Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکتر فاطمه یاریمسئول مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: مصرف خودسرانه قرص‌های ضد بارداری ترکیبی مانند LD به صورتی که منجر به قطع چرخه قاعدگی شود علاوه بر اینکه چرخه هورمونی مصرف کننده را مختل می‌کند عواقب خطرناکی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله عوارض خطرناک مصرف این دارو‌ها اشکالات انعقادی و ایجاد لخته در رگ‌های اندام تحتانی بدن و حتی عروق مغزی است که این امر با کاهش مصرف مایعات ممکن است تشدید شود.

مسئول مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این امر هشداری برای بانوان بالای ۳۵ سال که دارای اضافه وزن و سابقه لخته خون داخل رگ بوده و یا دخانیات مصرف می‌کنند است.

یاری اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به ویژه استفاده از دارو‌های ضد بارداری ترکیبی مانند LD بدون تجویز پزشک برای قطع خونریزی دوران قاعدگی و به منظور کامل کردن روزه افزایش می‌یابد.

وی افزود: تمام آداب و شرایط در این ماه مبارک برای کمک به ارتقاء سلامت روزه داری است و اینکه فردی با مصرف دارو سلامت خویش را با چالش مواجه کند صحیح نیست.

یاری به بانوان توصیه کرد: برای حفظ سلامت و ایمنی خود حتما قبل از مصرف دارو با پزشک معالج و یا دکتر داروساز مشورت و از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنند.

انتهای پیام/ع

بانوان از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره از بارش‌های پراکنده در استان خبر داد و افزود: بیشترین بارش ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.

وی از عشایر و کوهنوردان خواست از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

 

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها