Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@05:30:32 GMT

۲۵ درصد خودروهای دارای معاینه فنی دودزا بودند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۸۷۴۶

۲۵ درصد خودروهای دارای معاینه فنی دودزا بودند

حسینی منش گفت: بالغ بر ۲۵ درصد خودروهای دارای معاینه فنی در سال گذشته دودزا بودند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «نواب حسینی منش» امروز شنبه 21 اردیبهشت در نخستین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان گفت: طبق اعلام کنترل خودروهای سنگین در سال 97 پلیس با پنج هزار و 388 خودروی سنگین دیزلی برخورد کرد و در دو نوبت و با شش اکیپ خودروهای سنگین شهر تهران مورد رصد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد بالغ بر 25 درصد خودروها علیرغم اینکه معاینه فنی داشتند، دودزا بودند و بالغ بر هزار و 96 فقره نیز معاینه فنی ابطال شده اعزام به تعمیرگاه داشتند.

 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: میدان میوه و تره بار، حسن آباد، شوش و پایانه های حمل نخاله در تهران از جمله مراکزی بودند که معاینه فنی نداشتند لذا با همدلی ای که با پلیس، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ایجاد شد، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت که نتیجه آن این شد که از 25 درصد خودروهای سنگین که در معاینه فنی مجدد رد شده بودند به 50 درصد افزایش دهیم که در نتیجه خودروهای دودزا نیز کاهش یافت.

 

وی تصریح کرد: 700 خودروی سنگین از ابتدای سال کنترل و به کمتر از 20 درصد رسیدند.

 

حسینی منش در ادامه اظهار کرد: طبق استعلامات صورت گرفته از ابتدای سال تعداد فرار خودروهای سنگین از تهران افزایش یافته و بیشتر به سمت شهرستان های البرز و استان قزوین سوق پیدا کردند. این خودروها بیشتر از استان های همجوار معاینه فنی دریافت می کنند که امیدواریم بتوانیم این موضوع را پیگیری و کنترل کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از جهت گیری های اداره راهداری در شش ماهه گذشته سامانه 1886 شهرداری تهران مدام به ارایه گزارش در این زمینه می پردازد.

 

همچنین در این جلسه، عیسی فرهادی، فرماندار تهران گفت: حدود پنج هزار خودروی فاقد معاینه فنی در تهران وجود دارد که حمل نخاله های ساختمانی را بر عهده دارند لذا باید تدابیری اتخاذ شود تا آنها معاینه فنی خود را دریافت کنند.

 

همچنین، محمد تقی زاده نیز در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: مراکز معاینه فنی باید با سازوکار کنترل و نظارت مضاعف نسبت به کنترل خودروها اقدام کنند.

 

معاون عمرانی استان تهران تصریح کرد: به نظر می رسد خودروهایی که موفق به اخذ معاینه فنی از مراکز مورد نظر نشده اند به استان های همجوار یعنی قزوین و البرز مراجعه می کنند که در این صورت باید با استان ها هماهنگی صورت بگیرد.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: برجام ماه رمضان نماز جمعه راهپیمایی هرمزگان خطبه های نماز جمعه خطبه نماز جمعه جزء خوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان خودروهای دودزا دود فیلتر دوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند

داریوش حسن نژاد در جلسه با کارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی جهت حفاظت از منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی، اظهار کرد: این پروژه‌ها در جهت حفاظت و حراست از منابع آب استان به خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، در حال اجرا است.
وی به پروژه تقویت استقرار ۱۸ گروه حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۸ گروه با ۴۵ نفر گشت زنی مداوم در سطح دشت‌های استان جهت جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را انجام می‌دهند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: ۲ پروژه انسداد چاه‌های غیر مجازدر سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به صورت سالانه در حال انجام است.
به گفته حسن نژاد در همین راستا ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه جویی ۱۱.۷ میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد ۷۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • فیلم| این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی