Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان ایلام ، محمود علی پور مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار کرد : سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام ، آمادگی حمایت از طرح های نخبگان  و محققان بسیجی ، در جهت شکل‌گیری و تحقق شعار رونق تولید و مولفه های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را دارا است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، همگرایی هر چه بیشتر نهادهای علمی درجهت خدمت رسانی به نخبگان را یک ضرورت مهم در جهت  ایفای نقش تعیین کننده نخبگان در عرصه های مختلف جامعه برشمرد و  اظهار داشت :  از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان در سال جاری ، تلاش در جهت توانمندسازی نخبگان ، حمایت از ایده ها و طرح‌های نخبگان و همگرایی و تعامل هرچه بیشتر با مراکز و نهادهای علمی دولتی و خصوصی استان خواهد بود .

 

مراکز رشد فضای مناسب برای به  اثبات رساندن طرح ها و ایده های نوآورانه؛

 

علی پور با بیان اینکه ، مراکز رشد فضای مناسب برای به  اثبات رساندن طرح ها و ایده های نوآورانه جوانان ونوجوانان است اظهار کرد : خوشبختانه در سالهای اخیر با راه اندازی مراکز رشد بسیج در استان ، ضمن شناسایی نخبگان و محققان  استان ، زمینه  بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه و بالفعل استان و توليد و توسعه محصولات و فرايندهاي فناوري قابل عرضه به بازار ، فراهم شده است.

وی ادامه داد : ایجاد عرصه فعالیت های نو در  بسیج ، ايجاد زمينه ی حمايت های موثر از خلاقيت ها و نوآوري های نيروهاي جوان بسیجی ، ارائه مشاوره ‌هاي علمی و تخصصی به نخبگان، محققان و مبتکران  ، بستر سازي جهت ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب جهت نيروهاي تحصيل كرده ، برگزاری دوره های تخصصی کارگاهی و آزمایشگاهی از دیگر فعالیت های مرکز رشد سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام است.

 

نخبگان با عضویت در پایگاههای علمی ، از امکانات  و تجهیزات آزمایشگاهی مراکز رشد  بسیج بهره مند می شوند؛

 

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه نخبگان، مبتکران و محققان استان می توانند با عضویت در پایگاههای علمی ، از امکانات  و تجهیزات آزمایشگاهی مراکز رشد بهره مند شوند عنوان کرد : صاحبان ایده و طرح های علمی ، دفاعی و غیر دفاعی در صورت ارائه طرح به کارگروههای تخصصی مراکز استان ، ضمن استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی ، از حمایت های  مادی و معنوی برای طرح های مصوب بهره مند خواهند شد .

این مسئول عنوان کرد : برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی ، استفاده از توان نخبگان بومی در برنامه های متعدد ، برپایی نمایشگاه تولیدات و محصولات نخبگان ، همکاری با سایر مراکز رشد دانشگاه ها و بنیاد نخبگان جهت استعداد یابی در سطح استان، برنامه ریزی جهت شرکت نخبگان و محققان در جشنواره های علمی پژوهشی استانی و منطقه ای ، استفاده از ظرفیت های نهادهای مختلف استان جهت کمک به راه اندازی شرکت های دانش بنیان و جامعه نوآور و تلاش در جهت به اثبات رساندن طرحها و ایده های نوین از جمله برنامه های پیش بینی شده سازمان بسیج علمی استان در سال جاری خواهد بود .

 

کلید موفقیت در شرایط کنونی و راه برون رفت از مشکلات جامعه در گرو اعتماد به نخبگان ؛

 

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام ، در بخش دیگری از اظهارات خود به شعار سال رونق تولید اشاره کرد و ابراز داشت : با توجه به مشکلات و نارسایی هایی که در کشور حاکم شده است نقش نخبگان در این برهه از زمان کاملاً ملموس بوده و جهت رونق تولیدات و کیفیت بخشی به محصولات و کالاهای ایرانی نباید  از این قشر از جامعه غافل بود .

علی پور ، با بیان اینکه کلید موفقیت در شرایط کنونی و راه برون رفت از مشکلات جامعه در گرو  اعتماد به نخبگان و نقش آفرینی آنان در مسائل مختلف جامعه است خاطرنشان کرد :  مسئولان و مردم جامعه قطعاً منکر نقش بی بدیل نخبگان در رونق تولید و پیشرفت جامعه نخواهند بود و در حال حاضر با وجود تحریم های مختلف خصوصاً تحریم های اقتصادی ، باید به توانمندی نخبگان بومی در جهت مدیریت صحیح و برون رفت از بحران توجه جدی داشت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع