Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@11:08:28 GMT

81 ميليارد تومان برگ سبز از چايکاران خريداري شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۵۴۸۰

81 ميليارد تومان برگ سبز از چايکاران خريداري شد

خبرگزاري آريا - لاهيجان - ايرنا - مدير اجرايي اتحاديه کارخانه‌هاي چايسازي شمال کشور گفت: از آغاز فصل برداشت برگ سبز چاي تاکنون، 24 هزار و 727 تن برگ سبز به ارزش اقتصادي حدود 81 ميليارد تومان از چايکاران خريداري شده است.

محمد صادق حسني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از پنجم تا بيستم ارديبهشت ماه جاري به مدت 15 روز ، 24 هزار و 690 تن برگ سبز درجه يک و 37 هزار تن برگ سبز درجه دو از سوي کارخانه هاي چايسازي خريداري و قيمت آن زودتر از موعد مقرر پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با کم سابقه خواندن پرداخت بهاي برگ سبز توسط کارخانه هاي چايسازي در فصل زراعي جاري خاطرنشان کرد: 142 کارخانه چايسازي در نيمه اول ارديبهشت ماه اقدام به خريد برگ سبز کرده اند و 93کارخانه چايسازي نيز قدرالسهم خود را که حدود 10 ميليارد تومان مي شود، زودتر از موعد مقرر به سازمان چاي پرداخت و اين سازمان نيز مبلغ يادشده را به حساب چايکاران واريز کرده است.
به گفته صادق حسني، 15 کارخانه نيز قدرالسهم خود را تا امروز به حساب سازمان چاي پرداخت مي کنند تا به سرعت اين مبلغ به حساب چايکاران واريز شود.
وي با يادآوري آغاز برداشت برگ سبز چاي از پنجم ارديبهشت ماه جاري گفت: از 100 درصد بهاي برگ سبز به چايکاران، 54 درصد قدرالسهم کارخانه هاي چايسازي و بقيه قدرالسهم دولت است.
استان هاي گيلان و مازندران 25 تا 28 هزار هکتار باغ چاي دارند که 90 درصد اين باغ ها در گيلان قرار دارند.
در فصل زراعي جاري، قيمت خريد تضميني هر کيلوگرم برگ سبز چاي درجه يک 32 هزار و 750 ريال و برگ سبز درجه دو ، 18 هزار و 492 ريال تعيين شده که نسبت به سال قبل، به ترتيب 20 و 21 درصد افزايش دارد.
برداشت برگ سبز چاي هر ساله در سه چين بهاره، تابستانه و پاييزه صورت مي گيرد که چين بهاره از اوايل ارديبهشت ماه، تابستانه از نيمه دوم خردادماه و چين پاييزه در شهريور و مهرماه انجام مي شود.
158 کارخانه براي خريد تضميني برگ سبز چاي با سازمان چاي کشور قرارداد منعقد کرده اند.
لاهيجان در 40 کيلومتري شرق مرکز استان گيلان (رشت) واقع است.
6029 / 2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو