Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-03@23:33:45 GMT

شناخت کیفیت حضور اشکانیان در غرب دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۶۸۷۵

شناخت کیفیت حضور اشکانیان در غرب دریاچه ارومیه

به گزارش امتداد نیوز به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری،فرنگیس میرزایی سرپرست هیات باستان شناسی امروز« شنبه» با اعلام این خبر گفت: بررسی غرب دریاچه ارومیه با مجوز پژوهشگاه وباحمایت مالی دانشگاه تربیت مدرس، انجام می گیرد.
او افزود:شناسایی محوطه هایی که دارای استقرارهای اشکانی است از اهداف اصلی این بررسی میدانی به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی با اشاره به اینکه تاکنون در غرب دریاچه ارومیه در هیچ محوطه ای چه در قالب آثار ثبتی و یا غیر ثبتی نامی از این دوره تاریخی برده نشده تصریح کرد:وجود این گپ و شناخت حضور یا عدم حضور اشکانیان در این منطقه از دلایل اجرای این پروژه است

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از جذب محقق پسادکتری در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ محقق در پژوهشگاه فعالیت دارند.

محمد جواد لاریجانی، رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جذب محقق پسادکتری گفت: کسانی که مدرک تحصیلی دکتری اخذ می کنند، این فرصت طلایی را دارند تا برای بیان افکار و طرح‌های خود در قالب پسادکتری تحقیقات خود را اجرا کنند. اگر شرایط خوبی داشته باشند، پژوهشگاه دانش های بنیادی آن ها را جذب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ محقق پسادکتری در پژوهشگاه فعالیت دارند، افزود: حتی از کشورهای خارجی هم افراد برای گذراندن پسادکتری جذب پژوهشگاه می شوند.

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی تصریح کرد: پژوهشگاه دانش های بنیادی به صورت رقابتی محقق پسا دکتری در پژوهشکده ریاضیات، نانو و فیزیک جذب می کند؛ البته برای پذیرش آن ها سختگیری هایی وجود دارد تا بهترین محقق ها جذب شوند. دوره پسادکتری در پژوهشگاه بین ۲ تا۳ سال است.

لاریجانی در ادامه به جایزه کمیتهٔ علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال این جایزه در رشتهٔ فیزیک مشترکاً به یاسمن فرزان، استاد پژوهشکدهٔ فیزیک آی‌پی‌ام، و Asghari Maqsood از پاکستان اهدا می‌شود که مبلغ جایزه هشت هزار دلار است که بطور مساوی بین این دو نفر تقسیم می‌شود. همچنین قرار شد از سوی پژوهشگاه، معادل ریالیِ دوبرابرِ سهم جایزه به یاسمن فرزان اهدا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه
  • جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان