Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@21:30:27 GMT

مدیر کل جدید حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قم معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۰۸۲۹

مدیر کل جدید حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قم معرفی شد

به گزارش عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، مراسم تودیع « سرهنگ پاسدار احمد حسینی» و معرفی « حجت الاسلام علی لقمانپور» با حضور امیر محمد فهمیده جانشین و امیر محمدرضا تقی‌پور رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرماندهان و نمایندگانی از رده های نیروهای مسلح مستقر در استان ترتیب یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این آیین، از تلاش های 6 ساله سرهنگ پاسدار «احمد حسینی» که به افتخار بازنشستگی نایل آمده تقدیر شد.
مشاور عالی فرمانده تیپ 83 طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع)، فرمانده گردان 102 تیپ 83 و جانشین رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دوران دفاع مقدس برخی از مسئولیت های حجت الاسلام لقمانپور می باشد.
امیر محمد فهمیده در این آیین با اشاره به اینکه اطلاق نام مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تنها مربوط به تهران و قم می شود،گفت:قم خاستگاه انقلاب و محل حضور علما و مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه و مرکز پرورش سربازان امام زمان(عج) است و طی سال های گذشته شاهد مدیریت جهادی خوبی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آماده سازی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان بوده ایم.
سرهنگ پاسدار احمد حسینی نیز با اشاره به ویژگی های این استان در دوران انقلاب و دفاع مقدس بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری خدمت به قم، خدمت به آبروی نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: انتشار 240 کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم، تولید 40 برنامه تلویزیونی با عنوان «راه من»، کسب رتبه برتر در جشنواره فانوس در سال گذشته، جمع آوری 250 هزار سند مربوط به دفاع مقدس در سطح استان، تکمیل 22 یادمان از 37 یادمان شهدای گمنام و ایجاد تعامل و همدلی بین رده های نیروهای مسلح، سازمان های بازنشستگی و شورای هماهنگی و نیز سازمان ها و نهادها و ادارات استان از جمله عملکردهای 6 سال اخیر این اداره کل بوده است.
حجت الاسلام علی لقمانپور نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، فعال نمودن حوزه ستادی، برون سپاری امور با بهره مندی از ظرفیت نیروهای مردمی، نیروهای مسلح و ادارات و سازمان ها و بخصوص حضور خالقان حماسه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان را از جمله خط مشی های مدیریت جدید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برشمرد.
وی اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله استان قم حامل پیام های شایسته ای از ایثار و شهادت برای نمایندگان 120 کشور ساکن در این استان باشد.
استان قم 6 هزار شهید، 11 هزار جانباز و 596 آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ارزش های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حوزه علمیه قم نیروهای مسلح 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟

مسعود کریمی خضرا مدیر گروه طنز سیمافیلم درباره سریال های جدید این گروه در تلویزیون به خبرنگار مهر بیان کرد: سریالی داریم که این روزها در حال نگارش است؛ یک درام ورزشی با مایه های طنز که به ورزش هندبال پرداخته و برادران هاشمی این سریال را به صورت مشترک می نویسند.

وی اضافه کرد: هادی عامل هاشمی، هدایت عامل هاشمی و علی عامل هاشمی نویسنده کار هستند که در آن به ایفای نقش هم می پردازند. هنوز درباره ترکیب تیم تولید و کارگردان صحبتی نشده است و جلوتر که برویم درباره آن تصمیم گیری می کنیم.

کریمی خضرا با اشاره به تولید یک سریال نوستالژیک تصریح کرد: سریالی هم داریم که برگرفته از یکی از آثار موفق دهه ۷۰ تلویزیون است. فضای این سریال در دهه ۶۰ می گذرد و قصه این سریال هم در دهه ۶۰ نوشته شده است و به دوران قبل از جنگ، آغاز و پایان جنگ می پردازد. نویسنده این مجموعه مصطفی زندی است و سوژه جذابی دارد که جزییات آن را بعداً بیشتر توضیح می دهیم.

وی درباره سریال «بدل» نیز بیان کرد: به زودی سریال «بدل» به آنتن می رسد که این مجموعه هم سوژه خوبی دارد. علی مسعودی کارگردان این سریال هم به تجربه ثابت کرده است که نزد مردم محبوبیت دارد.

مدیرگروه طنز سیمافیلم درباره اینکه چرا کمدی ها کمتر به آنتن می رسند، بیان کرد: حجم کمدی هایی که به آنتن تلویزیون می رسد تابعی از تایید اداره کل فیلمنامه سازمان است و سیمافیلم فقط ارگان تولید این فیلمنامه ها است. البته سریال هایی هم داریم که با مجوز خود رییس سازمان صداوسیما جلو می رود. هدایت و نظارت این آثار هم با اداره کل فیلمنامه است.

وی اضافه کرد: برای حجم آثار مرتبط با کمدی باید تایید اداره کل فیلمنامه را در نظر گرفت که البته شانه به شانه سیمافیلم فعالیت دارند؛ این اداره کل از حیث متن و سیمافیلم از حیث تولید.

کریمی خضرا در پایان با مثالی درباره آثاری که با مجوز رییس سازمان صداوسیما ساخته می شود، بیان کرد: فصل پیشین «نون.خ» در حال ساخت بود که رییس صداوسیما به پشت صحنه سریال رفت و همان جا اعلام کرد که باید فصل بعدی هم به تولید برسد و این فصل ساخته شد و ما درباره این آثار می گوییم که با مجوز خود رییس سازمان پیش می رود. حالا شاید اینها کمی خارج از عرف اداری باشد اما در نهایت زیر نظر اداره کل فیلمنامه نویسی و سیمافیلم پیش می رود.

کد خبر 6093417 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • میزبانی مردم دارالعباده یزد از لاله خوشنام