Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: دانش آموزان، به عنوان آینده سازان کشور، بیشترین میزان مراقبت در برابر آلودگی به اعتیاد به موادمخدر را نیازمندند.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست شورای مواد مخدر استان سمنان در سالن اجتماعات غدیر استانداری افزود: اعتیاد یکی از آسیب های جدی محسوب می شود که مقابله با آن نیازمند برنامه ریزی همه جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز داشت: آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد و برای عملکرد مطلوب در این زمینه باید برنامه محوری تدوین شود تا مدیران و معلمان مدرسه در زمینه پیشگیری هدفمند عمل کنند.
آشناگر تصریح کرد: دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند و آینده سازان کشور باید در سلامت باشند و این نشان از وظیفه خطیر آموزش و پرورش است.
وی یادآور شد: مبارزه با شیوع مواد مخدر در مدرسه ها نیازمند انجام کار فرهنگی است، چرا که سواداگران مواد مخدر به دلیل تولید ثروت و یا از کار انداختن نیروی جوان کشور برنامه دارند و راهکار مقابله با این دسیسه دشمنان داشتن برنامه فرهنگی است.
به گفته آشناگر، اعتیاد در مدرسه ها می تواند ریشه در فقر خارج از مدرسه و اعتیاد در طلاق می تواند ریشه در مشکلات اخلاقی داشته باشد و راهکار مقابله با اعتیاد آموزش و ایجاد زمینه برای سرگرمی های سالم برای جوانان و نوجوانان است.
استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن تابستان و تعطیلی مدارس، گفت: برنامه جدی برای اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه اعتیاد مادر بخشی از آسیب های اجتماعی دیگر است و بررسی نشان می دهد یکی از ریشه های طلاق اعتیاد است، یادآور شد: اولویت کاری همه دستگاه های اجرایی استان سمنان مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی باشد.
استاندار سمنان ادامه داد: نیروی انتظامی استان سمنان در مقابله با مواد مخدر عملکرد مطلوب داشته اما رسیدن به نتیجه اثرگذار نیازمند هم افزایی همه دستگاه های مربوطه است.
به گزارش ایرنا، در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان سمنان جمعی از مدیران و مسئولان حضور داشتند و درباره راهکارهای مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر و کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی ناشی از آن تبادل نظر شد.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استاندار اعتياد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارائه نظرهای خود در مقوله حجاب و عفاف پرداختند.

برنامه ریزی دشمنان در راستای مقابله با نظام اسلامی از مسیر گسترش بی حجابی، تاکید بر ایستادگی نیروی انتظامی در اجرای طرح نور، لزوم برخورد با خاطیان و حفظ شأن و جایگاه پلیس، ضرورت توجه به موضوع حجاب و عفاف در نظام تعلیم و تربیت کشور از جمله موارد مورد اشاره اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جلسه بود.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان