Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیشین شبکه الجزیره قطر مدعی شد که ترامپ فقط خواهان یک الحاقیه به برجام است تا بگوید این توافق من است و نه توافق اوباما.
به گزارش صدای ایران، مدیر پیشین شبکه الجزیره قطر با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا در سفرش به عراق حامل پیام کاهش تنش برای ایران بود گفت: ترامپ تنها می‌خواهد توافق، توافق خودش باشد نه اوباما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یاسر ابوهلاله، مدیر سابق شبکه قطری الجزیره در صفحه توئیتر خود نوشت: برخلاف چیزی که در رسانه‌ها منتشر شد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به عراق حامل پیام کاهش تنش برای ایران بود. آمریکا تنها چیزی که می‌خواهد الحاق یک ضمیمه به برجام است و نه لغو کامل آن.
وی افزود: آمریکا می‌خواهد که توافق، توافق ترامپ باشد نه اوباما. با توجه به توئیت‌های ترامپ آمریکا به دنبال جنگ نیست.
مدیر پیشین شبکه الجزیره نوشت: پمپئو به عراقی‌ها خبر داد که آنها از تحریم‌ها مستثنی هستند اما بدون اعلام رسانه‌ای.
ابوهلاله نوشت: طبیعتاً عربستان و امارات و رسانه‌های آنها از جنگ می‌گویند، گویی که ترامپ هم خلیفه حفتر(فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی که با بخشی از دولت می‌جنگد) است که آمریکایی‌ها را فدای بلندپروازی‌های آنان کند. ترامپ از ایران برای دوشیدن هرچه بیشتر عربستان استفاده می‌کند تا شیر آن خشکیده شود.
پیش از این نیز حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین قطر در صفحه توئیتر خود نوشت: تنش کنونی منطقه خلیج (فارس) که برخی کشورهای عربی از آن حمایت می‌کنند به نظر من به تنش نظامی گسترده نخواهید کشید بلکه در وهله اول هدف آن بازگرداندن توافق هسته‌ای به میز مذاکرات میان ایران و آمریکا است. متأسفانه برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) رؤیای شکست ایران را در سر دارند، همانطور که قبل توافق هسته‌ای نیز این رؤیا را در سر داشتند و بعد از امضای این توافق مجبور به حمایت از آن شدند. متأسفانه ما تنها بر اساس واکنش‌ها عمل می‌کنیم و هیچ دیدگاه مشخصی برای منافع خود نداریم.
به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب در سفری غیرمنتظره و تحت تدابیر شدید امنیتی وارد بغداد شد. او به خبرنگاران گفت، هدف از این سفر این بوده که به مقام‌های عراقی نشان دهد که آمریکا از استقلال عراق حمایت می‌کند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: الحاقیه به برجام ترامپ توافق اوباما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان ادعای حقوق بشر دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیرو‌های نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، افزود: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آن ها متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

امام جمعه زنجان افزود: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

حجت‌الاسلام خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه درحال نقش‌آفرینی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»