Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بيشتر بانک ها براي فعال سازي ساز و کار دريافت رمز دوم يکبار مصرف به توليد نرم افزارهاي ويژه گوشي هاي هوشمند اقدام کرده اند و در اين ميان، مشترياني را که گوشي هاي ساده و غيرهوشمند دارند، به فراموشي سپرده اند.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا، بر اساس اعلام بانک مرکزي، رمزهاي دوم ايستا که در خريدهاي اينترنتي کاربرد دارند، فقط تا پايان ارديبهشت اعتبار دارند و از ابتداي خرداد امسال براي استفاده از خدمات بانکي هوشمند بايد از رمز دوم يکبار مصرف (OTP) استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وجود اينکه بانک مرکزي به بانک ها ابلاغ کرده است که بايد ساز و کار رمز دوم يکبار مصرف را تا ابتداي خرداد آماده کنند، اما شواهد نشان مي دهد، بانک ها از برنامه زمانبندي عقب هستند.
البته بانک مرکزي براي اصلاح بخشنامه خود، روز شنبه در بخشنامه ديگري اعلام کرد که به منظور پشتيباني حداکثري از مشتريان ضرورت دارد امکانات ارائه رمز محدود به استفاده از برنامه‌هاي کاربردي گوشي‌هاي هوشمند نشده و ارائه آن از طريق ساير ابزارها نظير پيامک، پيام‌رسان‌هاي داخلي مجاز و نظاير آن براي مشتريان بانک‌ها نيز حسب تشخيص بانک فعال شود.
با اين حال اکنون مسابقه اي بين بانک ها براي توليد و راه اندازي اپليکيشن نرم افزار ويژه استفاده از رمز دوم يکبار مصرف، راه افتاده است. اين بانک ها به سرعت در تلاش هستند تا پايان ضرب الاجل تعيين شده، سامانه مخصوص خود را براي گوشي هاي هوشمند راه اندازي کنند.
اما نکته اي که هنوز اغلب بانک ها از آن غفلت کرده اند، تکليف مشترياني است که فاقد گوشي هاي هوشمند هستند و همچنان تمايل به استفاده از گوشي هاي ساده و غيرهوشمند مدل قديمي دارند.
افرادي که از گوشي هاي غيرهوشمند استفاده مي کنند يا افراد مسن و ميانسالي هستند که نتوانسته اند با فناوري هاي جديد، تعامل برقرار کنند يا افرادي هستند که به دليل مسائل امنيتي به سراغ گوشي هاي هوشمند نرفته اند يا اينکه به هر دليل نتوانسته اند که گوشي هوشمند تهيه کنند.
با وجود اينکه دارندگان گوشي هاي غير هوشمند، کم نيستند، بيشتر بانک ها هنوز ساز و کار استفاده اين مشتريان از رمز دوم يکبار مصرف را تعريف نکرده اند.
پيگيري هاي خبرنگار ايرنا نشان مي دهد که در روزهاي اخير، برخي بانک ها در صدد برآمده اند تا از طريق شيوه هايي مانند کد دستوري (*کد بانک#) اين خلاء را جبران کنند که هنوز نهايي نشده است. نکته اي که در استفاده از کدهاي دستوري وجود دارد، امنيت پايين اين کدهاست که توسط کارشناسان بارها زير سوال رفته است.
تصميم بانک مرکزي براي استفاده اجباري از رمز دوم يکبار مصرف با هدف ايمن سازي دسترسي کاربران به سيستم هاي الکترونيکي و افزايش امنيت در تراکنش هاي بانکي و استفاده عموم مردم از خدمات در بستر بانکداري الکترونيک اتخاذ شده و در اين راستا، «سند الزامات رمزهاي پويا» يا همان رمز يکبار مصرف (OTP) شهريور سال 97 به بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري ابلاغ شد.
بر اساس ابلاغ بانک مرکزي، بانک‌ها بايد تا آذر پارسال نسبت به تهيه زيرساخت ارائه رمز يکبار مصرف اقدام مي کردند، اما در اين ميان برخي بانک‌ها اين زيرساخت را ايجاد نکردند. البته بانک‌هاي مذکور از سوي بانک مرکزي مسئول جبران خسارت مشتريان در صورت بروز کلاهبرداري شدند.
سپس بانک مرکزي در بخشنامه‌اي ديگر به شبکه بانکي ابلاغ کرد که اين زيرساخت در همه بانک‌هاي کشور بايد از ابتداي خرداد 98 ارائه شود و در غير اين صورت با بانک‌ها يا موسسه هاي مالي و اعتباري فاقد اين زيرساخت ها برخورد خواهد کرد.
اقتصام *2022* 3063
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۳۵ میلیارد ریالی به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک رفاه کارگران

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پذیرنده پایانه‌ها و درگاه‌های این بانک که حساب متصل به پایانه‌های منصوب آنها از نوع حساب قرض‌الحسنه جاری یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی باشد، مشمولان این طرح را تشکیل می‌دهند. 

بر اساس این گزارش، تسهیلات این طرح در قالب سه بسته اعتباری "عمومی"، "ویژه پذیرندگان برتر" و "ویژه پذیرندگان جدید درگاه‌های پرداخت اینترنتی" طراحی شده است.

تسهیلات این طرح در قالب بسته اعتباری "عمومی" تا سقف 35 میلیارد ریال بر اساس میانگین ایجادی (2 الی 6 ماه) در حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه جاری/ سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت متصل به پایانه، با بازپرداخت 6 الی 36 ماه پرداخت می‌شود.

پذیرندگان برتر نیز با کسب امتیازهای لازم در شمار 250 پذیرنده برتر پایانه‌های فروشگاهی (POS) و 50 پذیرنده برتر درگاه‌های پرداخت اینترنتی (IPG) قرار گرفته و می‌توانند در قالب بسته اعتباری "ویژه پذیرندگان برتر" بر اساس ضرایب میانگین حساب ایجادی از تسهیلات تجاری تا سقف 35 میلیارد ریال بهره‌مند شوند.

تسهیلات در قالب بسته اعتباری "ویژه پذیرندگان جدید درگاه‌های پرداخت اینترنتی" نیز برحسب مبلغ تراکنش پایانه یا پایانه‌ها تا سقف 200 میلیارد ریال به پذیرندگان جدید واجد شرایط پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است، بر اساس این طرح پرداخت تسهیلات خرد (غیرتجاری) به اشخاص حقیقی کارکنان اشخاص حقیقی / حقوقی و بستگان درجه یک اشخاص حقیقی (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند) مشمول طرح تا سقف میانگین حساب استفاده نشده در بازه زمانی مورد نظر اخذ میانگین، امکان‌پذیر است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۳۵ میلیارد ریالی به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک رفاه کارگران
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت ارزان‌ترین گوشی هوشمند
  • از رویداد هفته آینده گوگل چه انتظاری داشته باشیم؟
  • نکات ایمنی مهم برای شارژ کردن گوشی های هوشمند؛ اگر موبایل دارید، بخوانید
  • تسهیلات ۳۵ میلیارد ریالی بانک رفاه به دارندگان کارتخوان
  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)