Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در خصوص اظهار نظر شهردار تهران درباره استفاده از تاکسی‌های برقی در آینده‌ای نزدیک در پایتخت اظهار کرد: صحبت‌های مفیدی در گذشته در رابطه با ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت مطرح شد که قابلیت اجرا داشت.

وی ادامه داد: استفاده از تاکسی‌های برقی طرحی است که می‌تواند در آینده نزدیک اجرایی شود، اما نکته مهم این است که باید برای اجرای آن ضمانت اجرا داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران گفت: در خصوص ضمانت اجرای این طرح می‌توانیم به طرح تبدیل موتورسیکلت‌های پایتخت اشاره کنیم که قرار شد تعدادی از آن‌ها برقی شوند که در عمل این طرح با شکست مواجه شد.

علیخانی درباره علت شکست طرح تبدیل موتورسیکلت‌های پایتخت تصریح کرد: طرح تبدیل موتورسیکلت‌های پایتخت به دلیل اینکه ضمانت اجرایی ایجاد نکردیم، شکست خورد.

وی افزود: اگر در طرح تبدیل موتورسیکلت‌ها به صورت آزمایشی منطقه‌ای از تهران را مشخص می‌کردیم و می‌گفتیم تنها موتورسیکلت‌های برقی اجازه عبور از آنجا را دارند و پلیس را به عنوان ضابط قانون موظف به اعمال جریمه موتورسیکلت‌های غیربرقی در آن منطقه می‌کردیم، آن وقت شرکت‌های تولیدی به این باور می‌رسیدند که پایتخت در اجرای این طرح مصمم است و در آن زمان به سوی تولید موتورسیکلت‌های برقی می‌رفتند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به هزینه ماهانه بنزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری و انژکتوری افزود: این دسته از موتورسیکلت‌ها ماهانه مبلغی بالغ بر ۲۰۰ هزار تومان هزینه بنزین می‌دهند که می‌توانستیم با حذف این دسته از موتورسیکلت‌ها هزینه پرداختی آن‌ها بابت بنزین را به قسط ماهیانه صاحبان آن‌ها برای خرید موتورسیکلت‌های برقی تبدیل کنیم.

علیخانی با اشاره به کمبود بودجه برای اجرای طرح برقی شدن تاکسی‌ها گفت: برای اجرای چنین طرح‌هایی صحبت از اعداد و ارقام بالا غلط است و ما باید به دنبال اجرای این طرح برای تعداد ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه خودرو در پایتخت باشیم.

وی افزود: زمانی که ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی در سطح پایتخت به حرکت درآید و ضمانت اجرای قانون برای موتورسیکلت‌های انژکتوری و کاربراتوری اجرا شود، آنگاه بخش خصوصی نیز برای سرمایه گذاری وارد میدان می‌شود و در اقدامی سراسری این طرح اجرا خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران گفت: بحث تاکسی‌های برقی نیز به همین صورت است، برای گسترش آن باید ضمانت اجرایی تعیین شود و تولید آن در مقیاس کوچک مثلا ۲۰۰ دستگاه آغاز شود.

علیخانی تصریح کرد: با اجرای این طرح در مقیاس کوچک و ایجاد ضمانت اجرایی، شاهد خواهیم بود که بخش خصوصی نیز وارد میدان شود و کسری بودجه این طرح را تأمین کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهردار تهران ناوگان حمل و نقل شورای شهر خودرو تاکسی کسری بودجه تاکسی ترافیک شورای شهر تهران محمد علیخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم

سرمربی یوونتوس، احتمال ماندنش در این تیم برای فصل آینده را رد نکرد

طرفداری | در هفته 34 سری آ ایتالیا 24-2023، دو تیم میلان و یوونتوس در آلیانز استادیوم به مصاف یکدیگر رفتند که جدال آن‌ها با تساوی بدون گل به اتمام رسید. 

یوونتوس 0-0 میلان؛ جدال بی‌برنده بازنده‌ها

ماسیمیلیانو الگری، سرمربی یوونتوس پس از پایان بازی در گفتگو با اسکای گفت:

در بازی‌های اخیر موقعیت‌های بسیاری را از دست داده‌ایم. امروز هم چهار یا پنج موقعیت عالی داشتیم که نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. بدون گل زدن نمی‌توان پیروز شد. ما مستحق برد بودیم اما مطابق معمول فصل جاری، موفق به کسب نتیجه دلخواه نشدیم. احتمال دارد که فصل آینده هم در یوونتوس بمانی؟ 

حقیقت این است که هیچ قطعیتی در زندگی وجود ندارد. من طرفدار بازیکنان تکنیکی هستم و زیر نظر مربی‌ای پرورش یافتم که هیچوقت در مورد چینش و سیستم صحبت نمی‌کرد (!). مدیران باشگاه باید به این سوال پاسخ دهند، نه من. در حال حاضر فقط روی بازی‌های پایانی فصل متمرکز هستم.

حضور ییلدیز به جای کیه زا در ترکیب اصلی

 ییلدیز و کیه زا دو بازیکن متفاوت هستند. مثلا کنان بهتر از فدریکو دریبل می‌زند. 

عملکرد یوونتوس در فصل جاری

پیش از شروع فصل، دو هدف برای ما تعیین شد: قهرمانی در کوپا ایتالیا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا. خوشبختانه به هر دو هدف بسیار نزدیک شده‌ایم. زمانی که یک تیم به اهداف خود نزدیک می‌شود، می‌تواند بگوید که فصل خوبی را پشت سر گذاشته‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو