Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:37:31 GMT

89 واحد مسکونی ایتام لرستان در سیل تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۶۰۳۸

89 واحد مسکونی ایتام لرستان در سیل تخریب شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: در جریان وقوع سیل در سال جاری در این استان 89 واحد مسکونی ایتام از 50 تا 100 درصد تخریب شده است.

به گزارش ایرنا، جاسم محمدی فارسانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته 9 هزار و 550 حامی به ‌طور مستقیم حمایت از9 هزار و 603 کودک ایتام و محسنین را پذیرفتند و بیش از 194 میلیارد ریال به ‌صورت نقد و کالا به این خانوارها مساعدت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تداوم اجرای طرح اکرام و ایتام در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: متقاضیان طرح اکرام می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد و یا از طریق سایت www.Emdad.ir نسبت به پذیرش و حمایت مادی از کودکان یتیم در طرح اکرام و کودکان نیازمند با سرپرست بیمار و محسنین شرکت کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با اشاره به سرانه واریزی حامیان در ماه به کودکان موردحمایت بیان کرد: سرانه دریافتی هر کودک یتیم از طرف حامیان یک میلیون و 680 هزار ریال و سرانه طرح محسنین 749 هزار ریال است.
فارسانی اضافه کرد: شورای زکات در روستاها و شهرستان‌ها به‌عنوان متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات زیر نظر کمیته امداد شکل‌گرفته و در سال گذشته 161 میلیارد ریال زکات واجب، زکات مستحبی جمع‌آوری و زیر نظر شورای زکات هزینه شده است.
وی ادامه داد: از مجموع 2 هزار و 861 روستای لرستان یک هزار و 817 روستا شرایط پرداخت زکات را دارند.
محمدی فارسانی به همکاری سه هزار 300 عامل افتخاری زکات در لرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 370 مبلغ روحانی به‌صورت مقطعی و افتخاری در بحث ترویج احیا فرهنگ زکات مشارکت دارند و مابقی در رده‌های روستا عامل زکات هستند.
مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: در سرفصل کمک به محرومین 117 میلیارد در زمینه تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، معیشت و کمک‌های موردی هزینه شده است.
وی ادامه داد: در این راستا 73 درصد زکات صرف محرومین و در سرفصل طرح های عمرانی 44 میلیارد ریال در زمینه مساجد، خانه عالم، غسالخانه، حسینیه و سایر پروژه 27 درصد هزینه شده است.

**40 مرکز نیکوکاری در لرستان فعال است
مدیرکل کمیته امداد لرستان بیان کرد: مردم از طریق صندوق‌های کوچک خانگی بیش از 74 میلیارد ریال صدقه دادند.
فارسانی اضافه کرد: درآمدهایی که از طریق کمیته امداد جمع‌آوری در جهت رفع محرومیت‌زدایی نیازمندان مطابق ضوابط هزینه می‌شود.
وی به ارتباط و هماهنگی با مؤسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌گیری و تعامل با مراکز و مؤسسات نیکوکاری جز اهداف راهبردی امداد در شرایط جدید است.
مدیرکل کمیته امداد به تأسیس مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد و واگذاری مدیریت درآمد و هزینه‌ها به این مؤسسات اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 40 مرکز نیکوکاری در محلات با محوریت مساجد زیر نظر هیئت‌امنا فعالیت می‌کنند، براساس ضوابط جذب کمک‌های مردمی و هزینه کرد آن در اختیار هیئت امنای مرکز نیکوکاری است و در سال گذشته بالغ‌بر 112 میلیارد ریال جمع‌آوری و هزینه کرده‌اند.
محمدی فارسانی با اشاره به طرح جمع‌آوری صدقه از طریق مشترکین خانگی و صندوق‌های نصب‌شده در معابر گفت: 180 هزار نفر از مردم لرستان از طریق صندوق‌های کوچک خانگی به نیازمندان کمک می‌کنند و طی سال 97 بالغ‌بر 74 میلیارد و 655 میلیون ریال جمع‌آوری و در زمینه، امور معیشتی، درمان بیماران صعب‌العلاج، مسکن، تأمین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان، کمک‌هزینه جهیزیه و کمک موردی در شهرستان‌های مربوطه هزینه شده است.
وی به رویکرد نوین این نهاد در جمع‌آوری کمک‌های مردمی ازجمله صدقات به شیوه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: کد دستوری #066*8877* از طریق تلفن‌های همراه بدون هزینه در تمام شبانه‌روز می‌توان در همه سرفصل‌های امداد وجوه واریزی شامل: صدقات، صدقه سفر، طرح اکرام، زکات، سایر کمک‌ها را در کوتاه‌ترین زمان بدون نیاز هزینه واریز کرد.
7274/7273

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد فارساني لرستاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین