Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:30:44 GMT

مسابقه بزرگ قرآنی ضیافت نور برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۷۳۷۳

مسابقه بزرگ قرآنی ضیافت نور برگزار می شود

تهران-ایرنا- سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر از برگزاری مسابقه بزرگ قرآنی ضیافت نور برای دومین سال پیاپی در این دانشگاه ، همزمان با حلول ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی محمد پور با اشاره به آغاز این مسابقه از روز اول ماه مبارک رمضان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ماه رمضان، ماه نزول و بهار قرآن است و فرصت مغتنمی است که قرائت قرآن، تدبر در قرآن، مراجعه به تفسیر قرآن و در یک کلام انس با قرآن در میان همه آحاد مردم و بویژه دانشجویان ترویج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به فرصت و توفیق استثنایی ماه مبارک رمضان، در این مسابقات، روزانه سوالاتی از هرجزء بر مبنای ترجمه و تفسیر قرآن کریم طرح می شود و علاقمندان اعم از دانشجویان، اساتید وکارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همچنین جهادگران واحد صنعتی امیرکبیر همزمان با ختم قرآن کریم در این ایام، با تدبر و دقت در مفاهیم قرآنی و لایه های تفسیری، به این سؤالات پاسخ می دهند که در نتیجه می توانند علاوه بر تلاوت آیات کریمه، با مفاهیم آموزشی و معرفتی موجود در سؤالات نیز آشنا شوند.
محمدپور با توجه به بازخوردهای این مسابقه در سال گذشته، به همکاری گروه های مختلف فرهنگی در نشر این مسابقات اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات ضیافت نور، با توجه به همکاری سازنده دایره امور فرهنگی خوابگاه های دانشگاه امیرکبیر، هیئت رهروان شهدا دانشگاه امیرکبیر، دفتر دختران دانشگاه امیرکبیر و کانون قرآن و عترت دانشگاه امیرکبیر، سوالات به طور هماهنگ، روزانه از طریق برخی پیام رسان های اجتماعی این گروه ها، علاوه بر کانال سازمان دانشجویان امیرکبیر به آدرس @jd_aut بارگزاری می شود و علاقمندان می توانند پاسخ سوالات روزانه قرآنی را تا پایان ماه مبارک رمضان به آدرس @jd_aut_admin ارسال نمایند.
در پایان این مسابقات به سه نفر برتر که به بیشترین سؤالات در طول ماه مبارک رمضان پاسخ صحیح داده اند جوایزی اهدا می گردد و دو جایزه نیز به قید قرعه از میان تمامی شرکت کنندگان به دو نفر اهدا می گردد.
لازم ذکر است، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مسابقه و دیگر برنامه های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر می توانند به کانال سازمان دانشجویان امیرکبیر به آدرس @jd_aut مراجعه کنند.
**9465**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه امير كبير جهاد دانشگاهي ضيافت نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد