Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان موضوعات مختلفی از جمله بلاتکلیفی فرهنگسرا و واگذاری تلویزیون شهری و پروژه آفتاب مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از  گرگان، یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر گرگان عصر امروز (شنبه ۲۱ اردیبهشت) با ریاست «علی اصغر یوسفی» برگزار شد.

 

این جلسه با دستور بررسی لوایح و نامه‌های رسیده دنبال شد و  لایحه های شهرداری در خصوص استرداد وجه، حسابرسی سال ۱۳۸۳ شهرداری گرگان، پرداخت بن خوار و بار به نیروهای شرکتی، خرید لوازم پارکی و پایه پرچم، تملک ملک و واگذاری معرض و پرداخت غرامت، فروش یک واحد مسکونی و فروش زمین متعلق به شهرداری مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسیدگی به لوایح و نامه‌های رسیده شده در صحن شورای اسلامی شهر گرگان در نخستین شنبه ماه مبارک رمضان نسبت به جلسات گذشته با نبض قوی‌تری از سوی شورای شهر گرگان امروز دنبال شد.

 

البته در این جلسه به موضوعات مختلف از جمله  تغییر مکان  چهارشنبه بازار و پروژه آفتاب یک پرداخته شد.

 

پروژه آفتاب یک در روزهای پایانی سال به تصویب شورای شهر گرگان رسید و مورد انتقادات زیادی از سوی شهروندان قرار گرفت.

 

همچنین دست‌فروشان چهارشنبه بازار نیز از وضعیت پیش آمده در چهارشنبه بازار انتقادات داشتند و در این خصوص پیگیری‌ها از سوی  شورای اسلامی شهر گرگان نیز  اتفاق افتاده است.

 

همچنین بلاتکلیفی پروژه فرهنگ‌سرای گرگان و تهاتر پروژه افسران نیز در این جلسه مطرح شد.

 

در این جلسه «عبدالرضا دادبود»، شهردار گرگان اظهار کرد:  در بخش نقدی پروژه روگذر افسران  مشکلی نداریم و بسته‌ای از املاک را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهیم و اگر برند شده به صورت تهاتر در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

 

شهردار گرگان ادامه داد: سازمان همیاری به دنبال این است که بسته‌های بیمه‌ها را ارائه کند و بیمه‌های مورد نظر و قیمت‌ها را بیان کنند.

 

دادبود تاکید کرد: در مورد تلویزیون شهری چند جلسه برگزار شد و مبالغی را برای واگذاری در نظر گرفته شده است و امروز مصوب شده که این تلویزیون شهری را با ۳۰ میلیون تومان واگذار کنیم.

 

وی افزود: بحث‌های زیادی در مورد  طرح آفتاب یک انجام شد و تا پایان سال گذشته در فرمانداری تائید نشده بود و بلاتکلیف باقی مانده است و به مجریان پروژه تعهداتی انجام دادیم.

 

شهردار گرگان به جابه جایی چهارشنبه بازار اشاره کرد و گفت: درخواست‌هایی برای جابه‌جایی این پروژه در نظر گزفته شده بود.

 

دادبود گفت: سال‌ها پرونده در مورد فرهنگسرا مفتوح بوده و پرونده آن به قوه قضاییه ارجاع شده و برای بستن این پرونده با ابهاماتی روبه رو شدیم و جلسه‌ای با سازمان بازرسی برگزار شد و مسایل در واحد حقوقی و مالی دنبال می‌شود.

 

وی افزود: پیوست‌های ترافیکی و بحث‌های اقتصادی در سازمان‌ها و کارگروه های مختلف جلسه برگزار شد و همکاران ما پیگیر آن  بودند و مصوبات استانی آن به پایان رسیده و در مراجعه ملی آن را دنبال می‌کنیم.

 

علی اصغر یوسفی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در بسیاری از مسائلی که شهردار اشاره کردند نکاتی وجود دارد که در جلسات فوق‌العاده به آن خواهیم پرداخت.

 

وی تصریح کرد: تلویزیون شهری  در چند ماه چگونه تحویل گرفته شده است و چرا باید شرایط اینچنینی داشته باشد و باید در جلسات بعدی به آن بپردازیم.

 

ابراهیم جرجانی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: شهرداری باید نسبت به اتمام پروژه های بزرگ در گرگان اهتمام داشته باشد و همچنین آغاز پروژه‌های بزرگ را نیز باید دنبال کند.

 

وی تصریح کرد: در گذشته پروژه شهرداری‌ها ۱۳۰ میلیارد تومان بود و امسال به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است و در افزایش این بودجه نیاز است که پاداش شهرداری‌های مناطق لحاظ شود.

 

این عضو شورای شهر گرگان به تفویص اختیارات شهردار با توجه به افزایش بودجه تاکید کرد و افزود: کارهای روزمره شهرداری نباید به تعویق بیفتد.

 

جرجانی به رسیدگی به محورهای ورودی شهر گرگان تاکید کرد و گفت: با توجه به چارک‌های دوبل و مشکلات ترافیکی نیاز است که شهرداری با هماهنگی دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی این شرایط اهتمام داشته باشد.

 

همچنین در این جلسه کاظم نژاد، عضو شورای اسلامی شهر گرگان در مورد بازار هفتگی درگیری‌ها ایجاد شده و ساختمان مورد نطر و طرح مهندسی راست‌گرد و پارکینگ ان که چیزی اتفاق نیفتاده و بازاریان چهارشنبه بازر پیگیر آن هستند.

 

سعید رحیمی، دیگر عصو شورای اسلامی شهر‌گرگان متذکر شد: مشکلاتی برای پیمانکاران خدمات شهری به وجود آمده و  با توجه به اینکه با تمامی اعضای شورا مراجعه کردند درخواست داریم به شرایط این پیمانکاران رسیدگی شود.

 

وی به بحث تهاتر املاک برای روگذر افسران اشاره کرد و گفت: پیمانکار بیان کند این زمین را می‌خواهم و اگر این زمین قیمت بالایی دارد من آن را نمی‌گیرم ولی در قانون تهاتر باید ملک به مزایده گذاشته شود.

 

این عضو شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون یکی از کسانی که می‌تواند در مزایده شرکت کند پیمانکار است و برای شخصی می‌خواهد در مزایده شرکت کند بسته‌های پیشنهادی بیشتری داشته باشیم.

 

رحیمی تاکید کرد: چند ملک به مزایده گذاشته می‌شود  و پیمانکار  می‌تواند در مزایده شرکت کند و در صورت برنده شدن مزایده می‌تواند با تهاتر اتمام می‌شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام ماه مبارک رمضان نماز جمعه اردبیل خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه راهپیمایی رونق تولید اصفهان تلویزیون شهری عبدالرضا دادبود شورای شهر گرگان شهرداری گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند

رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: امور مالی شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران توسط شرکت‌های پیمانکاری نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عبدالله امینی امروز -جمعه– چهاردهم اردیبهشت_ در گردهمایی تجلیل از کارگران فضای سبز و خدمات شهرداری تیران با اشاره به فعالیت‌های این قشر در شهر، اظهار کرد: بخش عمده نظافت، زیبایی منظر شهری و حفظ فضای سبز بر عهده کارگران و شرکت‌های خدماتی قرار دارد و باید از این فعالیت‌ها قدرشناسی کرد.

وی افزود: پرداخت به موقع حقوق کارگران از مهمترین اقدامات در قدرشناسی از فعالیت‌های این قشر بوده و مدیریت شهری باید به این موضوع توجه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران بر لزوم اولویت بخشی در پرداخت حقوق کارگران تاکید کرد و اذعان داشت: پیش از کارمندان حقوق و دستمزد کارگران پرداخت شود تا در این شرایط سخت معیشتی از آنان حمایت شده باشد.

امینی ادامه داد: در بسیاری از مواقع اعتبار مالی در حساب شهرداری و یا شرکت وجود داشته اما حقوق کارگران و کارکنان با تأخیر پرداخته شده است که این موضوع غیرقابل گذشت بوده و در صورت تکرار این اتفاق، مدیران شهری باید نسبت به آن به شورای شهر پاسخ بدهند.

وی به جایگاه و شأن کارگران اشاره کرد و یاد آورشد: باید شأن و منزلت این قشر حفظ شود و نسبت به نیازها و دغدغه‌های آنان مطابق با قانون رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به انتصاب سرپرست شهرداری تیران گفت: اعضای شورای اسلامی با دیدگاه انتخاب نیروی بومی، جوان و کارآمد در اداره شهر این تصمیم را گرفته و برای پیشرفت کار نیاز به همدلی بین پرسنل شهرداری با سرپرست است.

امینی با بیان اینکه وفاق و همدلی برای خدمت به شهروندان لازم است، تصریح کرد: سرپرست شهرداری تلاش خود را برای حفظ وحدت، همدلی و همکاری‌های مشترک با پرسنل مدیریت شهری و دیگر دستگا ه های اداری متمرکز کند.

سرپرست شهرداری تیران در بخشی از این گردهمایی با اشاره به بیش از ۲۷ هکتار فضای سبز این شهر گفت: نگهداری این محیط و زیبایی شهر با تلاش جامعه کارگری انجام می‌شود که کمتر این نقش دیده می‌شود.

محسن دلکرمی ادامه داد: جمع آوری روزانه بیش از ۱۰ تن زباله در شهر یکی از ارکان زیبایی و تمیزی بوده که نیروهای خدماتی شبانه روز برای این حوزه کار می‌کنند.

وی ادامه داد: توجه به شأن و جایگاه کارگران و بهره گیری از روش‌های نوین در حفظ زیبایی شهر و خدمت رسانی در حوزه خدماتی حائز اهمیت بوده که شرکت‌های پیمانکار به این سمت حرکت کنند.

کد خبر 750343

دیگر خبرها

  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است