Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:09:49 GMT

بزرگترین لنج باری فایبرگلاس ایرانی به خارج صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۷۹۰۸

بزرگترین لنج باری فایبرگلاس ایرانی به خارج صادر شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بزرگترین لنج باری فایبرگلاس ساخت ایران با ظرفیت حمل یکهزار و 300 تن کالا در جزیره قشم تولید و به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز یکشنبه در خصوص جزییات عملیات تولید و صادرات این شناور باری افزود: این لنج باری در360 روز کاری (کمتر از یکسال) طراحی و تولید شد که امکان ترابری دریایی انواع کالا با ظرفیت حمل یک هزار و 300 تُن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی رقم قرارداد ساخت این شناور بزرگ باری را 2 هزار و 700 درهم اعلام کرد و گفت: این شناور مجهز به 2 موتور با قدرت مجموع 2 هزار و 500 اسب بخار و 55 متر طول، 16 متر عرض و حدود 6 متر آبخور است.
مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: وزن خالص سازه این شناور 150 تن و وزن ناخالص آن حدود 500 تن است.
عفیفی پور ادامه داد: تمامی فرآیندهای طراحی، تولید و آب ‌اندازی این شناور سنتی به همت متخصصان و جوانان بومی فعال در صنعت شناورسازی جزیره قشم انجام شده است.
وی بیان داشت: در فروردین ماه امسال این شناور در جزیره قشم به آب اندازی شد و پس از صدور گواهینامه ها و تاییدیه های لازم از سوی موسسه های معتبر رده بندی، نیمه اردیبهشت ماه به خارج از کشور انتقال یافت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: این شناور از امکان دریانوردی با سرعت 20 مایل دریایی (حدود 37 کیلومتر بر ساعت) در زمان حمل کالا برخوردار است و برای الحاق به ناوگان حمل و نقل دریایی در آب‌های اقیانوس هند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
عفیفی پور گفت: شرکت سازنده این شناور سنتی در جزیره قشم مستقر است که هم اکنون رکورد ساخت بزرگترین لنج باری ایران با ظرفیت حمل 2 هزار تن کالا را در کارنامه خود دارد و در مجموع برای 320 نفر به طور مستقیم و حدود یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال آفرینی کرده است.
وی یاد آورشد: پس از ساخت لنج چوبی یکهزارتنی تولید داخل که سال گذشته در هرمزگان به آب اندازی شد، بزرگترین لنج باری فایبرگلاس تولید شده در استان به سفارش یک سرمایه گذار و تاجر خارجی زیرنظر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ساخته و به مالک شناور تحویل داده شد.
عفیفی پور، ساخت و تحویل بزرگترین لنج باری فایبرگلاس صادراتی در یکسال اخیر را نمایانگر و اثبات کننده توانمندی‌ های فنی جوانان هرمزگانی در صنعت شناورسازی ایران دانست.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شناورهای تولید شده در کارگاه های لنج سازی استان مطابق با قوانین و مقررات ملی و بین المللی و همچنین با رعایت استانداردهای مربوطه تحت کلاس موسسات رده بندی ایرانی تولید و صادر می شوند.
وی گفت: اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران به عنوان یکی از زیرمجموعه های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان متولی پیگیری و اجرای مقررات ملی و بین المللی و تمامی امور نظارت بر ساخت شناور در کارگاه ها و کارخانجات شناورسازی استان و همچنین ارائه خدمات ثبتی به شناوران زیرپرچم ایران است.
عفیفی پور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از رونق تولیدات ساخت ایران در سال 98 اظهار داشت: با توجه به تدبیر اتخاذ شده وتمهیدات صورت گرفته، در سال های اخیر نه تنها روند واردات شناورهای سنتی (لنج های چوبی و فایبرگلاس باری و صیادی) به داخل کشور متوقف شده بلکه هم اکنون هرمزگان به جایگاه مهم صادر کننده شناورهای دریایی در منطقه خلیج فارس دست یافته است.
استان هرمزگان با بهره مندی از 60 کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی هم اکنون کانون مهم تولید شناورهای دریایی در ایران محسوب می شود که این شناورها با نظارت کارشناسان متخصص سازمان بنادر و دریانوردی و با رعایت استانداردهای بین المللی تحت کلاس های موسسه های رده بندی ایرانی تولید می شود.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادارات هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی

شعبان سعید وزیر توسعه صنایع و تجارت تانزانیا در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی محمودآباد قم گفت: برای من خیلی جالب بود که مجموعه‌ای با چنین ظرفیت توانسته محصولات متنوعی از انواع لوازم خانگی را به صورت وسیع تولید کند.

او افزود: با توجه به اینکه این مجموعه توانسته به دانش فنی تولید لوازم خانگی با کیفیت و تنوع بالا دست یابد ما بسیار علاقمندیم از تجارب و این توانمندی‌ها در کشورمان استفاده کنیم.

وزیر توسعه صنایع و تجارت تآنزانیا نیاز کشور‌های آفریقایی را به این گونه محصولات بسیار زیاد دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم روابط تجاری و اقتصادی را با تولید کنندگان ایرانی افزایش دهیم.

او افزود: به طور ویژه محصولات این شرکت مورد توجه ما قرار گرفته و ما از مدیران این کارخانه خواسته‌ایم که در تانزانیا حضوری فعال داشته باشند تا محصولات ایرانی بیش از پیش در بازار‌های آفریقایی وارد شود.

قائم مقام این واحد صنعتی هم گفت: به برکت نظام اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم ظرفیت‌های خوبی پیش روی تولید کنند ایرانی قرار گرفته و این آمادگی وجود دارد که سالانه یک میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را به کشور‌های آفریقایی صادر کنیم.

اسحاقی یادآورشد: تانزانیا می‌تواند پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا باشد که در گام نخست صادرات محصول و در گام بعدی انتقال دانش فنی را انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد