Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مجتهد» افشاگر معروف سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر روایت جدیدی از  اختلافات درون خاندان آل سعود بیان کرده و به شرح بازداشت‌ها و تک‌محوری‌های محمد بن سلمان پرداخته است.

بازداشت برادر

«مجتهد» در صفحه توئیتر خود نوشته که «بندر بن سلمان» مدتی پیش به دستور برادرش محمد بن سلمان بازداشت و به سلول انفرادی منتقل شد و اکنون نیز در مزرعه‌ای در حاشیه اتوبان «الخرج» در جنوب شهر ریاض، نگه‌داری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افشاگر سعودی همچنین خبر داد که بندر بن سلمان به علت بدرفتاری با او در زمان بازداشت از لحاظ فکری و روحی ضربه شدیدی خورده اما ولی‌عهد سعودی به خانواده خود گفته که دلیل بازداشت وی زیاده‌روی او در مصرف مواد مخدر بوده است.

طبق این افشاگری، مادر «محمد بن سلمان» نیز که اخیرا از زندان آزاد شده، از وضعیت بندر بسیار ناراحت و اندوهناک است اما تا کنون نتوانسته برای آزادی او کاری کند اما به نگهبانان و همراهان بندر بن سلمان توصیه کرده توجه بیشتری به او کنند و هر کدام را با یک خودروی «کادیلاک اسکالید ۲۰۱۹» و ۱۰۰ هزار ریال سعودی تطمیع کرده است. (در مارس ۲۰۱۸ چهارده مقام کنونی و سابق ارشد آمریکایی به ان بی سی نیوز گفتند که اطلاعات نشان می‌دهد، محمد بن سلمان به مدت بیش از دو سال، مانع از دیدار مادرش با پدرش ملک سلمان شده است).

دیگر اقدامات بن سلمان

مجتهد همچنین در خصوص پرونده‌های دیگر نیز دست به افشای برخی اطلاعات زده و در یک مورد نوشته است که تلاش بن سلمان برای بازگزداندن «سعد الجبری» دست راست «محمد بن نایف» وزیر کشور سابق سعودی که در آمریکا به سر می‌برد، ناکام بوده است؛ بنابراین دو تن از برادران سعد الجبری را بازداشت و او را تهدیده کرده است که در صورت عدم بازگشت به عربستان، دیگر خانواده او را نیز بازداشت خواهد کرد.

ولی‌عهد سعودی همچنین «خالد بن طلال» پسر عموی خود را به دلیل اینکه علنی از او انتقاد کرده، نیز تحت فشار قرار داده است. «خالد بن طلال» اکنون در بیمارستان در کنار پسرش که سال‌هاست در کما به سر می‌برد، حضور دارد و بن سلمان دستور داده حق خروج از بیمارستان را ندارد.

به گفته مجتهد، «خالد بن طلال» در مراسم عزای پدرش در جمع همه به شدت از محمد بن سلمان انتقاد کرده بود اما واسطه‌گری‌ها نگذاشته که بن سلمان او را بازداشت کند.

«سیخ جمیل الفارسی» از بزرگان جده و شخصی که به گفته مجتهد مورد احترام تمامی قبائل جده است؛ از دیگر افرادی است که به دستور بن سلمان بیش از یک سال است در بازداشت به سر می‌برد. مجتهد نوشته است که به دستور ولی‌عهد سعودی، جمیل الفارسی در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد و در معرض انواع آزارهای روحی و جسمی قرار دارد.

بن سلمان همچنین دستور داده است که هیچ پزشکی حق ندارد برای معاینه وی در کنارش حضور یابد اما با وجود تمامی فشارها «جمیل الفارسی» تا کنون از مواضع خود به خصوص در خصوص فروش آرامکو کوتاه نیامده است.

تغییرات گسترده در وزارت کشور

یکی دیگر از موضوعاتی که مجتهد به آن پرداخته «غیر نظامی کردن وزارت کشور سعودی» است. طبق این افشاگری، بن سلمان از ترس احتمال کودتا، نیروی مرزبانی و همچنین اداره حمل و نقل هوایی گارد ملی  را از زیر مجموعه وزارت کشور خارج و به وزارت دفاع الحاق کرده است.

در این راستا تمامی زیر مجموعه‌های نظامی وزارت کشور به وزارت دفاع و سازمان امنیت کشور منتقل شده و صرفا نیروی گشت‌زنی و نیروهای حاشیه‌ای کم اهمیت باقی مانده است.

پیش از این، یگان نیروهای واکنش سریع، امنیت ویژه و سازمان امنیت هواپیمایی به سازمان امنیت سعودی منتقل شده بودند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد قوچانی سردبیر و صاحب‌امتیاز نشریات "آگاهی نو" و "کتاب نامه" طی نامه‌ای سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی، روش برخورد "مغازه"ای کارشناسان این سازمان را برای تایید لیست بیمه مطبوعات مورد نقد قرار داده است‌. متن این نامه که در صفحه‌ی شخصی او در اینستاگرام منتشر شده به این شرح است:

این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی

دو مجله "آگاهی نو" و "کتاب نامه" با تولید محتوایی بیش از دو هزار صفحه در سال چهار نفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند. فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم چون بودجه‌اش را نداریم و تا حالا خودمان هم‌زمان منشی و مدیر هم بوده‌ایم. درباره این چهار نفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت می‌کنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند. سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و چون حرفه روزنامه‌نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم. بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند. مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است. سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم ؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو می‌کنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه‌نگاران برخورد اداری کنم! ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیردولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد . اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم . چرا در شب‌های صفحه‌بندی که تا صبح کار می‌کنیم بازرس نمی‌فرستید؟ اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید . قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل می‌کند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر می‌شود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره اش را بالا ببریم. روزنامه‌نگاری را به رسمیت بشناسید ... رونوشت : ۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲. وزارت کار ۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک ... ۲۵۹۵۷ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901166

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟