Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@11:20:51 GMT

جنگ غله پارتیزان‌های سرخ با نازی‌ها چگونه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۶۶۹۳

جنگ غله پارتیزان‌های سرخ با نازی‌ها چگونه بود؟

به گزارش خبرگزاری مهر، عنوان «تاریخ نگار پارتیزان‌ها: نبرد برای نان» برگ دیگری از پروژه مشترک آژانس خبری بلتا و موزه دولتی تاریخ جنگ جهانی دوم است. پروژه اصلی آن مجموعه منحصر بفردی از مجلات نسخ خطی پارتیزان‌هاست که در این موزه نگهداری می‌شود و دارای جایگاه ارزش تاریخی- فرهنگی درجه ۱ بین المللی است. این آژانس خبری هر هفته از این تاریخ نگارها می‌نویسد و نسخه الکترونیکی آن را منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر یک از آنها جنبه‌های مختلف زندگی تشکل‌های پارتیزان‌ها است و اندیشه‌ها و احساسات مردمی را به تصویر می‌کشد که ریسک نبرد در جبهه دشمن را به جان خریده بودند.

نزدیک به پاییز سال ۱۹۴۳ یعنی زمانی که ارتش سرخ در محدوده بلاروس قرار داشت، مقامات اشغالگر آلمانی آماده نبرد مسلحانه برای نان کشاورزان شدند. وضعیت نیروهای مسلح آلمان ناسیونالیستی- سوسیالیستی شدیداً وخیم شده بود و ارتش هیتلر نیازمند آذوقه بود. بخشی از مبارزه مردم علیه اشغالگران، نبرد برای نان بود و پارتیزان‌های ناحیه در این نبرد حضور فعالی داشتند.

در طی سه سال جنگ اوضاع کشاورزی رو به انحطاط کامل بود و برای روستاییان، ارتش و گروه‌های پارتیزان‌ها بدون غذا ماندن، برابر با مرگ بود. بنابراین حفظ محصول و اختلال در عملیات‌های تعیین شده دشمن از وظایف کمیته‌های ناحیه‌ها، سازمان‌های حزبی درجه اول و تشکل‌های پارتیزان‌ها شد. نان را به معنی واقعی کلمه باید از چنگ دشمن بیرون می‌آوردند و در طرح تهیه غله برای نان می‌بایست بخش زیادی از نقاط مسکونی واقع در منطقه سربازهای آلمانی را نیز در نظر می‌گرفتند.

به دهقان‌ها توصیه می‌شد که زمان جمع آوری محصول را کوتاه و آن را در مخفی گاه‌ها پنهان کنند. گروه‌های پارتیزان‌ها به ساکنان محلی در جمع آوری محصول کمک می‌کردند. طرح گرفتن محصول از مردم که توسط ارتش هیتلر برنامه ریزی شده بود، با شکست از سوی پارتیزان‌ها مواجه شد.

در میان روستا نشین‌ها، جنبش وطن پرستانه‌ای به نام «یک گرم نان هم به اشغالگران فاشیست آلمانی – نه!» شکل گرفت و مردم سعی می‌کردند تا غله جمع آوری شده را در جای هر چه مطمئن‌تر مخفی کنند.

کد خبر 4614047 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی بلاروس جنگ جهانی دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی دیروز همراه همسرش از خط تولید یک نوشیدنی هیدراته جدید دیدن کرد. 

ستاره اینتر میامی یکی از کسانی است که در تولید نوشیدنی هیدراتاسیون جدید از برند آنتونی برندز، نقش دارد. محصولی که در تابستان (16 ژوئن) رونمایی خواهد شد. شرکت معروف تولید کننده نوشیدنی که حالا لیونل مسی را نیز با خود دارد. مسی سال هاست که برای پپسی نیز تبلیغ می کند.

او با انتشار ویدیویی از خود در کارخانه نوشت: «ما سخت در حال آماده شدن برای راه اندازی نوشیدنی هیدراتاسیون جدید خود هستیم زیرا هیدراتاسیون برای همه بسیار مهم است و می خواهیم مطمئن شویم که آن را به درستی دریافت می کنیم. ما به تازگی از تأسیساتی که در آن پیشرفت پروژه مشخص بود، برگشتیم و به خوبی فهمیدیم که نسل بعدی نوشیدنی هیدراتاسیون من چگونه ساخته می شود.

دیگر خبرها

  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • ابوترابی فرد: عملیات وعده صادق شاهکار نبرد فضایى چندلایه بود/ این ظرفیت نظامى در شدیدترین تحریم‌هاى بین‌المللى خلق شد
  • پاتریس اورا، اتوئو را به ویا ترجیح می‌دهد؛ خاطره مدافع فرانسوی از نبرد با ساموئل اتوئو در فینال رم / زیرنویس فارسی
  • شکار نازی‌ها
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • آمار‌های مهم از نبرد پرسپولیس - سپاهان