Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:32:48 GMT

جزییات بخشودگی مالیات بر درآمد استان‌های سیل زده

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۹۰۲۱

جزییات بخشودگی مالیات بر درآمد استان‌های سیل زده

به گزارش ایکنا، به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمدقاسم پناهی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از مودیان محترم مالیاتی آسیب دیده در استان های سیل زده، بخشنامه بخشودگی ۵۰درصدی مالیات بر درآمد این مودیان را ابلاغ کرده است، گفت: این بخشودگی که براساس مصوبه مورخ ۱۸/۱/۱۳۹۸ هیات وزیران درخصوص ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم تصویب شده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۷ می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص جزییات این بخشنامه افزود: بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان های سیل زده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۷ که بیش از پنجاه درصد(۵۰%) اموال آن ها در اثر وقوع سیل فروردین سال ۱۳۹۸ از بین رفته است، با رعایت ماده (۸) اصلاحی آیین نامه اجرایی ماده (۱۶۵) قانون مالیات های مستقیم بخشوده می‌شود.
پناهی با بیان اینکه سایر مودیان خسارت دیده در سیل اخیر با هر میزان خسارت نیز امکان بهره مندی از تسهیلات مالیاتی در خصوص کسر زیان وارده از درآمد مشمول مالیات را دارند، تصریح کرد: طبق آیین نامه ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم، اگر در سیل اخیر به دارایی های مودیان محترم مالیاتی آسیب وارد شده و از بین رفته یا خسارت دیده باشد، این خسارت از درآمد مشمول مالیات سال یا سال های بعد تا سقف زیان وارده قابل کسر خواهدبود.
وی تاکید کرد: مودیان محترم مالیاتی برای استفاده از این بخشودگی ها و تسهیلات می بایست درخواست کتبی خود را به اداره امور مالیاتی محل تسلیم نمایند.
سرپرست سازمان مور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیات محترم وزیران، استان های سیل زده توسط وزارت کشور تعیین می شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا سازمان امور مالیاتی پناهی سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کشانی صبح پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با اشاره به موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه، اظهار داشت: بررسی عدد و آمارها ب نشان می‌دهد که تعطیلی روزهای پنجشنبه می تواند ۸.۳ میلیارد دلار به تجارت بین المللی کشور ضرر برساند و این ضرر تنها مختص عده‌ای نیست.

وی ادامه داد: ضرر ۸.۳ میلیارد دلاری تجارت کشور با تعطیل شدن پنجشنبه‌ها باعث می شود درآمد ارزی کشور کاهش و نرخ ارز افرایش یابد که تاثیر آن را دقیقاً بر زندگی مردم ببینیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به اینکه اصفهان طی روزهای گذشته میزبان هیأت‌های تجاری از ۲۲ کشور عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا بود، خاطرنشان کرد: میزبانی اصفهان از نمایندگان ۲۲ کشور آسیایی نشان داد که بار بسیاری از مسائل کشور را می تواند به دوش بکشد از این رو به نمایندگی جامعه زحمتکش کارگری درخصوص معیشت این قشر نیز باید دست در دست یکدیگر دهیم.

کشانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد استان ما جامعه کارگری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی سال گدشته مصوبه گذراند که درآمد بالای ۱۲ میلیون تومان را مشمول مالیات کرد؛ فکر می کنم در بسیاری از جوامع سکولار هم این قسمت خوب بوده اما باید توجه داشت این مالیات ستانی از فردی که زیر خط معیشت درآمد می‌گیرد، زیبنده نظام جمهوری اسلامی که خود را طرفدار تولید و کار می داند، نیست. برداشت مالیات از کسانی که روزانه ۱۲ تا ۱۵ ساعت کار می کنند و باید ماه به ماه مالیات دهند درحالی که برخی افراد را یکی دوسال بعد برای پرداخت مالیات فراخوان می کنند، این زیبنده نظام ما نیست.

وی ابراز داشت: اینجا لازم است که کارگر و کارفرما دست به دست هم دهیم زیرا اگر دولت حداقل معیشت را عددی بالاتر از ۲۰ میلیون تومان اعلام کرده است چه دلیلی دارد کسانی که با عرق جبین کار می کنند اینگونه مالیات دهند؟

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: شاید رقم مالیاتی که از کارگر دریافت می شود برای دولت عدد بالایی نباشد اما برای کارگر عدد بسیار ناراحت کننده ای است. رسیدگی به این مساله پیامی که به جامعه می دهد این است که برای تولید کارگر ارزش قائل هستیم و امید است با همبستگی روز به روز بسیاری از مشکلات جامعه کار و تولید برطرف شود.

کد خبر 6094955

دیگر خبرها

  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد