هنری، ستاد اقامه نماز، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد مهدویت برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با فرماندهی نیروی انتظامی استان در راستای اجرای این طرح‌ها نیز انجام شده تا در رابطه با آسیب‌های فضای مجازی نیز کارگاه‌هایی برای این 40 کانون منتخب برگزار شود و طی ماه مبارک رمضان با برگزاری این طرح‌ها با عناوین نماز، مهدویت، آسیب های اجتماعی، تربیت فرزند، هنر و روش کلاس‌داری، امیدواریم خروجی و اثرات مثبت آن را نیز در پایان این ماه شاهد باشیم.
‌بیگی با اشاره به اعزام مبلغین حوزه‌های علمیه به کانون‌های استان افزود: این اعزام نیز در قالب طرح راهبران اندیشه اجرا می‌شود که در 40 کانون منتخب با موضوعات تبیین گام دوم انقلاب، راهکارهای برون رفت از سبک زندگی غربی، تبیین کرامت زن مسلمان ایرانی و آثار توحید عبادی در سبک زندگی برگزار خواهد شد.
وی در رابطه با برنامه‌های کانون‌های مساجد به‌مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) نیز یادآور شد: 100 کانون برنامه‌های خود را در این راستا همزمان با 10 رمضان برگزار خواهند کرد و به تبیین نقش زنان امروزی در ترویج فرهنگ علوی می‌پردازند.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری آذربایجان غربی به برگزاری طرح شنبه‌ها با کتاب نیز اشاره کرد و گفت: طی این طرح یک کتاب به کانون‌های مساجد استان معرفی شده و با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌شود که 11 کانون برای اجرای این طرح انتخا شده‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن کانون های مساجد ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سرود‌های «دانش» از اصفهان، «ایران من» از گلستان، «بازی‌های محلی» از کرمان، «ایران سرافراز» از تهران، «خوشا غریاز دهکرد» از چهارمحال و بختیاری، «خاک مهرآیین» از قم و «فداکار» از هرمزگان، هفت گروه برگزیده بخش آزاد هستند.

همچنین سرود‌های «عهد و پیمان» از چهارمحال و بختیاری، «قالی بافی» از کرمان، «دنیای قشنگ» از یزد، «خلیج فارس» از هرمزگان، «مرغ آمین» از مرکزی، «آیه‌ی گیلانه» از گیلان، «ایران من» از قزوین، «جان جانان» از زنجان، «غم سیستو» از سیستان و بلوچستان، گروه‌های برگزیده بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

بر اساس این خبر، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی آن در ۲۹ استان کشور از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۲ شروع و تا نیمه اسفند به طول انجامید.

در دومین دوره این رویداد هنری بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان حضور پیدا کردند.

بر همین اساس پس از دریافت آثار از سوی دبیرخانه مرکزی، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیئت انتخاب شامل هادی ربیعی مدرس سرود، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون استان فارس، عزیزه ریحانی‌منفرد کارشناس هنری استان زنجان، مجتبی حاذق مدیر آفرینش­های ادبی و هنری و آذر مشهدی کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون داوری اولیه آثار را انجام دادند.

بر اساس این خبر، به منظور اصلاح اجرا‌های پایانی برای حضور در مرحله کشوری، به گروه‌­های برگزیده مشاوره‌های تخصصی از سوی افراد صاحب‌نظر ارائه می‌شود.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون قرار است در تیر سال جاری هم‌زمان با عید سعید غدیر خم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب) به همراه مربیان همراه و سرپرست گروه برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J ۳۰
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند