Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@16:38:42 GMT

ابوبکر بغدادی در افغانستان پنهان شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۱۴۵

 یک رسانه انگلیسی مدعی شد ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در یک منطقه دوردست در افغانستان مخفی شده است.

به نوشته روزنامه د سان(the Sun) برخی از کارشناسان امنیتی از روی ویدیو تازه منتشر شده رهبر گروه ترویستی داعش اعلام کردند که وی در یک منطقه دوردست در افغانستان پنهان شده است.

براساس این گزارش،‌ به نظر می‌رسد بعد از شکست داعش، بغدادی از عراق و سوریه فرار کرده و در مکان جدیدی پنهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

د سان نوشت: به‌نظر می‌رسد بغدادی بعد از فرار از عراق و سوریه به سایر اعضا و رهبران این گروه در مناطقی در شرق افغانستان پیوسته است.

به گفته این کهنه سرباز دوران جنگ شوروی و افغانستان، بالشت‌ها و فرشی که بغدادی روی آن نشسته شبیه به نمونه‌هایی است که در افغانستان به کار برده می‌شود.«زید حمید»، یکی از موسسان اتاق فکر (the BrassTacks) اشاره می‌کند که در آخرین ویدیوئی که بغدادی از خود منتشر کرده به نظر می‌رسد فرشی که بروی آن نشسته با آنچه در عراق و سوریه استفاده می‌شود، متفاوت است.

د سان در ادامه افزود: البته این ادعا با آنچه «هاشم الهاشمی» کارشناس مسائل ترویستی که مدعی است بغدادی هنوز در سوریه و عراق مستقر است، تفاوت دارد.

وی می‌گوید در حال حاضر دولت عراق با کمک یگان ویژه ارتش آمریکا و با تشکیل یک واحد مخصوص به دنبال مکان‌هایی است که احتمال می‌رود رهبر داعش در آنجا پنهان شده و تاکنون 13 مورد از 17 مورد احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. 

این کارشناس عراقی در ادامه یادآور شد: تنها 4 مکان احتمالی دیگر وجود دارد که در بیابان‌های استان الانبار عراق یا بیابان حمص در سوریه است.

بغدادی مدتی قبل و پس از 5 سال در ویدیوئی ظاهر شد و این دومین ویدئوی تایید شده از سوی وی است که از زمان ایجاد داعش در موصل عراق منتشر شده است.

بسیاری از کارشناسان روسی و آمریکایی اعلام کردند که داعش در حال انتقال افراد و تجربه خود به افغانستان برای ایجاد قلمرو جدید است. 

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که سخنگوی شورای امنیتی ملی افغانستان اعلام کرده است که داعش در این کشور شکست خورده اما برای شکست کامل آن همکاری منطقه‌ای نیاز است. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افغانستان ابوبکر بغدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد

دریافت 18 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، انبارهای پنهان ضایعات در حاشیه شهر با تماس شهروندان، پیگیری شهرداری، حکم دادستانی شناسایی و تخلیه می‌شود.

ملک مسکونی کوچه شهید قدرتی در نیروگاه _ که محل انباشت زباله و ضایعات بود، صبح امروز با حضور عوامل اجرایی شهرداری تخلیه شد.

کشمیری شهردار بجنورد گفت: با پدیده ایجاد انبارهای پنهان ضایعات مقابله می‌کنیم.

کد خبر 6098000

دیگر خبرها

  • سرمربی جدید تیم ملی ویتنام باز هم از کره
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد