Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@22:02:11 GMT

توليد علوفه در شيروان به 47 هزار تن افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۷۲۵۷

توليد علوفه در شيروان به 47 هزار تن افزايش يافت

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شيروان گفت: با توجه به بارش هاي خوب سال جاري، توليد علوفه در اين شهرستان خراسان شمالي به 47 هزار تن افزايش يافت.

مصطفي سيامکي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به رشد 60 درصدي توليد علوفه در مراتع اين شهرستان اظهار داشت: اين ميزان در گذشته 29 هزار تن در سال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ميانگين ميزان توليد علوفه در گذشته را 100 کيلوگرم در هر هکتار دانست و گفت: هم اکنون، با افزايش نزولات جوي به 160 کيلوگرم در هکتار رسيده است.
وي گستره مراتع اين شهرستان را 290 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بيشترين ميزان توليد علوفه در مناطق کوهستاني، ييلاقي و مناطقي که داراي برف بيشتر هستند شامل گليل، سراني، شاه جهان، سنجر بيگ و پتلگاه مي باشد.
سيامکي افزود: هم اينک براي تبديل ديم زارهاي کم بازده و احياي آن به منطور افزايش توليد علوفه، کاهش وابستگي دامداران به مراتع به ازاي هر هکتار 15 کيلوگرم بذر لحاظ شده است و تاکنون 4 تن بذر بين دامداران توزيع شده است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شيروان گفت: امسال با توجه به افزايش توليد علوفه دامداران با مشکلات کم تري مواجه هستند ولي در فصل تابستان آسيب هايي از جمله حريق وجود دارد که توصيه مي شود دامدارن چراي دام در مراتع را مديريت کنند و مراقب باشند تا حريق ايجاد نشود.
شهرستان شيروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبيعي تجديد شونده و 110 هزار هکتار مستثنيات قانوني اشخاص شامل زمين هاي زراعي، باغي، جاده و محدوده روستاها و شهرها است.
7186/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه

   


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ی مرکز کرمان در شهرستان منوجان، همزمان با فرارسیدن هفته‌ی کارگر جشن بزرگ روز کارگر در محل مجتمع معدنی شرکت پارت گوال شهرستان منوجان برگزارشد
این معدن درسال گذشته بدلیل عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران و اعتراضات متوالی عملا تعطیل بوداما با پیگیری‌های نماینده مردم شش شهرستان جنوبی درمجلس شورای اسلامی، شورای تامین شهرستان منوجان بعداز یکسال ونیم تعطیلی، باردیگر رونق تولید در آن جان تازه‌ای به خود گرفته است
مهندس نخعی مدیر عامل شرکت پارت گوال گفت:درحال حاضر ماهیانه حدود *پنج هزارتن کرومیت* دراین مجتمع تولید شده و پیش‌بینی می‌شود درسال آینده بیش از ۱۲۰هزارتن تولید کرومیت داشته باشد که نسبت به سال گذشته، افزایش صد در صدی را نشان می‌دهد
وی تصریح کرد: با افزایش ماشین آلات سنگین که درحال ترخیص ازگمرک بندرعباس هستند، طرح توسعه‌ی معدن نیز در دستور کارقرارگرفته و نتیجه آن افزایش بهره‌وری وتولید باکیفیت خواهدبود
مهندس نخعی افزود: عملیات اجرای پروژهٔ معدن روباز با ذخیره و تولید ۱۲۰هزارتن نیز آغاز شده و *عملیات احداث واحد فرآوریِ تبدیل کرومیت کم‌عیار به کنسانتره کرومیت با بروزترین روش‌های موجود در دنیا نیز بزودی آغاز خواهد شد که* این مهم کارآفرینی و بازدهی تولید را بدنبال خواهد داشت.
نخعی از خرید دستگاه‌های مخصوص اکتشاف کرومیت نیز خبردادو افزود: قبلاً کرومیت از این معدن به صورت خام به کشور‌های خارجی و به ویژه چین صادر می‌شد ولی اکنون کرومیت با تلاش مهندسین بومی به جغتای در خراسان رضوی ارسال می‌گردد تا با تبدیل به فروکروم، علاوه بر بی‌نیازی صنایع فولاد آلیاژی داخلی نسبت به واردات این محصول مهم، بخش اعظمی از آن نیز با توجه به کیفیت بسیار بالا، عمدتاً به کشور‌های اروپایی صادر می‌شوند تا ارزآوری بسیار بهتری را نسبت به خام‌فروشی یه دنبال داشته باشد*

کلیه متخصصان مجتمع معدنی آسمینون بومی هستند و حقوق ودستمزد کارگران وپرسنل نیز بروزشده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور