Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ اداره دریانوردی آمریکا به تمامی کشتی‌رانی‌های فعال در آبهای منطقه‌ای جنوب خاورمیانه درباره تهدیدهایی که ادعا کرده ممکن از سوی ایران یا نیروهای مورد حمایتش متوجه آنها باشد، هشدار داد.

اداره دریانوردی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ممکن است ایران و یا نیروهای مورد حمایتش کشتی‌های تجاری، از جمله نفتکش‌های آمریکا و منافع همپیمانانش را در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، دریای عرب، خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ هدف قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد آمریکایی همچنین از کشتی‌های حامل پرچم آمریکا خواسته است تا در صورت وقوع چنین حادثه‌ای در اسرع وقت آن را اطلاع دهند و آنهایی که مسیرشان از تنگه هرمز می‌گذرد، دو روز پیش از عبور از این تنگه به ناوگان پنجم دریایی آمریکا، مستقر در بحرین اطلاع دهند.

آمریکا به تازگی با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و استقرار چهار بمب‌افکن ب ۵۲ حضور نظامی خود در خلیج فارس را تشدید کرده و مدعی است که این کار را پس از اطلاع از برخی تحرکات نظامی ایران در منطقه انجام داده است.

به گزارش ایسنا، همچنین در پی درخواست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که پس از ادعای دولت ترامپ مبنی بر "تجهیز نیروهای نیابتی در عراق و سوریه از سوی ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی" مطرح شده است، پنتاگون اعلام کرده که سامانه ضد موشکی پاتریوت و کشتی نظامی جدیدی به خلیج فارس اعزام می‌کند.

مقامات پنتاگون روز جمعه اعلام کردند که این وزارت‌خانه آمریکا یک آتشبار ضد موشکی پاتریوت را برای پشتیبانی در برابر آن‌چه تهدیدهای ایران خوانده شده است به خاورمیانه اعزام می‌کند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که آمریکا در واکنش به آن‌چه "برخی نشانه‌ها و هشدارهای مشکل‌ساز و جنگ افروزانه" از سوی ایران خوانده، ناو هواپیمابر لینکلن و هواپیماهای بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا در عین حال گفته‌اند که جنگ ایران و آمریکا رخ نخواهد داد و هدف اصلی از این تحرکات قدرت‌نمایی و استفاده از نیروی بازدارندگی نظامی است.

کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیش از این در واکنش به بیانیه بولتون در خصوص اعزام ناو هواپیمابر لینکلن به منطقه با هدف اعلام پیام به ایران گفت: بولتون فاقد فهم نظامی و امنیتی است و اظهارات وی بیشتر جنبه خودنمایی دارد.

وی افزود: بر اساس رصد دقیق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن ۲۱ روز قبل وارد دریای مدیترانه شده است و بیانیه بولتون استفاده ناشیانه از یک رویداد سوخته برای جنگ روانی است.

خسروی با اشاره به ناکامی‌های مستمر ارتش آمریکا در مواجهه با بحران‌های منطقه‌ای خاطر نشان کرد: بعید است فرماندهان و بدنه ارتش آمریکا تمایلی به آزمون توانمندیهای اثبات شده نیروهای مسلح ایران داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تنگه هرمز خاورمیانه آمریکا کشتی رانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • رژه شناورهای نظامی ایران در سواحل خلیج فارس
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه