Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@12:08:54 GMT

آموزش قرآن به ناشنوایان با زبان اشاره در اندونزی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۷۱۸۱

آموزش قرآن به ناشنوایان با زبان اشاره در اندونزی

به گزارش ایکنا به نقل از شبستان؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به قلم «جو کوچراین» آورده است که ناشنوایی مسلمانان اندونزی باعث نمی شود تا از تحصیل و آموزش قرآن کریم به همسالانشان در ماه رمضان به زبان اشاره جلوگیری کند.
در این گزارش آمده است، «سوریا ساهیتابی» جوان اندونزیایی (25 ساله) و دوستانش با نزدیک ماه رمضان هرساله به چگونگی آموزش تلاوت قرآن کریم به تعدادی زیادی از اندونزیایی می اندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، بسیاری از اندونزیایی ها، تلاوت قرآن به زبان عربی را از راه ترجمه و تفسیرها به زبان عربی با گوش دادن به نوارهای صوتی می‌آموزند.
این نویسنده در گزارش خود آورده است که ساهیتابی و دوستانش با چالش‌های زیادی روبه رو هستند که این مسئله به مطالعه متون دینی برمی‌گردد.   ساهیتابی در این مصاحبه که به زبان اشاره انجام شده است، گفته است که او و دوستان ناشنوایش احساس افسردگی می کنند، زیرا هیچ وسیله برای کمک به ناشنواهای غیر مسلمان برای دسترسی به اسلام وجود ندارد.
اما این مسئله سال گذشته تغییر کرد، زمانی که ساهیتابی با یک سازمان اسلامی داخلی در تولید فیلم ویدیویی به زبان اشاره و ترجمه همه سوره‌های قرآن کریم همکاری کرد.
در این گزارش آمده است که آنها نخسیتن فیلم ویدیویی را در پایگاه یوتیوب قبل از آغاز ماه رمضان سال گذشته منتشر کردند.
این خبرنگار گزارش داد که در حالی که شماری از مسلمانان ناشنوا در اندونزی می توانند کتاب های دینی را بخوانند و آن را حفظ کنند، اما دسترسی آنها به علمایی که امکان ارتباط با آنها را دارند، کم است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی

برخی از پناهجویان افغانستانی در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغانستانی بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از ۱۰ سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • واکنش مژده لواسانی به گزارش‌های زبان معیار + فیلم
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم