Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@00:28:26 GMT

پروانه های ساخت و سازی که درد سر ساز شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۸۲۲۷

پروانه های ساخت و سازی که درد سر ساز شدند

جاوید گفت: در مسیر برخی از کانال های سیلاب متاسفانه افرادی پروانه برای ساخت واحدهای مسکونی دریافت کرده اند که مشکل ساز است و باید فکری در این راستا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی جاوید» امروز (21 اردیبهشت) در جلسه شورای اسلامی بیرجند اظهار داشت: هر کاری که در شهر انجام می دهیم به نوعی به فرمانداری بیرجند ربط دارد و اگر این گونه جلسات بیشتر برگزار شود به نفع مردم بیرجند و شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه مشکلات بسیاری در شهر بیرجند وجود دارد، افزود: این مشکلات نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد و یکی از مشکلات ما این است که امسال می خواهیم فرهنگسرا را به بهره برداری برسانیم و برای تجهیز آن به اعتبار نیازمند هستیم و امیدواریم که کمک شود و میدان اجتماعات و میدان آیت الله عبادی نیز نیازمند کمک هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در خصوص طرح پارک جنگلی باید همه دستگاه ها کمک کنند، گلایه کرد: متاسفانه اکنون اداره آب منطقه ای جلوی پروژه شهرداری در پارک جنگلی بیرجند را گرفته و اخطار داده است و اجازه ادامه کار به شهرداری نمی دهد و امیدواریم مساعدت لازم را داشته باشند.

 

جاوید به برنامه های شهرداری در سال جاری اشاره کرد و افزود: بحث ورود کامیون ها به شهر و انتقال صنوفآلاینده را در دستور کار داریم و بحث بازگشایی خیابان ارتش و خیابان عدل را در برنامه سال جاری شهرداری قرار داده ایم.

 

شهردار بیرجند با اشاره به بحث ساخت و ساز واحدهای مسکونی در مسیر سیلاب ها گفت: در مسیر برخی از کانال های سیلاب متاسفانه افرادی سند برای ساخت واحدهای مسکونی دریافت کرده اند که مشکل ساز است و باید فکری در این راستا داشته باشیم.

 

وی با توجه به اینکه تنها چند هفته از بازگشایی طرح فرزان بیرجند می گذرد و اکنون شاهد مسدود بودن آن هستیم، در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: این بلوار از صبح امروز دوباره بازگشایی شده است و مردم می توانند در این مسیر رفت و آمد کنند.

 

اراضی 450 هکتاری پادگان بیرجند بهترین موقعیت برای ایجاد فضای سبز و مناطق تفریحی را دارند

«ابراهیم تقی زاده» رئیس شورای اسلامی بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح ساخت واحدهای مسکونی در اراضی 450 هکتاری توسط راه و شهرسازی نگرانی هایی به دنبال دارد و در گذشته مشکلات آن را اعلام کرده ایم و باید ببینیم چه کاری شهرداری، راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در این منطقه برای کاهش مشکلات انجام بدهند.

 

وی در ادامه بیان کرد: اراضی 450 هکتاری پادگان بهترین موقعیت برای ایجاد فضای سبز و مناطق تفریحی را دارند و مردم انتظار دارند که این اراضی تبدیل به مکانی تفریحی شود و اگر چه راه و شهرسازی اعلام کرده است که برای آن اراضی فضای سبز را پیش بینی کرده اند اما باز هم نیاز به دستوراتی دارد.

 

تقی زاده با اشاره به اینکه در خصوص چهارشنبه بازار قدیم و جدید باید تصمیماتی بگیریم، افزود: تاکنون هر دو چهارشنبه بازار به طور همزمان فعالیت دارند و باید ببینم آیا هر دو بازار در یک روز باشند یا تنها چهارشنبه بازار جدید فعالیت کند و یا چهارشنبه بازار قدیم به روز بازار تبدیل شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در پایان با توجه به اینکه شمال شهر بیرجند فضای سبز و زیباسازی به اندازه جنوب شهر ندارد، ادامه داد: امسال در برنامه شهرداری بحث زیباسازی و آیلندها در منطقه شمال شهر مدنظر قرار دارد و به بحث زیباسازی ورودی های شهر نیز امسال توجه خواهیم کرد و در ورودی های شهر راه و شهرسازی تعیین تکلیف نکرده و شهرداری در انتظار این تکلیف است تا بتواند اقدام کند.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام ماه مبارک رمضان نماز جمعه اردبیل قوه قضائیه خطبه های نماز جمعه رونق تولید اصفهان استعمار پارک جنگلی بیرجند شهردار بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد