Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:54:12 GMT

امسال یک میلیون روستایی از شبکه مدرن آب برخوردار می شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۴۷۸۲

امسال یک میلیون روستایی از شبکه مدرن آب برخوردار می شوند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: پنج میلیون و 200 هزار روستایی از زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید تحت پوشش شبکه مدرن آب قرار گرفته اند و تا پایان سال جاری نیز یک میلیون نفر به آنان اضافه می شود.

به گزارش ایرنا «حمیدرضا جانباز» روز شنبه در بازدید از طرح های آب و فاضلاب شهری و روستایی سلماس افزود: در زمان حاضر و بر اساس تعریف بین المللی، میزان بهره مندی جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم بیش از 90 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیش از این نیز با اشاره به گسترش شبکه آب و فاضلاب طی سال های اخیر گفته بود که 30 درصد طرح های شبکه جمع آوری فاضلاب کشور معادل 1.2 میلیون مترمکعب در دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

** بهره مندی قابل توجه روستاییان آذربایجان غربی از آب شرب
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور به اقدامات مناسب شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در راستای بهره مندی بیش از پیش مردم از خدمات این شرکت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این امر با شاخص بالای برخورداری و بهره مندی روستاییان این استان از آب شرب مطمئن و باکیفیت تایید می شود.
وی اضافه کرد: یکهزار و 926 روستا با جمعیتی بالغ بر 975 هزار نفر از مجموع 2 هزار و 838 روستای آذربایجان غربی تحت پوشش مستقیم شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص آبرسانی به روستاهای سلماس نیز اظهار داشت: فعالیت های صورت گرفته برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان رضایت بخش بوده و برای مابقی روستاهای غیربرخوردار نیز برنامه ریزی های مدون صورت گرفته است.
جانباز گفت: همه روستاهای مسیر سد «زولا» با برنامه ریزی های انجام شده از آب شرب سالم، بهداشتی و مطمئن برخوردار می شوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از وضعیت استان افزود: در سال گذشته 850 میلیارد ریال از منابع مختلف برای اجرای طرح های آبرسانی به روستاهای استان به تصویب رسید که بیش از 550 میلیارد ریال از آن تخصیص یافت.
علیرضا رضوی اضافه کرد: همچنین 117 روستای درگیر با مشکل کیفیت آب در آذربایجان غربی شناسایی و مشکل 53 روستا رفع شده است.
وی بیان کرد: برای رفع مشکل روستاهای باقیمانده نیز یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا در حال حاضر بیش از 75 درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
8137/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور زيربنايي آب روستايي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم

بارش برف در چهل و هشتمین روز از بهار در روستاهای کندوان، عنصرود، آشستان، کرد آباد و گنبرف بخش مرکزی اسکو از بعد از ظهر امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی تدین بخشدار مرکزی اسکو عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ ظهار کرد: به علت گرمای هوا و ذوب شدن فوری برف خساراتی به محصولات کشاورزی وارد نشده است، اما در ارتفاعات به علت سرمای حاکم و ماندگاری برف در روی محصولات و درختان فعلاً قابل پیش‌بینی نیست که خساراتی به محصولات وارد می‌شود یا نه.

برودت هوا در برخی مناطق روستایی اسکو به نزدیک یک درجه بالای صفر رسیده و مردم این شهرستان را غافلگیر کرده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کد خبر 751265

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند