Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- مدير بنادر و دريانوردي لنگه از افزايش 71 درصدي جا به جايي کالاي نفتي و غيرنفتي در فروردين ماه امسال از بندرهاي غرب هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ايرنا، قاسم عسکري نسب روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اين مدت در مجموع يک ميليون و 267 هزار و 971 تن کالاي نفتي و غيرنفتي در بندرلنگه و بندرهاي تابعه آن در منطقه غرب هرمزگان جابه جا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: از اين ميزان يک ميليون و 150 هزار تن مربوط به مواد نفتي با افزايش 76 درصدي و 117هزار و 890 تن به کالاي غيرنفتي با افزايش 28 درصدي اختصاص داشته است.
**افزايش صادرات و کاهش واردات غيرنفتي
مدير بنادر و دريانوردي لنگه اظهارداشت: صادرات کالاهاي غيرنفتي در بندرهاي غرب هرمزگان 61 هزار و799 تن است که اين رقم در همسنجي با پارسال 55 درصد افزايش داشته است.
عسکري نسب خاطرنشان کرد: بندرهاي غرب هرمزگان، زيرساخت هاي مناسبي در زمينه صادرات انواع کالا از جمله مصالح ساختماني، کانتينرهاي يخچالي و محموله هاي مواد معدني دارد و آماده خدمات رساني به تاجران و سرمايه گذاران است.
وي، ميزان واردات غيرنفتي در بندرهاي غرب هرمزگان را نيز يکهزار و 804 تن اعلام کرد و گفت: اين رقم درهمسنجي با سال گذشته، کاهش 67 درصدي داشته است.
اين مسوول اظهارداشت: ميزان ترانزيت کالاهاي غيرنفتي نيز در فروردين ماه امسال به 24 هزار و 603 تن رسيد که 19هزار و 92 مورد مربوط به خودرو با افزايش 28 درصدي بوده است.
وي گفت: بندرلنگه در زمينه ترانزيت خودرو جايگاه نخست را در سطح بندرهاي کشور به خود اختصاص داده است.
** ترابري دريايي بيش از 16 هزار مسافر و گردشگر
مديربنادر و دريانوردي لنگه خاطرنشان کرد: 16هزار و 217 نفر در مسيرهاي داخلي به مقصد جزيره کيش و ابوموسي و 470 مسافر در مسيرهاي دريايي بين المللي بين بندرلنگه و امارات متحده عربي تردد کردند.
عسکري نسب در پايان با اشاره به تردد 2 هزار و 388 فروند شناور به بندرلنگه و بنادر تابعه آن در ماه نخست سالجاري گفت: از اين تعداد، 138 فروند شناور بالاي هزار تن و 2 هزار و 250 فروند نيز زير هزار تن ظرفيت داشته اند.
بندرلنگه به عنوان اصلي ترين بندرهاي فعال درغرب هرمزگان، علاوه بر ترانزيت کالا، فعاليت هاي صادراتي، وارداتي و کاپوتاژ (حمل کالا بين بندرهاي داخلي) را نيز پشتيباني مي کند.
بندرهاي غرب هرمزگان با دارا بودن ظرفيت هاي گردشگري و اقتصادي سهم مهمي در ارتقاي وضعيت اقتصادي منطقه داشته و موقعيت جغرافيايي و ترابري دريايي و داشتن حداقل فاصله دريايي با کشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله ويژگي هاي خاص اين بنادر است.
شهرستان بندرلنگه بعد از بندرشهيد رجايي و باهنر سومين بندرتجاري با پيشينه تاريخي بالا و جمعيت افزون بر 84 هزار نفر در240 کيلومتري غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام

دریافت 95 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مردم ولایتمدار بندرلنگه با تشکیل دسته‌های عزاداری در شب شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت به سوگواری مشغول شدند و یاد و خاطره این امام بزرگوار را گرامی داشتند.

کد خبر 6096288

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان