Web Analytics Made Easy - Statcounter

استانار زنجان در جلسه ستاد گرامیداشت سوم خرداد گفت:باز سازی و نوسازی مزار شهدا باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،"قاسم محمدی" مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس امروز در جلسه ستاد هماهنگی سوم خرداد مصادف با سالگرو آزاد سازی خرمشهردر سال 13 ، با اشاره به اینکه حماسه سوم خرداد جریان و رویدادی شفاف و تاریخ ساز است،اظهار داشت:باید از فضای مجازی برای فعال سازی و تقویت،  نشر و انعکاس برنامه های مناسب با هدف جذب و تاثیر گذاری بر روی مخاطبان نوجوان و جوان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود :برای گرامیداشت حماسه سوم خرداد باید از ظرفیت و توان کانون های مردمی ، نهاد ها وفرهنگسراها استفاده شود.

وی با اشاره به ایام گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر بیان کرد : روزچهارشنبه یکم خرداد با عنوان روز رسانه،دفاع مقدس و مقاومت و روز پنج شنبه دوم خرداد به عنوان روز شهدا و ایثارگران پیروان ولایت نامگذاری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین، روز جمعه  سوم خرداد به عنوان روز مقاومت،ایثار و پیروزی و روز ولایت مداری  و روز شنبه چهارم خرداد به عنوان روز دزفول،مقاومت وپیروزی نامگذاری شده است.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس  غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا ، برگزاری مراسم شب احیاء در جوار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ، اجرای طرح سلاله ها با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت و دیدار با خانواده های شهدای دفاع مقدس از برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی با اشاره به  بازدید رایگان خانواده های شهدا ،جانبازان ،ایثار گران از موزه های استان،گفت: اعزام اکیپ های پزشکی رایگان  به مناطق محروم از دیگر برنامه های گرامیداشت حماسه سوم خرداد است.

محمدی افزود: اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان ،حدود 25 عنوان اثر در حوزه دفاع مقدس برای امسال آماده کرده است در  انتظار اختصاص اعتبار و بودجه لازم است که بر اساس پیش بینی های لازم برای انتشار این تعداد اثر رقمی بالغ بر 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

سرهنگ طهماسبی جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان در ادامه به دیگر برنامه های اجرایی اشاره کرد و گفت : برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ، خاطره گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس ، برگزاری یادواره های شهدا ، برگزاری محافل انس با قرآن ،استقرار ایستگاه های سلامت با حضور تیم های پزشکی در مساجد تز دیگر برنامه های اجرایی برای گرامیداشت حماسه سوم خرداد است.

فتح الله حقیقی استاندار زنجان نیز  در این مراسم  با اشاره به اینکه برنامه های پیشنهادی باید توسط ادارات و دستگاه های ذیربط با جدیت و قاطعیت تمام برگزار شود،گفت: نتیجه اقدامات صورت گرفته، باید اعلام شود.

حقیقی افزود: باتوجه به شرایط موجود جامعه که دشمنان با روش های مختلف سعی بر انحراف تفکرات جوانان و دانشجویان دارند ؛از دانشگاه ها و مجوعه های علمی، انتظار می رود برای تبیین ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس خصوصا عملیات بیت المقدس اقدامات مهم و موثر تری انجام دهند.

وی ادامه داد: باید در راستای آشنایی دانشجویان با حماسه بزرگ سوم خرداد و عملیات بیت المقدس برنامه های متناسب و منسجم برگزار شود.

این مقام مسئول بیان کرد : باز سازی و نوسازی مزار شهدا باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار زنجان پیروی و اطاعت رزمندگان از فرمایشات و دستورات بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره ) ، اتحاد و وحدت رزمندگان در این عملیات را از عوامل پیروزی در عملیات بیت المقدس برشمرد و گفت : در این عملیات ثابت شد زبان فهم دشمن ،زبان اقتدار است ،و همین عامل منجر به تغییر آرایش جنگی ما از دفاع به حمله شد.

حقیقی خاطر نشان کرد :جوانان و نوجوانان ما باید باافتخارات عملیات بیت المقدس آشنا شده و به این سربلندی ها و شجاعت ها افتخار کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان