Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سایت آرت نیوز پیپر در خبری به معرفی پاویون‌های ۶ کشور حاضر در پنجاه و هشتمین بینال ونیز پرداخته و بازدید از آنها را واجب دانسته است. لیتوانی، زیمبابوه، مغولستان، ایران، پرتغال و استونی کشورهایی هستند که از نظر ۵ نویسنده این سایت، قابل توجه‌ترین پاویون‌های دوسالانه ونیز را دارا هستند.

آرت نیوز پیپر پاویون ایران را با حضور میزهای بزرگی که در طول اتاق قرار گرفته و روی آنها را گل، میوه، شمعدان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می پوشاند معرفی کرده و ادامه داده است: این میزها در طول اتاق قرار گرفته و روی آنها را گل، میوه، شمعدان و اسباب‌بازی می پوشاند، در حالی که یک لوستر غول‌پیکر بالای آنها قرار دارد. این چیدمان به وسیله کاغذهای خاکستری پاپیه ماشه توسط طراح مجرب ایرانی رضا لواسانی، شکل گرفته و تعمقی بر روی چرخه زندگی است. کمی آن سوتر صندلی خالی پیرمردی دیده می‌شود که نشان دهنده غیبت و مرگ است. این اثر که در پنج جعبه به ونیز حمل شده، اثر برجسته غرفه ملی ایران است. سمیرا علیخانزاده هنرمند دیگری است که از عکس‌های آماده استفاده کرده تا به همراه لباس‌ها و کفش‌های ساده، تصویری شفاف از زنان جوان ایرانی در گذشته را نمایش دهد.

غرفه ایران در پنجاه و هشتمین بینال ونیز روز جمعه ۲۰ اردیبهشت‌ماه افتتاح شد. غرفه ایران با عنوان «بودن و سرودن» در این دوره بینال ونیز با حضور مسوولان هنری و هنرمندان در نزدیک میدان سن مارکو ونیز برپا شده است. رضا لواسانی با اثر «زندگی»، سمیرا علیخانزاده با اثر «شبح صلب خاطره» و علی میرعظیمی با اثر «شاهد آواز» از ایران در پنجاه و هشتمین بینال هنر ونیز حضور دارند.

تاکنون سیدعلی پاکدامن (مدیرکل دیپلماسی فرهنگی وزارت امور خارجه)، اکبر قولی (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا)، مدیران گالری‌ها، موزه‌ها و خبرنگارانی از جمله یوآخیم گیر مدیر گالری ملی برلین، آندره آ دل گو تریکو، مدیر دپارتمان هنر معاصر دانشگاه برارا میلان، دورتو بریل کیوریتور موزه برلین، تیم کرن ول، Art newspaper و جمعی از ایرانیان مقیم ایتالیا و خبرنگاران رسانه‌های ایتالیا پیش از افتتاحیه رسمی از غرفه ایران در بینال ونیز دیدن کردند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بینال ونیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در این بازدید که معاون اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت کشور هم حضور داشتند، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، توضیحاتی از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان به دکتر وحیدی ارائه کرد و از برنامه ریزی، آمادگی و تلاش کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت و چندین تفاهم نامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع غذایی و مواد معدنی بین طرفین منعقد شد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.
این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.
این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • تحریم صهیونیست‌ها در دوسالانه هنری ونیز
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • تاثیرگذاری مهاجم تیم ملی ایران روی گلزنی رم ایتالیا