Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@19:15:53 GMT

نگرانی اعضای سازمان همکاری اسلامی از تصمیم ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۲۸۳۲

سفیر پاکستان در ژنو به نمایندگی از اعضای سازمان همکاری اسلامی روز جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه با ارسال نامه ای خطاب به خانم «میشل باشلت» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مراتب نگرانی عمیق دول عضو سازمان را از تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر  جولان اشغالی سوریه ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سازمان همکاری اسلامی در نامه مذکور با استناد به قطعنامه ۴۰/۲۱ (۲۰۱۹) شورای حقوق بشر اقدام آمریکا را به منزله مشروعیت بخشیدن به تداوم  اشغال این سرزمین ها، توسط رژیم صهیونیستی برشمرد.

در این نامه تاکید شده است که این اقدام آمریکا نقض صریح حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بوده و بر خلاف منشور سازمان ملل متحد،  اصول حقوق بین الملل و قطعنامه های  مصوب شورای امنیت به ویژه قطعنامه های ۲۴۲ (۱۹۶۷) ،۳۳۸ (۱۹۷۳ )و ۴۹۷ (۱۹۸۱) است.

در این نامه همچنین تاکید شده است که این اعلام غیر قانونی آمریکا بر اساس اصول حقوق بین الملل و قطعنامه های مصوب سازمان ملل  هیچگونه تغییری در تبدیل وضعیت حقوقی بلندی های جولان بعنوان یک سرزمین  اشغالی ایجاد نخواهد کرد. از کلیه اعضای سازمان ملل نیز خواسته شده است تا  ضمن  احترام به قطعنامه های مربوطه مصوب سازمان ملل ، از به رسمیت شناختن هرگونه اقدامی که منطبق با این قطعنامه ها نباشد ، اجتناب کنند. 

 اعضای سازمان همکاری اسلامی تاکید کرده اند که  هرگونه اقدام و تصمیم یکجانبه ای در برسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر این سرزمین ها، مانع جدی در نیل به صلح و ثبات منطقه می باشد . در پایان از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده تا کلیه اقدامات ضروری را بر  اساس قطعنامه مصوب مارس ۲۰۱۹ شورای حقوق بشر در این خصوص به کار  گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حقوق بشر رئیس جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی سوریه سازمان ملل حقوق بشر رئیس جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی سازمان ملل سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی