Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@19:22:21 GMT

شاهد کثرت جلسات بدون خروجی بودیم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۶۹۰۰

شاهد کثرت جلسات بدون خروجی بودیم

کرد زنگنه در گفتگو با «اتاق نیوز» اظهار داشت: آنچه درباره ضعف اتاق می توان گفت این است که متاسفانه عنوان کردن مشکلات تولید تنها در حد حرف بوده و جلسات خروجی نداشت، ما در اتاق ایران و اتاق خودمان در سال گذشته شاهد مشکلاتی بودیم و آنچه در مجموع می توان گفت این است که شاهد کثرت برگزاری جلسات بدون خروجی بودیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در باب نقاط مثبت عملکرد اتاق عنوان کرد: در این خصوص می توان به یک سری از سفرهای خارجی با همراه رئیس جمهور و رایزنی ها در آسیای میانه و اروپای شرقی اشاره کرد، در این دوره اتاق باید به عنوان یک اولویت، بخش اقتصادی، اقتصاد آزاد و رونق تولید را دنبال کند و اقتصاد دولتی را از بخش خصوصی آزاد کند، تا بتواند مسئله تولید و رفع موانع تولید را به سرانجام برساند .

این عضو هیات رئیسه اتاق آبادان خاطر نشان کرد: اگرچه جلسات را در کرمانشاه و اتاق شهرستان ها استانی کرده بودن ولی خروجی نداشت و قوی نبود، اتاق باید دولت را به چالش کشانده و به پای میز مذاکره می کشاند، مانند تمام دنیا که اقتصاد به  بخش خصوصی واگذار شده ولی در کشور ما همه چیز بالعکس و در حد حرف با معاون وزیر و رئیس جمهور خلاصه می شود که در نهایت خروجی ای هم ندارد .

وی در خصوص ریاست اتاق ایران در این دوره اظهار داشت: هر فردی می تواند ریاست اتاق را عهده دار شود ولی باید پیگیر مسائل بوده و از دولت بخواهد و موظف اش کند که مصوبات و برنامه ها و کارهایی را که روی کاغذ می آید را انجام دهد همچنین باید بخش خصوصی را از بخش دولتی آزاد کنند و با پیگیری مستمر از دولت و مجلس بخواهد که مشکلات سد راه رونق تولید را رفع کند .

کرد زنگنه در خصوص یکدست بودن اعضای هیات رئیسه از حیث عملکرد و طرز تفکر یا وجود آرای متفاوت در میان اعضای این هیات، خاطر نشان کرد: اگر همه اعضای هیات رئیسه برای زیر سئوال بردن دولت و مطالبه خواست های بخش خصوصی یک دست باشند، این یکدستی و هماهنگی امر خوبی است ولی جوری نباشد که فقط بله و چشم گوی هم باشند و همراهی به معنای تایید هر حرف و عملی از سوی یکدیگر نباشد .

 

 

 

 

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کرد زنگنه رفع موانع تولید بخش اقتصادی اقتصاد آزاد رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه در جشنواره ملی امتنان از کارگران طی سخنانی اظهار کرد: باید در تمام ایام سال به کار و کارگر توجه شود اما به دلیل آنکه این ایام موضوع کار و کارگر بیشتر مورد توجه همگان است به آن پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد

وی افزود: ما باید بتواینم آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون و سیاستهای کلی مشخص کرده‌اند و برای رشد اقتصادی کشور موثر است به انجام برسانیم. این نشست در کارخانه بزرگی که کرگران آن کارهای قابل عرضه‌ای در بازارهای داخلی و خارجی دارند، برگزار می‌شود. این نشان دهنده توانایی نیروهای کشور ما و نشان دهنده آن است که در کشور می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان ما علی رغم بسیاری از کاستی‌ها و تحریم‌ها تولیدات امید آفرینی برای کشور دارند. ما با همین روحیه ارزشمند و جهادی کارگران و مهندسان عزیز پای کار کشور هستیم و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

رئیسی با بیان اینکه کارگران محور تولید هستند، عنوان کرد: باید همه حمایت‌های حقوقی،‌ مالی و اجتماعی از کارگر صورت بگیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات کشور باشیم. در سفری که اخیرا به سریلانکا داشتیم شاهد کاربزرگی که با صدرو خدمات فنی و منهدسی ما به این کشور انجام شده بود، بودیم، این کار از جهت تکنیک بسیار کم نظیر و به تعبیر مدیران‌ آن کشور بی نظیر بود. اینگونه اقدامات از دست فناوران ایران بر می‌آید.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در بین جامعه کارگری افرادی را داریم که نخبه هستند و باید به این افراد توجه کرد تا ایده پردازی آنها تقویت شود و نخبگی آنها باید مورد توجه خاص قرار بگیرد و ما هم در دولت ایده‌های نخبگان را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی توجه به فرهنگ کار را موضوع بسیار مهمی دانست و عنوان کرد: توجه به عمل به هنگام و زمان شناسانه بسیار مهم است. در دوارن دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌های ما انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. امروز هم شاهد یک جنگ اقتصادی هستیم اما به لطف خدا جوانان ما تا کنون نشان داده‌اند که همچنانی که رزمندگان ما در جنگ نظامی سیلی محکمی به دشمن زدند کارگان ما نیز در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.

رئیس ادامه داد: دشمن تصور کرده است با تهدید و تحریم می‌تواند ما را متوقف کند در صورتیکه امروز شاهد رشد تولید و رشد در حوزه‌های دانش بنیان هستیم. این بدان معنا است که جوانان کشور ما در حال انجام کارهای بزرگی هستند.

رئیس جمهور در ادامه از تصویب لایحه امنیت شغلی در دولت خبر داد و گفت: برای خانوداه‌ها ثبات و امنیت شغلی بسیار مهم است و ما هم به این موضوع معتقدیم.

رئیسی با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم.

کد خبر: 1229005 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • در سال ۱۸۱۶ جهان شاهد سالی بدون تابستان بود
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران