Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمدقاسم پناهی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از مودیان محترم مالیاتی آسیب دیده در استان های سیل زده، بخشنامه بخشودگی ۵۰ درصدی مالیات بر درآمد این مودیان را ابلاغ کرده است، گفت: این بخشودگی که براساس مصوبه مورخ ۱۸/۱/۱۳۹۸ هیات وزیران درخصوص ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم تصویب شده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۷ می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص جزییات این بخشنامه افزود: بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان های سیل زده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۷ که بیش از پنجاه درصد(۵۰%) اموال آن ها در اثر وقوع سیل فروردین سال ۱۳۹۸ از بین رفته است، با رعایت ماده (۸) اصلاحی آیین نامه اجرایی ماده (۱۶۵) قانون مالیات های مستقیم بخشوده می‌شود.   پناهی با بیان اینکه سایر مودیان خسارت دیده در سیل اخیر با هر میزان خسارت نیز امکان بهره مندی از تسهیلات مالیاتی در خصوص کسر زیان وارده از درآمد مشمول مالیات را دارند، تصریح کرد: طبق آیین نامه ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم، اگر در سیل اخیر به دارایی های مودیان محترم مالیاتی آسیب وارد شده و از بین رفته یا خسارت دیده باشد، این خسارت از درآمد مشمول مالیات سال یا سال های بعد تا سقف زیان وارده قابل کسر خواهدبود.   وی تاکید کرد: مودیان محترم مالیاتی برای استفاده از این بخشودگی‌ها و تسهیلات می‌بایست درخواست کتبی خود را به اداره امور مالیاتی محل تسلیم نمایند.   سرپرست سازمان مور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیات محترم وزیران، استان های سیل زده توسط وزارت کشور تعیین می شود.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آیین نامه درآمد رسانه سیل مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد