Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صد و چهل و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، گفت: شوراهای اسلامی و شهرداران کلان‌شهرها نسبت به ارسال نظر کمیسیون اقتصادی به مجلس ابراز نگرانی شدیدی دارند که به‌طور قطع بسیاری از موارد این مهم، ضربه بزرگی به پیکر شهرداری‌ها خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا آقاملایی افزود: در لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها دقیقاً نظرات شوراها لحاظ شده اما در لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده، پیش‌نویس ارسالی از سوی دولت دارای اشکالات جدی است.

وی ادامه داد: با تصویب این لایحه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان نهادهای دولتی تلقی خواهند شد و ۶۰ درصد درآمد این دو نهاد کاهش خواهد یافت.

آقاملایی همچنین خواستار افزایش محدوده شهری گرگان برای کاهش قیمت مسکن شد.

علی اصغر یوسفی، رئیس شورای شهر گرگان در ادامه گفت: طرح جامع در تاریخ ۶ بهمن ۹۲ تصویب شده و هر ۱۰ سال یکبار تغییرات محدوده شهری اعمال می شود.

یوسفی همچنین نسبت به ناقص بودن برخی از لوایح به شهرداری تذکر داد.

مخالفت با تفویض اختیار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی

وی از مدیران شهرداری خواست تا جلسات خود را در خارج از ساعت اداری برگزار کرده و پاسخگوی ارباب رجوع باشند.

یوسفی همچنین از عدم تأیید لایحه تفویض اختیار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به شهردار خبر داد.

دیگر عضو شورای شهر، سیدمحمد مرتضوی هم گفت: افزایش محدوده شهری تبعات دارد و باید زیرساخت ها و شبکه های ارتباطی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که از فضای موجود حداکثر استفاده را کرد، تصریح کرد: از تصویب طرح جامع تاکنون ۳۰ درصد به جمعیت شهر اضافه شده ولی توسعه محدوده شهر ۱۰ درصد است و این امر به سوء تدبیر و عدم مدیریت خودمان برمی گردد.

در ادامه ناصر گرزین، دیگر عضو شورای شهر گرگان با اشاره به پروژه روگذر افسران گفت: باید برای پرداخت مطالبات پیمانکار فکری شود. این پروژه از برنامه جلوتر است و باید برای تهاتر، کارشناس تعیین و از نظر شخصی پرهیز شود.

حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر هم از خاموش بودن تلویزیون شهری ایراد گرفت و همچنین به طرح آفتاب اشاره کرد و افزود: درست است که با طرح آفتاب یک مخالفت شد اما باید پیگیر مطالبات فازهای قبلی این پروژه بود.

محمدابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورای شهر گرگان هم خواستار افزایش پاداش ها در سال جاری شد.

وی همچنین به پدیده سد معبر اشاره کرد و گفت: دیگر دستگاه ها باید در کنار شهرداری قرار گیرند تا این مشکل برطرف شود.

مجوز استانی پروژه تله کابین گرفته شده است

در ادامه شهردار گرگان اظهار کرد: مجوزهای استانی پروژه‌های تله کابین، زیپ‌لابین و سورتمه گرفته شده و در حال حاضر در تهران و چالوس در حال رسیدگی است.

عبدالرضا دادبود تأکید کرد: جلسات متعددی در خصوص تله‌کابین گذاشتیم و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و مباحث فنی و غیره بررسی شد.

وی بیان کرد: مقرر شده که بعد از ماه رمضان در سطح ملی درباره جلسه‌های مربوط به این پروژه‌ها برگزار شود که در صورت موافقت خیلی زود اجرایی خواهد شد.

دادبود با بیان اینکه به محض اینکه مجوزها صادر شود کار اجرایی این پروژه‌ها هم آغاز خواهد شد، افزود: منابع نقدی برای پروژه افسران تأمین شده است اما در بخش غیرنقدی بسته‌ای از املاک در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته که بعد از دادن فراخوان و برنده شدن در مناقصه، املاک در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

وی درباره اجرای طرح آفتاب افزود: فرمانداری ایراداتی به این مصوبه گرفته و این پروژه همچنان بلاتکلیف است.

دادبود با بیان اینکه نسبت به انجام تعهدات به پیمانکاران تذکر دادیم، درباره جابه‌جایی بازار هفتگی گرگان گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز و مقدمات انتقال کسبه به مکان جدید در حال انجام است.

کد خبر 4614261

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان شهرداری گرگان شورای شهر گرگان عبدالرضا دادبود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، از ساعت ۲۱:۳۰ امروز (چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین بازی از سری فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا، به میزبانی سالن آزادی برگزار شد که تیم شهرداری گرگان موفق شد با نتیجه ۹۵ - ۸۵ حریف قدرتمند خود را شکست داده و سری را به بازی سوم بکشد.

با شروع بازی شاگردان مصطفی هاشمی عملکرد نسبتا خوبی داشتند و با درخشش سالار منجی و محمد یوسف‌وند، کوارتر نخست را ۲۳-۲۲ بردند، اما در ادامه این تیم الریاضی لبنان بود که با درخشش علی منصور و کیکانوویچ ۱۸-۲۳ کوارتر دوم را برنده شد تا نیمه نخست را ۴۱ - ۴۵ با پیروزی به پایان برساند.

با آغاز نیمه دوم، شهرداری گرگان عملکرد بهتری در دفاع داشت و موفق شد کوارتر سوم را ۲۶-۲۲ برده و بازی را در پایان این کوارتر، به تساوی ۶۷ - ۶۷ بکشد. در کوارتر سوم نیز عملکرد خوب دفاعی شهرداری با درخشش ویل چری در حمله همراه بود تا شاگردان هاشمی ۲۸-۱۸ کوارتر چهارم را برده و در پایان با ۱۰ امتیاز اختلاف برنده بازی شوند.

بازی نخست این دو تیم در سری فینال نیز یک هفته قبل به میزبانی تیم الریاضی در لبنان برگزار شد که آن‌ها با نتیجه ۹۵ - ۶۰ شهرداری گرگان را شکست داده بودند.

فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به صورت دو از سه برگزار می‌شود و هر تیمی که دو بار برابر حریف خود به پیروزی دست یابد، پیروز سری شده و عنوان قهرمانی را ازآن خود خواهد کرد. به این ترتیب هر یک از دو تیم بازی سوم را ببرند، قهرمان این رقابت‌ها خواهند شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • فران: امیدوارم در بازی سوم، کار را تمام کنیم
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند