Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ترانه مکرم از معبر تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی و تاثیر آنها برجذب مخاطبان خود و جایگاه ترانه سرایی در تلویزیون گفت‌وگوی مفصلی انجام دادیم که می‌خوانید؛

ترانه مکرم با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان گفت: تاثیر تیتراژ مجموعه های تلویزیونی به‌قدری بوده است که حتی خوانندگانی که در عرصه موسیقی نام آشنا نبودند توانستند به واسطه رسانه تلویزیون در میان مردم شناخته شده و به بازار کار وارد شوند و مخاطبان زیادی را جذب خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مشخصا تیتراژ سریال‌های عید نوروز و ماه مبارک رمضان به واسطه اینکه مخاطبان بیشتری دارند بهتر نمود پیدا کرده و خوانندگان و عوامل موسیقی آنها هم مستثنی از این شناخت نیستند.

مکرم در پاسخ به این سوال که آیا تمامی سریال‌ها تیتراژهای مناسب خود را دارند و تاثیر یکسان بر مخاطب می گذارند گفت: قاعدتا گروهی که با هم کار می‌کنند، احساسی که درون کار وجود دارد و نزدیک شدن به زندگی واقعی و حقیقی  مردم تاثیر به سزایی در انتقال  پیام داستان فیلم از طریق تیتراژ پایانی  به مخاطب دارد. 

وی افزود: اگر که این مختصات وجود نداشته باشد این تاثیرات به مراتب کمتر و کمتر خواهد شد و این بستگی به دیدگاه و توانایی‌های کارگردان، تهیه کننده و آهنگساز تیتراژ و همچنین ترانه منتخب یک مجموعه تلویزیونی دارد. 

ترانه مکرم در اهمیت کارگردانان و تهیه کنندگان به تیتراژ یک سریال و صرف وقت و انرژی مناسب برای تولد آن گفت: من باید به جرات عرض کنم این بهانه کارگردان‌هاست که به علت گرفتاری‌های ساخت و تولید یک مجموعه تلویزیونی فرصت این را ندارند که به معقوله تیتراژ و انتخاب خواننده و ترانه مناسب بپردازند، امروز بحث اصلی مربوط به مسائل اقتصادی است و  متاسفانه فروش تیتراژها به خواننده‌های آماتور و نابلد راهی شده برای کسب درآمد و بازگشت سرمایه تهیه کننده و دیگر مسائل آن.

مکرم از تاثیر موسیقی ضعیف و غیر حرفه‌ای بر سلیقه شنیداری مردم گفت و افزود: ببینید کسی که می‌خواهد یک شبه ره صد ساله برود مانند بسیاری از جوانانی که امروزه به دنبال شهرت و چهره شدن از طریق خوانندگی هستند راحت‌ترین راه را برای رسیدن به این مقصد انتخاب می‌کند. که یکی از این راه‌ها ورود به تلویزیون با صرف هزینه‌های بالا برای خواندن در تیتراژ یک مجموعه تلویزیونی برای دیده شدن و به اوج رسیدن  است که این روش موجب مضرات مالی و احساسی در وی شده و او را به خانه باز می‌گرداند. 

وی افزود: از طرفی مردم آن چیزی که می‌خواهند را دریافت نمی‌کنند، پس در واقع این یک کار بیهوده هزینه بر و وقت‌گیر است که جزو صرف هزینه‌های بی‌برگشت نه تاثیری بر ماندگاری مجموعه تلویزیونی دارد و نه راهی برای رشد و ترقی گروه سازنده. 

مکرم گفت: متاسفانه مدیران تلویزیون در این سال‌هایی که من کار کردم اعتقاد دارند ما به دلیل حضورمان در آلبوم های موسیقی پاپ  نباید حول صدا و سیما دیده شویم چراکه ما درآمد در آمد و مارکت خودمان را داریم و تلویزیون برای ما جای کار باز نمی‌گذارد.

گوینده ترانه تکرار به خوانندگی سیروان خسروی در ادامه گفت: وقتی که بستر برای ترانه سرا و اهنگساز و عوامل ساخت موسیقی کاربلد باز نیست، ما شاهد چنین افتضاحی در موسیقی پاپ هستیم. که شما پائین‌ترین کیفیت و تنزل کلام را به شدت حتی در آهنگ‌های مورد قبول مثلا با کیفیت می‌توانید بشنوید و این افت کیفیتی که امروز داریم به نظر من چیزی از کیفیت شعر و ترانه و موسیقی باقی نخواهد گذاشت.

ترانه مکرم از نقش رسانه ملی در بهبود کیفیت موسیقی تیتراژها گفت: اگر رسانه ملی بهایی برای هنرمندانی که معتقد به یک‌سری تفکرات اصولی پایبند هستند  قائل می‌شد قطعا تولیدات یک سری آثار بی‌کیفیت کنترل و از میان می‌رفت. ولی همین‌طور که این روند ادامه داده و محدود به چند تن از افراد یا ناکاربلد آماتور و یا افرادی که سال‌ها و سال‌ها از طریق تلویزیون ارتزاق کردند و آنجا را ارثیه خود می‌دانند به همین صورت تلویزیون مخاطبان خود را از دست خواهد داد. و مردم به دنبال هنر  موسیقی در فضای مجازی و شبکه‌های برون مرزی خواهند بود.

مکرم در پایان با تاکید بر اینکه تلویزیون باید از افراد جوان و مستعد و معتقد به اصول انسانی استفاده کرده و بتواند مردم را به سوی خود بازگرداند گفت: مادامی‌که در برنامه‌های پرمخاطب کارشناس منچ و مارپله به عنوان مهمان ویژه دعوت می‌شود برای ما ترانه‌سرایان و کارشناسان موسیقی جایی وجود ندارد. نمی‌خواهند که بمانیم و کار کنیم.

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درآمد رسانه ملی رشد صدا و سیما عید نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!

حالا تقریبا ۱۶ سال از آن روزی که ترانه «تنهاترین عاشق» را بنام فریدون فروغی با صدای بلند گوش می‌دادیم، می‌گذرد که سر و کله خواننده اصلی این قطعه پیدا شده است!

به گزارش ایسنا، حکایت «سعید فلاح» حکایت آدم‌هایی است که استعدادشان را فریاد زده‌اند اما کسی نه آنها را دیده و نه شنیده است. شاید اگر در روی پاشنه درستش چرخیده بود او الان روی صحنه بود و مردم برای خرید بلیت کنسرتش صف می‌کشیدند اما روزگار برایش چیز دیگری خواست،‌ او الان کارمند بیمارستان است، خواننده نیست و تال همین چند روز پیش کسی حرفش را باور نمی‌کرد که او خواننده و ترانه‌سرای قطعه «تنهاترین عاشق» باشد.

او وقتی نوجوان بوده در میوه‌فروشی پدرش کار می‌کرده است و آنجا عاشق دختری می‌شود که هر روز از جلوی میوه‌فروشی رد می‌شده است. این عشق به هردلیلی ناکام و ناتمام می‌ماند و سعید وقتی سال ۱۳۸۷ به خدمت می‌رود به یاد آن عشق قدیمی ترانه‌ای می‌نویسد و آن را اجرا می‌کند.

قطعه «تنهاترین عاشق» به سرعت هیت می‌شود و از تاکسی و پاساژ و مجتمع تجاری سر در می‌آورد و این خواننده جوان نمی‌تواند به مخاطبانش ثابت کند که خواننده واقعی این قطعه اوست اما اپیزود جدید برنامه «صداتو» که از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود،‌ او را به همه مردم معرفی کرد.

در این ویدئو می‌توانی جزئیات ماجرا را بببینید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • ۱۵ سال کشته‌سازی؛ «ترانه»‌ای که به «نیکا» ختم شد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • کارشناس مذهبی تلویزیون: دانشجویان معترض امریکا پیروان امام صادق هستند | فیلم
  • درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!