Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:06:18 GMT

کمبود امکانات امدادی در آتش نشانی مهاباد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۵۶۷۵

کمبود امکانات امدادی در آتش نشانی مهاباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، منصور صداقت رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد گفت: آتش نشانی مهاباد به سبب ضعف لجستیکی و کمبود امکانات امدادی نمی‌تواند پاسخگویی آتش سوزی در طبقات ششم به بالاتر ساختمان‌ها باشد. 

وی در کارگروه امداد و نجات این شهرستان افزود: با توجه به رشد انبوه سازی در مهاباد ضرورت تهیه نردبان هیدرولیکی برای عملیات آتش نشانی احساس می‌شود، اما علیرغم تذکر چندین باره به شورای اسلامی شهرو شهرداری مهاباد این وسیله تاکنون در اختیار نیرو‌های آتش‌نشانی قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداقت، تصریح کرد: شهرداری مهاباد هنگام اخذ پروانه‌های ساختمانی باید به اختصاص بودجه جهت تجهیز آتش‌نشانی نیز توجه کند، چرا که در صورت وقوع آتش‌سوزی در طبقات ششم به بالاتر آپارتمان‌ها آتش نشانی مهاباد نمی‌تواند پاسخگو باشد.

وی، در ادامه تشکیل و به روزرسانی بانک اطلاعاتی تجهیزات و امکانات امدادی شهرستان را یکی از اولویت‌های جمعیت هلال احمر شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/ج

نشست کارگروه امداد و نجات مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس

مسؤل آتش نشانی و خدمات ایمنی پردیس گفت: خانواده چهار نفری که در منطقه کوهستانی فاز ۱۱ شهر پردیس گم شده بودند، بعد از ۵ ساعت جستجو توسط تیم نجات آتش‌نشانی و با پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر پردیس، نجات یافتند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، امیرحسین ملأشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نجات گردشگران مفقود در منطقه کوهستانی فاز 11 شهر پردیس، اظهار داشت: به دنبال گم‌شدن خانواده چهار نفری در منطقه کوهستانی زون 1 و زون 5 فاز 11 شهر پردیس و آبشار کمرد، دو تیم امداد و نجات آتش‌نشانی برای یافتن آن‌ها جست‌وجوی گسترده‌ای آغاز کردند.

وی افزود: نیمه‌شب گذشته در پی تماس مردمی مبنی بر عدم برگشت پدربزرگ و 3 نوه‌ که برای تفریح و کوهنوردی از خانه خارج شده و پس از 6 ساعت هنوز برنگشته بودند، آتش‌نشانی 2 تیم نجات به همراه تجهیزات لازم و پشتیبانی هلال‌احمر به منطقه اعزام و جستجو آغاز شد.

مسئول آتش‌نشانی شهر پردیس با اشاره به وسعت منطقه مورد نظر گفت: سرانجام تیم جستجو و نجات پس از حدود 5 ساعت تلاش پردلهره، خانواده‌ گم‌شده را در پای کوه یافتند.

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

 ملأشور یادآور شد: این پدربزرگ به همراه نوه‌هایش برای گردش و تفریح به منطقه کوهستانی فاز 11 پردیس رفته بودند و پس از اینکه زمان برگشتشان طولانی شده، والدین بچه‎ها با نگرانی از پلیس و آتش‌نشانی کمک خواستند.

 مسئول آتش‌نشانی شهر پردیس در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی به‌صورت شبانه تمامی منطقه را مورد کاوش و جست‌وجو قرار دادند تا اینکه پس از 5 ساعت جست‌وجوی بی‌وقفه، پدربزرگ و بچه‌ها پیداشده و تحویل خانواده‌شان شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نجات زنی گرفتار میان دیوار بعد از چهار روز
  • یک خانم بعد از ۴ روز گیر کردن بین ۲ دیوار در بم نجات یافت
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم