Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: حذف برگ‌های خشک و توده‌ای درخت پالم خیابان اردیبهشت برای جلوگیری از خطر سقوط روی سر شهروندان و وسایل نقلیه باید انجام می‌گرفت.

شهزاد رونق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با علت قطع غیراصولی شاخ و برگ درختان خیابان اردیبهشت در فصل بهار و از بین بردن لانه، تخم و جوجه پرندگان، اظهار کرد: حذف برگ‌های خشک و سنگین درخت پالم خیابان اردیبهشت به دلیل خطر سقوط روی سر شهروندان، کودکانی که از زیر این درخت عبور و مرور می‌کردند و همچنین وسایل نقلیه‌ای که از آن محل تردد داشتند، انجام شد؛ لاجرم این کار باید صورت می‌گرفت تا باعث آسیب‌دیدگی شهروندان نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا فصل هرس درختان اواخر پاییز و زمستان نیست، گفت: چیزی که ما می‌دانیم  این است که این کار هرس درخت نبوده که بخواهد در فصل خاصی انجام شود.

رونق‌زاده در واکنش به اینکه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان فارس به جرم قطع غیراصولی شاخ و برگ درختان در فصل بهار و از بین بردن لانه، تخم و جوجه پرندگان، شکایتی را از مسئولان شهرداری منطقه یک شیراز و پیمانکار مربوطه در دادسرا مطرح کرده است، ‌ تصریح کرد: آنچه که اتفاق افتاده است را بیان کردم و در جریان اینکه چه کسی چه کاری می‌خواهد انجام دهد، نیستم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: من که نمی‌توانم جلوی شکایت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان فارس را بگیرم اما در صورتی که شکایتی کنند ما هم همین موارد را برای آن‌ها توضیح می‌دهیم و دفاع می‌کنیم، البته تا الان که شکایتی به دست ما نرسیده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این امکان وجود نداشت مأموران شهرداری ابتدا لانه پرندگان را به جای امنی منتقل کرده و سپس اقدام به حذف برگ‌های خشک شده کنند، خاطرنشان کرد: شما ببینید آیا چنین امکانی وجود دارد؟ همان‌طور که در عکس‌های منتشر شده از این اقدام هم مشخص است برگ‌های ابن درخت پالم خشک، فشرده و به صورت توده‌ای بود که خاک زیادی در آن انباشته شده بود؛ آیا اصلاً پرنده در میان برگ‌های خشک شده لانه می‌کند؟ من بعید می‌دانم پرنده‌ای در میان برگ‌های خشک این درخت لانه کرده باشد، چراکه پرندگان در میان شاخ و برگ درختان سالم لانه می‌کنند ...

رونق‌زاده در پاسخ به اینکه اگر به عقیده شما پرنده‌ای در میان برگ‌های خشک این درخت لانه نداشته پس چرا در عکس‌هایی که روز گذشته از این اتفاق در رسانه‌ها منتشر شد تخم پرندگان هم دیده می‌شود، اظهار کرد: در رابطه با این مسئله چیزی نمی‌دانم و تنها چیزی که می‌دانم این است که لاجرم این کار باید انجام می‌شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: درختان شهر شهرداري شيراز شیراز فضاي سبز شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: در نیمه دوم خوب نبودیم و حتی می‌توان گفت اصلا بازی نکردیم، پیروزی غیر ممکن شد و به بازیکنان استراحت دادیم.

مهران حاتمی پس از شکست تیمش برابر طبیعت تهران در دیدار نخست مرحله نیمه‌نهایی اظهار کرد: در نیمه دوم خوب نبودیم و اواخر کوارتر به نتیجه رسیدیم که به بازیکنان خود استراحت دهیم، چون می‌دانستیم امکان بازگشت به بازی وجود ندارد.

‌وی افزود: می‌توان گفت در نیمه دوم اصلا بسکتبال بازی نکردیم، اشکالات زیادی داشتیم که باید روی آن تمرکز کنیم و برای بازی بعدی آماده شویم. 

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن تاکید کرد: دوشنبه روز دیگری خواهد بود و نمایش بهتری خواهیم داشت. 

سینا فتحی، مربی تیم بسکتبال طبیعت تهران نیز پس از پیروزی مقابل ذوب‌آهن اظهار کرد: نیمه اول تمرکز کمتری روی بازی داشتیم، هم در دفاع و هم در حمله این شرایط وجود داشت، حتی در کوارتر نخست که بازی را بردیم به این دلیل بود که ذوب‌آهن از موقعیت‌های خود استفاده نکرد. 

او ادامه داد: در نیمه دوم خیلی آماده بودیم و تمرکز کافی وجود داشت، در مرحله قبل ۵ بازی انجام دادیم و فشار زیادی بر روی تیم وجود داشت اما خوشحالم توانستیم به بازی برگردیم و برنده شویم. 

فتحی تصریح کرد: ما در مرحله قبل در حالی‌ موفق به صعود شدیم که بازی نخست را باخته بودیم، بنابراین برد اول ما در این مرحله با وجود این که بسیار روحیه‌بخش است اما نمی‌تواند تضمین‌کننده صعود باشد. 

مربی تیم طبیعت گفت: باید در بازی‌های بعدی نیز نمایش خوبی را ارائه دهیم، دو تیم در سطحی هستند که بازی در خانه یا خارج از خانه به اندازه‌ای که تصور می‌شود بر روی نتیجه اثرگذار نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد