Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و نهم لیگ برتر مقابل ماشین سازی با نتیجه تساوی متوقف شد تا سرنوشت قهرمانی لیگ برتر به هفته پایانی کشیده شود. دیدار تیم های فوتبال صنعت نفت آبادان و استقلال تهران نیز با تساوی به پایان رسید تا شاگردان مجیدی از کورس قهرمانی خارج شوند.

 تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و نهم لیگ برتر از ساعت ۲۱:۳۰ امروز شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف ماشین سازی تبریز رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک - یک ‏‬ به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این نتیجه پرسپولیس ۵۸ امتیازی شد تا شانس خود را برای قهرمانی در لیگ به هفته پایانی بکشاند.

جای کویتونگو (۱۶) برای ماشین سازی و علی علیپور (۸۱ - پنالتی) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

برانکو ایوانکوویچ که در آستانه سومین قهرمانی متوالی با پرسپولیس در لیگ ایران قرار داشت، تیمش را با ترکیب بوژیدار رادو شوویچ، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سیامک نعمتی (۷۰ - سروش رفیعی) مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور روانه میدان کرد.

پرسپولیس در نیمه اول باوجود اینکه بازی را در اختیار داشت، با یک اشتباه نتیجه را واگذار کرد. در حالی که پرسپولیس از حمایت تماشاگرانش بهره می‌برد و حتی در دقیقه ۷ توسط بودیمیر صاحب یک موقعیت گلزنی شد، اما تیم ماشین سازی در دقیقه ۱۶ به گل رسید. این گل توسط جای کویتونگو و روی اشتباه سیدجلال حسینی به دست آمد تا این مهاجم خارجی ماشین سازی با یک ضربه چیپ توپ را وارد دروازه پرسپولیس کند.

بعد از این گل، پرسپولیس چهره هجومی تری به خودش گرفت. ابتدا ضربه علی علیپور و سپس شوت محکم مهدی ترابی در دقیقه ۲۴ با اختلاف کم نسبت به دروازه ماشین سازی به اوت رفت. در دقیقه ۲۹ هم ضربه کاشته احمد نورالهی با اختلاف کم از کنار دروازه ماشین به اوت رفت.

رضا مهاجری سرمربی ماشین سازی در دقیقه ۲۹ زننده گل بازی را از زمین بیرون کشید و احسان تأییدی را به جای او به میدان فرستاد.

در دقیقه ۳۵ بهترین موقعیت پرسپولیس به دست آمد. سیامک نعمتی شوتی به سمت دروازه ماشین سازی زد که توپ او ابتدا به بازیکن و سپس به تیرک دروازه حریف خورد و راهی کرنر شد تا نیمه اول با همان یک گل تمام شود.

در نیمه دوم جریان بازی در اختیار پرسپولیس بود. سرخپوشان برای جبران نتیجه کاملاً هجومی شدند ولی حملات آنها به خاطر دفاع فشرده و منسجم ماشین سازی نتیجه‌ای نداشت. در دقیقه ۵۶ ضربه سر نورالهی را دروازه بان حریف دفع کرد و سپس در کرنر برگشتی، شوت سیامک نعمتی به تیرک دروازه ماشین سازی برخورد کرد.

ماشین سازی در این نیمه بیشتر به ضد حملات چشم داشت تا بتواند گل دوم را هم به ثمر برساند. برانکو در دقیقه ۷۰ سروش رفیعی را به جای سیامک نعمتی وارد زمین کرد تا جان تازه ای به خط میانی تیمش بدهد.

پافشاری پرسپولیسی‌ها برای جبران نتیجه در دقیقه ۷۹ به یک ضربه پنالتی به سود سرخپوشان منتهی شد. این پنالتی با خطای مدافع ماشین سازی روی بودیمیر به دست آمد و علی علیپور در دقیقه ۸۱ این پنالتی را به گل تبدیل کرد.

در ادامه پرسپولیس بازهم برای به ثمر رساندن گل روی دروازه ماشین سازی فشار آورد و این فشار تا ثانیه‌های پایانی هم ادامه داشت ولی به خاطر خستگی بازیکنان و بی دقتی آنها باعث از دست رفتن فرصت‌ها شد.


تساوی استقلال برابر صنعت نفت/ اخراج مجیدی و خروج آبی‌ها از کورس

دیدار تیم های فوتبال صنعت نفت آبادان و استقلال تهران با تساوی به پایان رسید تا شاگردان مجیدی از کورس قهرمانی خارج شوند.

در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر که به طور همزمان با سایر دیدارها از ساعت ۲۱:۳۰ در آبادان آغاز شد تیم فوتبال استقلال مهمان صنعت نفت بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

شاگردان فرهاد مجیدی که با احتمالات جدول شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را دارد برای رسیدن به گل تلاش زیادی کردند اما نتوانستند از موقعیت‌هایی که به دست آوردند استفاده کنند تا نیمه دوم این دیدار از حساسیت بیشتری برخوردار شود.

مهمترین اتفاق نیمه دوم گل روح الله باقری در نیمه دوم بود که از سوی داور آفساید اعلام شد. همین صحنه اعتراض نیمکت نشینان و بازیکنان استقلال را به همراه داشت که ادامه این اعتراضات باعث اخراج فرهاد مجیدی از روی نیمکت شد.

استقلال با این تساوی ۵۴ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت اما شانس قهرمانی را از دست داد.

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوکر هالند: ماشین گلزنی به موقع راه افتاد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس، منچستر سیتی میزبان ولورهمپتون است. سیتیزن‌ها در همان نیمه اول با پیروزی ۳-۰ سه امتیاز بازی را تا حد زیادی قطعی کردند.

نیمه درخشان ستاره نروژی از همان دقایق ابتدایی آغاز شد. پس از اینکه یوشکو گواردیول با پاس فوق‌العاده از برناردو سیلوا، در محوطه جریمه قصد شوت‌زنی داشت، آیت نوری مانع او شد اما داور این تلاش او را خطا تشخیص داد و برای سیتی پنالتی اعلام کرد. بهترین فرد برای زدن ضربه پنالتی ارلینگ هالند بود. او پشت توپ قرار گرفت و با فریب دروازه‌بان و زدن ضربه‌اش به سمت چپ بازی را ۱-۰ کرد.

برتری یک‌گله سیتی ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۳۵ یکی از بهترین گل‌های این هفته به ثمر رسید. پس از یک توپ‌ربایی کوین دی‌بروینه توپ را به رودری در سمت راست محوطه جریمه سپرد و او آن را به روی دروازه ارسال کرد. اینجا بود که هالند با یک پرواز بلند و تماشایی بالاتر از مدافعان ولوز توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد و بازی ۲-۰ شد.

در وقت‌های اضافه نیمه اول هم نلسون سمدو با خطا بر روی هالند در محوطه جریمه، مرتکب پنالتی شد. باز هم نوبت به ستاره ۲۳ ساله نروژی رسید که یک بار دیگر توپ را در درون دروازه سیتی قرار دهد. او باز هم با اعتمادبه‌نفس پشت توپ ایستاد و این بار هم ضربه‌اش را به سمت چپ زد. دروازه‌بان جهت شوت او را درست تشخیص داد اما موفق به مهار ضربه نشد تا هت‌تریک هالند در دقیقه ۳+۴۵ تکمیل شود.

در ابتدای نیمه دوم ولورهمپتون یکی از گل‌ها را جبران کرد اما هالند تصمیمی برای متوقف شدن نداشت. ثانیه‌هایی بعد از گل ولوز، فیل فودن با پاسی بلند از زمین خودی، هالند را صاحب توپ کرد، او با یک استپ فوق‌العاده و زیبا به محوطه جریمه رسید و با شوتی از سمت راست به جهت مخالف، گل چهارم را به ثمر رساند.

این بیست و پنجمین گل این بازیکن در این فصل لیگ برتر بود. او حالا پنج گل با نفر دوم لیست بهترین گلزنان فاصله دارد و به نوعی با این پوکر علاوه‌بر نزدیک کردن سیتی به قهرمانی، خودش را به عنوان آقای گلی این فصل هم نزدیک کرد‌.

دیگر خبرها

  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان
  • پوکر هالند: ماشین گلزنی به موقع راه افتاد! (عکس)
  • کار سخت مهاجمان پرسپولیس برابر «پولی»/ آمار خیره کننده مرد برزیلی
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه
  • ضعف تراکتور مقابل بزرگان؛ ۲ در مقابل ۱۸!
  • فرصت کم سردار در شب باخت رم به لورکوزن
  • آزمون و رم در خانه مغلوب بایرلورکوزن شدند؛ مارسی و آتالانتا به تساوی رسیدند
  • تمرین و ریکاوری پرسپولیس بعد از تساوی برابر سپاهان
  • آمارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر| دروازه‌بان تراکتور به کاپیتان استقلال رسید/ هفته تساوی ها