Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-بزرگترين پروژه عمراني مذهبي جهان اسلام بعد از مسجدالحرام، بزودي در نجف اشرف افتتاح و درهاي آن به روي زائران عاشق خاندان عصمت و طهارت باز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حسن پلارک رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اعلام پيشرفت 95درصدي صحن حضرت زهرا(س)در نجف اشرف گفت:صحن حضرت زهرا (س)بزرگترين پروژه عمراني مذهبي جهان اسلام بعد از مسجدالحرام در شهرمقدس نجف اشرف که به دست ايرانيان ساخته شده، بزودي افتتاح و درهاي آن به روي زائران عاشق خاندان عصمت و طهارت باز خواهد شد
حسن پلارک افزود:تاکنون بيش از 95 درصد اين پروژه عظيم در زيربنايي به مساحت بيش از 220 هزار متر مربع اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه از صفر تا صد اين پروژه به‌دست پر تلاش بهترين و مجرب ترين متخصصان، مهندسان، هنرمندان و کارگران ايراني ساخته شده است افزود:اين طرح دومين پروژه عمراني مذهبي جهان اسلام به شمار مي رود.
وي گفت:بر اساس برنامه زمانبندي قرار بود اين پروژه در مدت 7 سال به صورت مستمر ساخته و تکميل شود که با عنايت ائمه اطهار عليه السلام زودتر از برنامه پيش‌بيني شده مراحل پاياني کار در حال انجام است.
پلارک با بيان اينکه با هدف رونق توليد و اقتصاد مقاومتي تاکنون همه مصالح مورد نياز پروژه‌هاي در حال ساخت عتبات از ايران تهيه و به عراق ارسال شده است، افزود:اين مهم تاکنون تنها به واسطه کمک هاي مردمي و حمايت هاي خيرين و عاشقان خان عصمت و طهارت به انجام رسيده است.
وي افزود:هم اکنون 6 هزار نفر از متخصصان، مهندسان، هنرمندان معماري، کارگران و ديگر افراد مورد نياز در قالب اشتغالزايي نيز در اين پروژه ها فعاليت مي کنند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت:ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله عليها به عنوان طرح توسعه حرم علوي در دو بخش زيارتي و غير زيارتي ساخته شده است.
پلارک گفت:بخش زيارتي متشکل از 15 بلوک به مساحت 109 هزار متر مربع و غير زيارتي در قالب موزه، کتابخانه، اداري، اطلاع رساني، مهمانسرا، رستوران حرم، پارکينگ اختصاصي، سرويس هاي بهداشتي و وضوخانه است.
وي افزود : ساختمان تاسيسات، موتورخانه، بقعه امام سجاد عليه السلام، زيرگذر و رواق هاي اطراف مجموعه نيز از ديگر اقدامات انجام شده است.


دسترسي آسان به بخش‌هاي مختلف صحن، رويت گنبد و بارگاه حرم مطهر علوي از دورترين ورودي ‏صحن و شبستان در نزديکي مقام امام زين‌العابدين (ع)، ايجاد تاسيسات تهويه مطبوع و مناسب با ‏استفاده از پيشرفته‌ترين تجهيزات سرمايشي و گرمايشي، ايجاد تونل دسترسي در مواقع اضطراري، ‏روکش و ايزولاسيون و مهار آبهاي سطحي و زير سطحي، ايجاد ديوار حفاظتي در اطراف صحن و ‏شبستان با استفاده از 1000شمع قبل از گودبرداري، بکارگيري مجرب‌ترين و چيره دست‌ترين ‏هنرمندان، طراحان و اساتيد معماري اسلامي در همه بخش‌هاي پروژه، استفاده از مرغوب‌ترين مواد ‏مورد نياز پروژه ازجمله کف و ستون‌ها، آئينه‌کاري‌ها، گچبري‌ها، مقرنس‌کاري‌ها، فرش‌ها وغيره با ‏بهره‌گيري از آزمايشگاه‌هاي تست استحکام بتن و مواد در طول اجراي پروژه و مهم تر از همه وجود ‏پاک‌ترين عشق و احساسات در دل همه دست‌اندرکاران ساخت آن از ويژگي‌هاي اين پروژه است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد بازسازي عتبات عاليات ؛ پلارک در پايان گفت: مردم و خيرين مي‌توانند با شماره گيري کد دستوري #233* ( ستاره دويست و سي و سه مربع) کمک‌هاي نقدي خود را براي مشارکت در ساخت عتبات عاليات اهدا کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عتبات عاليات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین

با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور، بزرگ ترین درمانگاه خیریه روستایی کشور در دهستان بیاض شهرستان انار به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو با حضور سید محمد حسینی معاونت پارلمانی ریيس جمهور و اقشار مختلف مردم بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی كشور در زمینی به مساحت ۱۰۰هزارمتر مربع و با زیر بنا ۴۲۰۰متر مربع در دهستان بیاض شهرستان انار از توابع استان کرمان به بهره برداری رسید.

این درمانگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان راه اندازی ومورد بهره برداری قرار گرفته است. 

درمانگاه مذکور دارای چاه عمیق آب شرب وفضای سبز، منزل پزشک وپرستار، مهمانسرا، مسجد و داروخانه است. 

این موسسه خیریه ولی عصر از سوی خیر مرحوم حاج محمد علی رحیمیان ساخته شده است.

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی