Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@23:13:47 GMT

لولا داسیلوا: رئیس‌جمهور برزیل آدم بیماری است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۹۹۶۶

رئیس‌جمهوری پیشین برزیل در دومین مصاحبه‌ای که از زندان انجام داد، بار دیگر رهبر کنونی برازیلیا را به باد انتقاد گرفت. آفتاب‌‌نیوز : وب‌سایت خبری یواوال (UOL) گزارش داد، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری پیشین برزیل در مصاحبه با خبرنگار برزیلی گفته است آرزو دارد ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری کنونی برزیل "محض رضای خدا کشورداری" بیاموزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفت‌وگو با لولا دا سیلوا یک هفته پیش از آن ضبط شد که بولسونارو تغییراتی در قانون حمل سلاح را تایید کند. به موجب آن، حمل سلاح برای گروه‌هایی از جمله کامیون‌دارها، وکلا، نمایندگان، اعضای شهرداری و حتی روزنامه‌نگاران آزاد می‌شود.
لولا دا سیلوا گفت: به جای زدن حرف‌های بی‌منطق این چنینی، او باید بگوید که دوران تصدی خود را بهتر از لولا به پایان می‌رساند. بگوید من دانشگاه‌های بیشتری می‌سازم، سرمایه‌گذاری بیشتری در علوم و فناوری خواهم کرد، کودکان بیشتری را به مدرسه می‌فرستم و خانه‌های بیشتری می‌سازم.
این رئیس‌جمهوری سابق برزیل در مقر پلیس فدرال گفت: او اخیراً با صدور حکمی تمام شوراهایی که از زمان قانون اساسی ۱۹۸۸ ایجاد شده بودند، منحل کرد. او وحشیانه از یک کشور مسلح، یک کشور پلیسی دفاع می‌کند. او تایید کرده است تا کشاورزان سلاح داشته باشند و به هر که خواستند شلیک کنند. او مرد بیماری است! او فکر می‌کند مشکل برزیل با سلاح حل می‌شود. مشکلات برزیل با کتاب‌ها و با مدارس حل می‌شود.
لولا با بیان اینکه "یک کشاورز می‌تواند به هر که خواست شلیک کند" در واقع به وعده‌های ژایر بولسونارو در ۱۸ آوریل اشاره کرد که در خصوص حمل تسلیحات بیان شده بود. این عضو حزب کارگران برزیل همچنین از خودنمایی فرزندان رئیس‌جمهوری کنونی برزیل انتقاد کرد.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رییس جمهور برزیل داسیلوا برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز چهارشنبه اطمینان داد که روسیه همه آنچه را که برای پیروزی در جنگ با اوکراین نیاز دارد، در اختیار دارد.

مدودف در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت: "ما هرآنچه که نیازمان است را داریم - پتانسیل فنی، تجربه کاری، پشتکار و قدرت، وفاداری ما به میهن، حافظه عمیق تاریخی، و اهداف درست تعیین شده. پیروزی از آن ما خواهد بود. "

علاوه بر این، این مقام گفت که مسکو "سلاح‌های مهیب" تولید می‌کند که "دشمنان" را می‌لرزاند.

دیمیتری مدودف پیشتر در واکنش به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا و پیشنهاد اختصاص اموال مسدود شده روسیه به اوکراین گفت که امیدوار است به واسطه تصمیمات روس هراسانه‌ای که آمریکا علیه روسیه برای ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین اتخاذ می‌کند جنگ داخلی جدیدی در ایالات متحده رخ دهد.

او همچنین، سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه نتیجه درگیری در اوکراین به تصمیمات کنگره آمریکا در مورد کمک‌های مالی بستگی دارد، شر مطلق خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی