Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اسلام زاده مدیر روابط عمومی اداره کل تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درپاسخ به اینکه تمام آثار تهمینه میلانی کپی بود، اما چرا تنها ۳ تا از آن‌ها مجوز اکران نگرفت به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تمام آثار کپی نبود، تعدادی از آثار شباهت خیلی عجیبی به یک سری از آثار داشت که کارشناسان معتقدند این آثار حتی اگر الهام گرفتن هم باشد کپی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هفته گذشته خبر شورای ارزیابی و نظارت بر گالری‌ها را منتشر کردیم، ادامه داد: در آن جلسه همه چیز اعلام شد و اعضای شورا بر این باور بودند که این آثار از لحاظ کیفیت هنری خیلی ضعیف هستند و اصلا در حدی نیست که بخواهیم درباره آن‌ها اظهار نظر کنیم و انتقادات کارشناسان هم به دلیل آثار کپی از هنرمندان ایرانی و خارجی بوده است.

اسلام زاده با بیان اینکه پرونده خانم میلانی به لحاظ کیفیت کار هنری در شورای ارزیابی و نظارت بر گالری‌ها بسته شده است، اظهار کرد: اینکه همه کار‌ها مجوز گرفته اند یا خیر، بحث دیگری است. هیچ گالری دار آثار را نمی فرستد که مجوز روی دیوار رفتن بگیرد بلکه فقط برای گزارش کار می‌فرستند، سپس آثار بررسی می‌شود و در صورتی که ضد دین، برهنه، سیاسی و... نباشد مجوز اکران دریافت می‌کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل تجسمی افزود: امیرحسین عبداللهی یک هفته قبل از نمایشگاه، آثار را برای ما ارسال کرد و اداره تجسمی هم به جز ۳ اثر که مورد شرعی و موازین اخلاقی داشت، نمایش بقیه را تایید کرد. باید بگویم که ارشاد در رابطه هنرمند و گالری دار دخالت نمی‌کند. اگر بحثی هم درباره کیفیت آثار هنری مطرح می‌شود از سوی منتقدین است.

وی ادامه داد: به طور مثال شما می‌توانید یک نقاشی روی کاغذ بکشید و بعد با گالری دار توافق کنید و کارتان را نمایش دهید. اینکه آن اثر کیفیت هنری دارد یا خیر، بحث دیگری است. بخشی که وظیفه نظارت بر نگارخانه‌ها را دارد آثار را بررسی و سپس در صورت نداشتن مغایرت با موازین دینی و سیاسی نتیجه را اعلام می‌کنند.

اسلام زاده در پاسخ به اینکه چرا قبل از منتقدین، ارشاد به کپی بودن آثار اعتراض نکرد، گفت: ما این وظیفه را نداریم بلکه این وظیفه مدیر هنری گالری است که اصالت هنری آثار را تشخیص دهد، در آن جلسه هم اعضای شورا گفتند که مدیر هنری بر اساس بندی که در آیین نامه گالری‌ها وجود دارد باید هویت و کیفیت اثر را تشخیص بدهد که این وظیفه به کلی از گردن ارشاد ساقط است.

وی افزود: اگر یک اتفاق به حدی پیش برود که طبق گفته معاون هنری به فضای هنری کشور خدشه وارد کند، ارشاد وارد می‌شود. مثل همین نمایشگاه که به دنبال آن شورای نظارت بر گالری‌ها تشکیل جلسه داد و آثار را بررسی کرد اما در حالت عادی چون رابطه بین هنرمند و گالری دار رابطه خصوصی است ما دخالت نمی‌کنیم.

مدیر روابط عمومی اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: اگر چنین اتفاق‌هایی در هنر‌های تجسمی می‌افتد به دلیل کمبود و ضعف نقد در این حوزه است چرا که اگر نقد به اندازه نوشته شود این ماجرا‌ها پیش نمی‌آید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی وزارت ارشاد نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت

به گزارش صدای ایران از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت کردم شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت