Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:20:59 GMT

تشریح علت مرگ زودهنگام برخی پرندگان شکاری در همدان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۶۹۴۱

تشریح علت مرگ زودهنگام برخی پرندگان شکاری در همدان

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان به تشریح علت مرگ زودهنگام برخی پرندگان به ویژه پرندگان شکاری در سطح استان پرداخت.

‌مهدی صفی خانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش طعمه پرندگان شکاری در حیات وحش، ا ز تغییر رویه و عادت غذایی پرندگان شکاری خبر داد و بیان کرد: با کاهش خوراک طبیعی و جایگزین کردن طعمه‌های غیرطبیعی همانند زباله خواری، شاهد تغییر عادت غذایی پرندگان به‌ویژه پرندگان شکاری هستیم، از این رو متأسفانه گاهی شاهد مرگ برخی پرندگان در سطح حیات وحش به‌ویژه استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آلودگی پلاستیکی علت عمده مرگ زودهنگام پرندگان در استان نیست، گفت: عمده دلایل تلفات مشکوک پرندگان، آنفلوانزاهایی است که به دلایل مختلف باعث مرگ آنها می‌شود اما باید توجه داشت که ساماندهی محل دفن زباله‌ها و مدیریت مناسب آنها باعث حفظ سلامت پرندگان در استان خواهد شد چرا که گاهی شاهد دفن و تخلیه زباله در مکان‌های ممنوعه و محل زندگی این دسته از پرندگان هستیم.

صفی خانی با اشاره به فصل مهاجرت پرندگان و سیراب شدن تالاب‌های استان، عنوان کرد: در زمان سیراب نبودن تالاب آق‌گل، شاهد مهاجرت پرندگان بسیاری از قسمت‌های شمالی به این تالاب بودیم اما اکنون با وجود شرایط مطلوب و مناسب این تالاب، انتظار کوچ بیشتری از پرندگان مهاجر به استان را داریم.

وی در رابطه با تشکیل ستاد واکنش سریع حریق نیز تصریح کرد: معمولاً فصل حریق استان همدان با توجه به شرایط آب و هوایی در ماه خرداد در نظر گرفته می‌شود، از این رو عوامل طبیعی و غیرطبیعی در این ماه به علت خشکی منابع طبیعی مستعد بروز حریق و خسارت زدن به اراضی استان هستند، از این جهت تشکیل این ستاد از سال ۹۴، فرصتی را برای پیشگیری و مقابله مناسب با این حادثه فراهم کرده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عملکرد ستاد واکنش سریع حریق را بسیار موفقیت آمیز دانست و مطرح کرد: پس از تدوین این برنامه و عملیاتی شدن آن، با کاهش چشمگیر حریق در مناطق محافظت شده روبرو شده‌ایم که سال گذشته با اجرای این برنامه عملیاتی از حدود ۶۰ هزار هکتار اراضی طبیعی و مناطق حفاظت شده موجود در استان تنها ۸ هکتار دچار حریق شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم و اجرای بهتر این برنامه در سال جاری با نابودی کمتری از ارضی به ویژه مراتع و مناطق محافظت شده مواجه شویم و از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه حریق در مراتع و مناطق محافظت شده با شماره ۱۵۴۰ و یا ۱۵۰۴ تماس گیرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرندگان شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری

فرمانده انتظامی شادگان از دستگیری قاتلی که سه نفر از اعضای خانواده خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.

سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته (۷ اردیبهشت‌ماه) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شادگان با بیان اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

منبع:‌خبرآنلاین

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم