Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:39:10 GMT

آخرین وضعیت تله‌کابین و حمام باغ لـله کرمان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۰۲۷

آخرین وضعیت تله‌کابین و حمام باغ لـله کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به تشریح آخرین وضعیت تله‌کابین، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و حمام باغ لـله پرداخت.

"مصطفی آیت‌الهی‌موسوی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های شهری پرداخت و در ابتدا از پروژه تقاطع غیرهم‌سطح ابوذر سخن به میان آورد و گفت: این پروژه مراحل آخر خود را طی می‌کند و به احتمال زیاد در خردادماه امسال افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پروژه پل امیرکبیر اشاره کرد و ادامه داد: معارض برق پل امیرکبیر در حال رفع است و بلافاصله پس از برطرف شدن این مشکل، ادامه عملیات حفاری آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: طبق توافق با محیط زیست، راستگرد پل غدیر انجام خواهد شد و یک مشکل تملک نیز در این پروژه وجود دارد که پیگیر رفع این مشکل هستیم.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی تقاطع پل راه‌آهن پس از اتمام پروژه تقاطع غیرهم‌سطح ابوذر، آغاز می‌شود.

این مقام مسئول از بهره‌برداری اولیه پروژه تله‌کابین کرمان در نیمه اول امسال خبر داد و اظهار کرد: پایه‌های آخرین ایستگاه تله‌کابین نصب شده و همچنین تجهیزات آن در حال نصب است. این پروژه مدتی با مشکلات مالی مواجه شده بود که این مشکل رفع شده، ضمن آنکه دکل‌های مخابراتی واقع در محدوده این طرح جابجا خواهند شد.

 

حمام باغ لـله
 

به گزارش ایسنا، حمام باغ لـله مربوط به دوره قاجار و در کرمان، خیابان شریعتی، کوچه شماره ۱۳ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قدمت باغ لـله ۲۰۰ سال است که قبلاً باغی بزرگ و متعلق به خواجه اتابک بزقوش از عرفا و سیاستمداران کرمان بود، گرمابه‌ای هم که در این محله وجود دارد به دستور او ساخته شده است.

به گواه تاریخ، این حمام از قدیمی‌ترین حمام‌های استان کرمان به شمار می رود و تا چندی پیش فعال بود ولی بعد از آن به دلیل بالا آمدن آب‌های زیرزمینی تعطیل شد که در دوره "علیرضا رزم‌حسینی" استاندار وقت کار مرمت آن آغاز شد.

آیت‌اللهی‌موسوی در خصوص پروژه حمام باغ لـله به ایسنا گفت: کار مرمت این اثر تاریخی در حال انجام بود که متاسفانه به دلیل پیش‌بینی نشدن برخی مسائل، سطح آب‌های زیرسطحی بالا آمد، لذا شهرداری مدتی برای تهیه طرح مقابله با این مشکل این پروژه را متوقف کرده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تله کابین منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد