Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، جنگ تجاری چین و آمریکا همزمان با ادامه مذاکرات تشدید شده است و مسئول هیئت تجاری چین تنها ۲ ساعت پس از ورودش به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد.

موضوع اصلی مذاکرات، توافقی بود که قرار بود به جنگ تجاری چین و آمریکا پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکراتی که از پنج ماه قبل آغاز شد.

ترامپ در صفحه توئیتری خود نوشت «در طول دو روز گذشته، آمریکا و چین مذاکراتی صریح و سازنده درباره وضع روابط تجاری دو کشور داشته اند. در این میان، آمریکا تعرفه بر (محصولات) چینی وضع کرد که امکان حذف یا حفظ آن در چارچوب مذاکرات آتی وجود دارد.»

فرانس ۲۴ افزود از روز جمعه آمریکا تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از محصولات چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد. این گونه پیداست چین برای بازنگری در قوانین خود تحت فشار قرار گرفته است. هدف از این اقدام الزام این قدرت آسیایی به رعایت حق مالکیت فکری است. چین در عین حال وعده داد اقدام آمریکا را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

لیو هه نماینده چین در مذاکرات تجاری با آمریکا گفت «ما با این مشکل به گونه‌ای منطقی برخورد خواهیم کرد به گونه‌ای که به نفع مردم چین، آمریکا و همه دنیا باشد. اما چین و مردم آن از چیزی واهمه ندارند.»

احتمال دارد چین نیز در مقابل تعرفه‌های خود را بر محصولات کشاورزی آمریکا اعمال کند.

نتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد جهان چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان