Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، محقق، پژوهشگر دینی و قرآن‌پژوه در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که عصر امروز ۲۱ اردیبهشت‌ماه در محل سالن چهل‌سرای تهران برگزار شد، با بیان اینکه ماه رمضان ظرف قران است، اظهار کرد: این ماه از این جهت عظمت و بزرگی که قرآن برای هدایت انسان‌ها در این ماه آغاز نزول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‌که نظام ما یک نظام قرآنی است و ماه رمضان ماهی است که تشرف و عظمت و بزرگی قرآن نماد و جلوه‌ پیدا می‌کند، بیان کرد: بیش از ۵۰ بار در قرآن تکرار شده که قرآن هدایت‌گر است و همچنین ۷۲ بار نیز در قرآن به این موضوع اشاره شده که قرآن ذکر است. ما باید نحوه زندگی خود را از قرآن بیاموزیم. قرآن کتاب شفا و ذکر است و اقامه قرآن یعنی متبلورسازی مفهوم قرآن در صفحه ذهن و زندگی.
‌حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌راد افزود: عمل به قرآن و عمل به فرمایشات رسول‌الله بسیار مهم است. قرآن برای عمل است نه فقط برای تفسیر و قرائت. همه ما در رابطه با منفور بودن و بد بودن غیبت شنیده‌ایم. امام موسی صدر تفسیر لطیفی در مورد غیبت دارد. اینکه با غیبت ما هویت فرد را از بین می‌بریم و این کار حرامی است. این همه غیبت که در فضای مجازی رخ می‌دهد کار نادرستی است که ما باید از آن دوری کنیم. غیبت اهرم شیطان است و شایعه‌پراکنی تکیه‌گاه شیطان. ما باید با توجه به آیات و مفاهیم قرآنی از این شایعه‌پراکنی‌ها فاصله بگیریم. از خدا بخواهیم که در این ماه به اندازه فهم قرآن به ما لطف و عنایت کند.
این محقق و پژوهشگر دینی ادامه داد: آیات قرآن که مرتبط با زندگی فردی و اجتماعی است به قدری صریح، روشن و آشکار است که اصلاً نیازی به تأمل‌های آن چنانی ندارد بنابراین باید زاویه نگاهمان را تغییر دهیم، به صرف اینکه زاویه نگاهمان تغییر کرد، قرآن هم در زندگی معنی پیدا می‌کند.
وی در ادامه گفت: وقتی قرآن می‌گوید که خداوند دروغگویان را دوست ندارد، اگر من بر این باور باشم که این قرآن آمده است که من را هدایت کند، دروغ نمی‌گویم و به سمتگر تکیه نمی‌کنم. آیات مرتبط با زندگی فردی و اجتماعی لایه اولش به قدری صریح، روشن و آشکار است که اصلاً نیازی به تأمل‌های آن‌چنانی ندارد بنابر‌این اولین عامل مهجوریت قرآن این است که ما باید زاویه نگاهمان را تغییر دهیم، به صرف اینکه زاویه نگاهمان تغییر کرد، مهجوریت قرآن هم از بین می‌رود.
‌حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌راد بیان کرد: مرحوم شهید صدر اواخر عمرشان به طلبه‌های خود می‌گفت جوانان بسیار به من مراجعه می‌کنند، ما نیاز به یک تفسیری داریم که وقتی صبح اینجا قرآن خوانده می‌شود، شخص با یک مراجعه و مقداری فراتر از ظاهر متوجه شود که باید با قرآن چگونه زندگی کند، چند نفر طرح‌ها و پیشنهاداتی در این زمینه مطرح کرده بودند، اما شهید صدر راضی نشده بودند، در آخر آقای تسخیری که از شاگردان ایشان بود، کتاب «المختصر المفید فی تفسیر القرآن المجید» را به زبان عربی نوشتند. من بار‌ها به آقای تسخیری گفتم که این کتاب باید با قلم خوب ترجمه شود، برای مومنی که می‌خواهد قرآنی زندگی کند، یک تفسیر در این حد کافی است.
این محقق و پژوهشگر دینی تصریح کرد: من به عنوان یک مؤمن اول خودم باید خود را کنترل و مورد ارزیابی قرار دهم. اینکه یک نهادی، یک جریان تبلیغی و یک جریان تفسیری و تعلیمی باشد و من را در مسیر قرآنی هدایت و راهنمایی کند در مرحله بعدی است. به عنوان مثال پیامبر (ص) این کار را می‌کردند. تک تک مسلمانان موظفند که براساس قرآن زندگی کنند و این براساس قرآن زندگی کردن کار چندان مشکلی نیست وگرنه نقض غرض می‌شد، چون خداوند قرآن را برای هدایت مردم فرستاده نه برای طیف خاص؛ از سوی دیگر بیان قرآن به‌گونه‌ای است که اگر مؤمن بخواهد به قرآن عمل کند، مشکلی ندارد.
وی اضافه کرد: بسیاری از مردم دروغ می‌گویند و غیبت می‌کنند. مسلمانان زیر پای یکدیگر را خالی می‌کنند. شما از آیه ۱۱ تا ۲۲ سوره نور را دقت کنید، قرآن در این آیات یک قصه‌ای را بهانه قرار می‌دهد و سپس سبک برخورد با شایعه را مطرح می‌کند، چون بدترین چیزی که به صورت خوره جامعه را می‌خورد، شایعه است. به‌نحوه‌ای که قرآن مردم را راهنمایی کرده تا با شایعه برخورد کنند، دقت کنید، آیا امروز مردم مطابق با قرآن با شایعه برخورد می‌کنند؟!
‌حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌راد ادامه داد: نکته اول اینکه خداوند می‌فرماید: اگر به مومنین تهمتی‌زده شد و فضایی ایجاد شد و علیه مومن حرفی زده شد، به صرف اینکه به شما گفتند فلانی، فلان، بگو به ما چه! ما اینطور برخورد می‌کنیم؟! نکته دوم اینکه اگر اصرار کرد که در مورد شخصی چنین بگویید و حرفش را باور کنید، بگویید شاهد بیاورد، سومین نکته اینکه مطمئن باشید که شاهد نخواهد داشت و دروغ می‌گوید و بدانید که او می‌خواهد شما را از بین ببرد و آنچه در قلبش هست بیشتر از آن است که در زبانش هست؛ رفتار خود در برابر شایعه با این سه نکته‌ای که به آن‌ها اشاره کردم مقایسه کنید، رفتار ما دقیقاً برخلاف قرآن است! امیدوارم که رفتار ما بر اساس قرآن باشد.
به گزارش ایکنا؛ بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، معنای زندگی» از ۲۱ اردیبهشت تا چهارم خرداد به مدت دو هفته تا شب ۱۹ ماه مبارک رمضان پذیرای علاقه‌مندان و بازدید کنندگان از این رویداد بزرگ معنوی خواهد بود. از ۱۰ کشور شامل پاکستان، ترکیه، یمن، هند، عراق، اندونزی، تونس، فلسطین و افغانستان و روسیه برای شرکت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دعوت شده‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا جامعه نمایشگاه قرآن مهدوی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.

گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.

در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.

همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.

در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 848413 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم کنیا حوادث جهان سد

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • واکنش صریح درویش به شایعه تغییر نام پرسپولیس
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود