Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، حملات به نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند در منطقه شرق فرات با خودروهای بمب گذاری شده یا انفجار بمب ها یا تیراندازی گسترش یافته و مرتب تکرار می شود. این حملات تلفات سنگینی به همپیمانان آمریکا در سوریه وارد کرده است.

روزنامه الوطن سوریه در این زمینه نوشت که انفجار مهیبی شهرک«الکشکیه» واقع در 75 کیلومتری شرق دیرالزور را در شامگاه چهارشنبه هفته گذشته به لرزه در آورد و پس از آن مشخص شد که این بمب در اثر انفجار یک موتورسیکلت بمب گذاری شده بوده است و در اثر آن یک تن کشته شد و سه تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انفجار دیگری باز هم توسط یک موتورسیکلت بمب گذاری شده یک ایست بازرسی نیروهای قسد را در روستای«الشحیل» واقع در 37 کیلومتری شرق دیرالزور هدف قرار داد که در اثر آن سه تن از نیروهای قسد زخمی شدند.

همچنین افراد مسلح ناشناس به ایست بازرسی «البرید» در شهرک«الطیانه» در شرق استان دیرالزور حمله کردند و درگیری شدیدی میان مهاجمان و نیروهای قسد به وقوع پیوست. از تلفات این درگیری اطلاعاتی منتشر نشده است.

در تحولی دیگر در انفجار یک بمب کنار جاده ای در جنوب شهر«الرقه» که توسط افراد ناشناس کار گذاشته شده بود،دو فرد مسلح وابسته به«یگان های حمایت مردمی» کُرد (ستون فقرات نیروهای دموکراتیک سوریه)زخمی شدند. 

گروه تروریستی داعش مسئولیت بعضی از حملات به قسد را به عهده گرفته است اما بیشتر حملات توسط افراد ناشناس صورت گرفته است؛ امری ک باعث شد قسد و گروه های وابسته به آن عملیات بازداشت گسترده جوانان را به منظور رسیدن به عاملان این حملات و دستگیری شان را آغاز کنند. عناصر وابسته به قسد در چندین منطقه به منازل مردم حمله کرده و شمار زیادی از جوانان را دستگیر کردند.

طی ماه اخیر شمار زیادی از عناصر قسد در چندین عملیات در استان های الرقه و دیرالزور کشته شدند.

در 30 آوریل 16 عنصر قسد در انفجارها و حملاتی کشته شدند که مواضع آنها را در الرقه هدف قرار داد. همچنین برخی منابع گفتند که  6 عنصر دیگر در الرقه و دیرالزور در سلسه حملاتی به گشتی های آنها در شانزدهم آوریل گذشته کشته شدند. در حمله دیگری به یک گشتی عناصر قسد توسط افراد ناشناس در شمال شرق الرقه دو تن از عناصر قسد کشته شدند.

بنابراین گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه یا همان قسد که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکاست بر بیشتر مناطق شرق فرات در سوریه سیطره دارد و به رغم مخالفت اکثریت ساکنان این مناطق خودمختاری اعمال کرده است. در برخی از این مناطق به ویژه در دیرالزور و الرقه اخیرا اعتراض های گسترده ای علیه قسد به راه افتاده است و مردم این مناطق با سیطره قسد با استفاده از زور، مخالفت خود را ابراز کرده اند.این اعتراض ها با وجود سرکوب خونین توسط قسد همچنان ادامه دارد.


 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 سوریه تحولات سوریه نیروهای دموکراتیک سوریه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم

به گزارش جماران؛ یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل چهارشنبه 5 اردیبهشت اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند که گالانت از قرارگاه فرماندهی جبهه شمالی فلسطین اشغالی بازدید کرد، جایی که رایزنی‌های عملیاتی او با فرمانده تیپ «اوری گوردین» و افسران اطلاعات و عملیات و آتش‌نشانی انجام شد.

گالانت مدعی شده است که نیروهای رژیم صهیونیستی موفق شده اند که نیمی از فرماندهان حزب‌الله در جنوب لبنان را به شهادت برسانند!

دیگر خبرها

  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد