Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:30:37 GMT

پمپئو: از گفت وگو با ايران استقبال مي کنيم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۶۸۷۵

پمپئو: از گفت وگو با ايران استقبال مي کنيم

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير امور خارجه آمريکا با بيان اينکه خواهان جنگ با ايران نيستيم، تصريح کرد، که کاخ سفيد از فرصت مذاکره با تهران استقبال مي کند.

به گزارش ايرنا، اين مطلب را `مايک پمپئو` روز گذشته (شنبه) در گفت وگو با شبکه خبري `سي ان بي سي` عنوان کرد.
وي در اين گفت وگو با `هادلي گامبل` خبرنگار سي ان بي سي، در چارچوب رويکرد ايران هراسي کاخ سفيد، از ايران به عنوان تهديد فعال عليه منافع آمريکا و نيز عامل ايجاد هرج و مرج در خاورميانه ياد کرد اما در عين حال گفت که واشنگتن از فرصت مذاکره با تهران استقبال مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير امور خارجه آمريکا با ادعاي اينکه شاهد افزايش تهديدها از ايران است و دولت دونالد ترامپ در حال تقويت ظرفيت خود براي پاسخگويي به هرگونه اقدام تهاجمي از سوي ايران است، افزود: به همين علت است که آمريکا اقدام به اعزام يک ناوگروه تهاجمي و ساير تسليحات به منطقه کرده است.
پمپئو گفت: تمام کارهاي درست را براي بهبود وضعيت امنيتي انجام داده ايم اما همچنين مي خواهيم اطمينان حاصل کنيم که نيروهاي بازدارنده را مستقر کرده ايم تا در صورتي که ايران تصميم به اقدامي عليه منافع ما در خاورميانه بگيرد، آمادگي پاسخ به آنها به شکل مناسب را داشته باشيم.
وزير امور خارجه آمريکا تاکيد کرد که آمريکا بدنبال نبرد نظامي نيست و همچنين (بطور کنترل نشده) به سمت جنگ لغزش نخواهيم داشت.
وي افزود: اشتباه محاسباتي نخواهيم کرد، هدف ما جنگ نيست هدف ما تغيير در رفتار رهبري ايران است. نيروهايي که مستقر مي کنيم و نيروهايي که از قبل در منطقه داشته ايم - مي دانيد که ما اغلب ناوهاي هواپيمابري در خليج فارس داريم - اما رئيس جمهوري مي خواهد تضمين کنيم که درصورت وقوع هر رويدادي آماده پاسخ به شکل مناسب باشيم.
پمپئو افزود که او راهکارهاي ديپلماتيکي آماده کرده تا در صورتي که ايرانيان تصميم بدي بگيرند، ترامپ انتخاب هايي داشته باشد.
وزير خارجه آمريکا توضيح زيادي در اين خصوص نداد که در صورت نزاع با تهران کاخ سفيد چه مسير عملي را در پيش خواهد گرفت اما تاکيد کرد که واشنگتن دست روي دست نخواهد گذاشت.
وي گفت: در صورت حمله به منافع آمريکا از سوي يک نيروي تحت رهبري ايران - چه نيروي ايراني يا واحدي تحت کنترل ايراني ها - ما طرف مسئول را پاسخگو خواهيم کرد. رئيس جمهور ترامپ در اين خصوص بسيار روشن و واضح حرف زده است: پاسخ ما مناسب خواهد بود.
وزير امور خارجه آمريکا تغيير نفوذ ايران در سراسر جهان را يکي از هدف هاي کاخ سفيد برشمرد و ادعا کرد: ايران قدرت بي ثبات کننده اصلي در خاورميانه است و قصد داريم اين وضعيت را درست کنيم.
پمپئو راهبرد اصلي آمريکا براي رسيدگي به اين هدف را تحريم ايران عنوان کرد و گفت: اين محدوديت هاي اقتصادي موجب شرايط سختي براي مردم عادي ايران شده است. تورم به 40 درصد رسيده و ممکن است بالاتر برود. و ارزش پول اين کشور امسال حدود 60 درصد کاهش يافته است.
پمپئو ضمن اعتر اف به اين نکته تحريم ها شرايط سختي را بر مردم عادي ايران تحميل کرده، با اين حال استدلال کرد که تحريم هاي آمريکا رهبران ايران را هدف قرار داده تا رفتار خود را تغيير دهند.
وي ضمن اذعان به وجود دشمني آشکار بين واشنگتن و تهران گفت، که کاخ سفيد از دريافت هرگونه حرکتي از ايران براي حل برخي اختلافات خوشحال مي شود.
پمپئو تاکيد کرد: البته که از آن تماس تلفني استقبال خواهيم کرد. البته که خواهان يک راه حل صلح آميز ديپلماتيک براي هرکدام از اين مناقشه ها هستيم. اين کاملا منطقي است.
** تلاش پمپئو براي ارائه تصويري باثبات از بازار نفت
در حاليکه بسياري از کشورها، تصميمات غيرمنتظره سياسي و اقتصادي دولت ترامپ را مقصر اصلي ايجاد التهاب در بازار جهاني نفت مي دانند اما وزير امور خارجه آمريکا درصدد است تصويري معکوس و باثبات از اين بازار نشان دهد.
به گزارش ايرنا، با اينکه قيمت نفت در اوايل هفته جاري با نوسان همراه بود و با قيمت 70 دلار و 62 سنت به فروش رسيد، اما به تاييد منابع خبري، حرکت معامله‌گران بازار نفت به سمت محدوده 100 دلاري جدي‌تر شده و براساس گزارش‌هاي موجود، اخيرا در بازار آتي نفت بيش از 45 ميليون بشکه نفت خام روي قيمت‌هاي 90، 100 و 110 دلار معامله شده است.
اکنون با احتمال تقويت تلاطم در بازار جهاني نفت، وزير امور خارجه آمريکا گفت که اين کشور اقداماتي براي تضمين ثبات در بازارهاي جهاني نفت انجام داده و او `اطمينان دارد` که ثبات بازار نفت ادامه خواهد يافت.
`مايک پمپئو` در اين گفت وگو ادعا کرد: حساب ساده رياضي (دو دوتا چهارتا) نشان مي دهد که از زمان خروج آمريکا از برجام هيچ وقفه اي در عرضه جهاني نفت خام ايجاد نشده است.
وي گفت: حدود يک سال پيش رئيس جمهور ترامپ از برجام خارج شد در حاليکه افرادي در همين شبکه شما درباره افزايش بهاي نفت و هرج و مرج در بازار نفت داد سخن مي دادند.
پمپئو افزود: در حقيقت، قيمت نفت خام امروز نسبت به روزي که ما از برجام خارج شديم پايين تر است. نه بالاتر است نه خيلي بالاتر نه هرج و مرجي ايجاد شده بلکه قيمت نفت پايين تر است.
وزير امور خارجه آمريکا گفت: ترکيب اقدامات خوب در سرتاسر جهان و اقدامات در داخل ايالات متحده آمريکا اطمينان از عرضه کافي نفت در بازار جهاني را ادامه خواهد داد و از اين رو مطمئن هستم که ثبات در بازار ادامه خواهد يافت.
پمپئو در اظهارات خود ثبات قيمت جهاني نفت را به اقدامات انجام شده توسط ديپلماتهاي آمريکايي و توليدکنندگان نفت نسبت داد.
وي گفت: ما کار ديپلماتيک خوبي براي تضمين عرضه کافي نفت در بازارها انجام داده ايم. ما با شروکاي خود کار کرده ايم. همچنين وضعيت خوب اقتصادي آمريکا در کنار آزادي و مقررات زدايي موجب ظرفيت عظيمي براي توليد نفت در ايالات متحده شده است.
پمپئو پيش بيني کرد که اين نيروها موجب حفظ بهاي نفت در همين سطوح خواهد شد: ترکيب کار خوب در سرتاسر جهان و کارهاي داخل آمريکا موجب ادامه تضمين عرضه کافي در بازارها شده و من اطمينان دارم که اين وضعيت ادامه خواهد يافت.
اروپام ** 1078 ** 1071
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، الدر بوتائف نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد.

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع باعث استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است.

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

کد خبر 6090466

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت
  • عکس| وحید شمسایی در آغوش مادر
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • استقبال از تیم ملی فوتسال پس از بازگشت به ایران+فیلم
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی