Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیلی با بیان این که تعامل مجمع ناشران انقلاب با ناشران لبنانی در سال های گذشته شکل گرفته است، گفت: کتاب منتصر ثمره تربیت نویسندگان لبنانی است.

«میثم نیلی» به بهانه انتشار کتاب «منتصر» و رونمایی آن در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب امسال در پاسخ به این سئوال که آیا مجمع ناشران انقلاب اسلامی با ناشران لبنانی تعامل دارد  به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، گفت: بله تعداد ناشران لبنانی مرتبط با مجمع ناشران انقلاب اسلامی قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در طول سالها از ابتدای تاسیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی با برخی از انتشارات لبنانی از جمله انتشارات دارالولاء ارتباط صمیمانه و خوبی داریم .

 

 مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در مورد کتاب منتصر اظهار داشت: این کتاب در مورد سیره و زندگی شهید محمد حسین جونی از شهدای شاخص در دفاع از حرم است و شهید جونی از بچه های حزب الله لبنان بود. برنامه رونمایی و جشن امضاء برای کتاب منتصر ، ثمره کاشت نهال های است که 7، 8 سال قبل توسط دوستان حوزه هنری به ویژه دوستان مرتبط با دفتر ادبیات مقاومت و همچنین حزب الله لبنان کاشته شد. آن نهال ها و پیوندهای مبارک باعث ثمردهی امروز شده است.

 

وی تصریح کرد: کتاب منتصر اولین کار ادبیات مقاومت در حوزه شهید مدافع حرم است که امسال به همت دوستان حوزه هنری و با ترجمه روان آقار یوسف سرشار راهی بازار کتاب شده است. حتما در سالهای بعد تعداد قابل توجهی از این آثار را خواهیم دید. انتشار اثر در حوزه مقاومت جزو برنامه ما بوده، هست و خواهد بود.

 

نیلی در مورد اثرگذاری تعاملات فرهنگی بین ایران و لبنان بر همبستگی بیشتر این دو کشور عنوان کرد: این تعامل و هبستگی در کتاب منتصر کاملا مشهود است. نویسندگانی در حوزه هنری با تعاملی که با دوستان لبنانی داشتند، آموزش دادند. آن نویسندگان لبنانی کار را تحویل گرفتند و نوشتن را یاد گرفتند. آن نویسندگان شهدای شاخص خود را با همان فنون تاریخ شفاهی که در ایران پایه گذاری شده است و امثال آقای حسام و سرهنگی پایه گذار آن بودند به ما معرفی می کنند. آن مکتب امروز رشد پیدا کرده است. نویسندگانی از جمله غیداء ماجد ، نویسنده کتاب منتصر در لبنان کتاب نوشتند و حالا ترجمه آن کتابها به خودمان برگشته و دارد به فرهنگ مان ترزیق می شود . این گردشی است که از کتابهای ما به لبنان می رود و از ادبیات لبنان دارد ذره ذره به داخل کشور ما می آید تا مورد استفاده قرار گیرد.

 

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سئوال که چه تعداد از کتاب های ما به عربی ترجمه و در لبنان منتشر شده است، بیان کرد: بسیار زیاد. شاید بیش از 100 عنوان از کتابهای خوب و فکری ما ترجمه و در لبنان منتشر شده است . در حوزه ادبیات مقاومت هنوز خیلی کار نکرده و منتشر نشده داریم که امیدواریم به کمک دوستانمان بتوانیم این کارها را انجام دهیم.

 

گفتنی است، کتاب «منتصر» نوشته غیداء ماجد ترجمه یوسف سرشار مشتمل بر ۳۰۲ صفحه در قطع رقعی به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان نماز جمعه اردبیل رونق تولید اصفهان خطبه های نماز جمعه راهپیمایی مریم داوری میثم نیلی مجمع ناشران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نهاد دفاع شهری لبنان اعلام کرد که جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان چند شهید و زخمی در میان غیر نظامیان و شهروندان این کشور برجای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در جریان حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه منطقه میس الجبل واقع در جنوب لبنان دست کم ۲ شهروند لبنانی به شهادت رسیده اند.

این حمله وحشیانه باعث زخمی شدن سه غیر نظامی لبنانی نیز شده است.

ارتش اشغالگر قدس بامداد امروز مجدداً بخش‌هایی از جنوب لبنان را هدف قرار داد. در این حملات بامدادی منطقه اللبونه واقع در اطراف الناقوره هدف قرار گرفت. گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از هدف قرار گرفتن جبل بلاط واقع در جنوب لبنان توسط توپخانه رژیم صهیونیستی حکایت دارند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که منطقه‌های الخیام و الضهیره در جنوب لبنان هدف حملات جنگنده‌های ارتش اشغالگر قدس قرار گرفتند.

کد خبر 6097102

دیگر خبرها

  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است